Nieuwe campagne Grolsch: echtheid
- Bureaus
- 7 jun 2024 @ 10:33
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 7 jun 2024 @ 10:33
- Sjaak Hoogkamer
In de nieuwe campagne, ontwikkeld samen met Joe Public Amsterdam, delen mensen die iets voor elkaar betekenen een bijzonder moment onder het genot van een Grolsch biertje.
Een biertje drinken met mensen die je mag, die je begrijpen en accepteren zoals je bent. Dat is waar Grolsch naar eigen zeggen als merk voor wil staan. Olav van Dam, verantwoordelijk voor marketing bij het biermerk: 'Het is een mentaliteit die een brede en ook jongere doelgroep aanspreekt. Die kiezen steeds meer voor authenticiteit en echtheid. Dat past bij Grolsch en bij Grolschliefhebbers. En is nu misschien wel actueler dan ooit.'
Het afsluitende campagnethema bestaat dan ook slechts uit één woord: Veelzeggend. In geluid versterkt door het plopgeluid van een geopende beugelfles. Zo zien we een jonge carrièremaker uit de grote stad het halve land doorkruisen om een vriend een hart onder de riem de steken. En 4 voetbalfans die niks willen missen van de wedstrijd en dus slechts een tikje nodig hebben voor de boodschap: graag een nieuw bier (afkomstig uit een Grolsch mini-koelkast, die je deze sportzomer kunt winnen).Een stevige knipoog naar de vrienden van Amstel?
De eerste uitingen zijn zichtbaar in online video, social posts, de bioscoop en print. Waarbij ook de huisstijl is aangepast in lijn met de nieuwe merkstrategie.
Credits
Bureau: Joe Public Amsterdam
Grolsch: Ludek Baumruk, Olav van Dam, Ellen Slaa-Kamphuis
Strategie: Thecla Schaeffer, Jeroen van Eck
Creatie: Marcel Hartog, Antoine Houtsma, Mats Wilke, Ruben van Dijk
Account: Jolies, van Rijn, Monika Guys-Driessen
Brand Identity: Geurt van Donkelaar
Regie: Antoine Houtsma
DOP: Gregg Telussa
Productie: Fiona Jacob, Sabine van Wechem
RTV: Merel Groenenboom, Lotte de Rooij
Edit: Gert-Willem Visser
Online edit: Ton Habraken
Grading: De Grot
Sound: Merlijn Snitker
Sound Design: Joep Meijburg, Public Audio
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- Heineken kiest Hagens als strategisch PR-partner
Laatste Nieuws
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation