Nieuwe campagne Grolsch: echtheid
- Bureaus
- 7 jun 2024 @ 10:33
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 7 jun 2024 @ 10:33
- Sjaak Hoogkamer
In de nieuwe campagne, ontwikkeld samen met Joe Public Amsterdam, delen mensen die iets voor elkaar betekenen een bijzonder moment onder het genot van een Grolsch biertje.
Een biertje drinken met mensen die je mag, die je begrijpen en accepteren zoals je bent. Dat is waar Grolsch naar eigen zeggen als merk voor wil staan. Olav van Dam, verantwoordelijk voor marketing bij het biermerk: 'Het is een mentaliteit die een brede en ook jongere doelgroep aanspreekt. Die kiezen steeds meer voor authenticiteit en echtheid. Dat past bij Grolsch en bij Grolschliefhebbers. En is nu misschien wel actueler dan ooit.'
Het afsluitende campagnethema bestaat dan ook slechts uit één woord: Veelzeggend. In geluid versterkt door het plopgeluid van een geopende beugelfles. Zo zien we een jonge carrièremaker uit de grote stad het halve land doorkruisen om een vriend een hart onder de riem de steken. En 4 voetbalfans die niks willen missen van de wedstrijd en dus slechts een tikje nodig hebben voor de boodschap: graag een nieuw bier (afkomstig uit een Grolsch mini-koelkast, die je deze sportzomer kunt winnen).Een stevige knipoog naar de vrienden van Amstel?
De eerste uitingen zijn zichtbaar in online video, social posts, de bioscoop en print. Waarbij ook de huisstijl is aangepast in lijn met de nieuwe merkstrategie.
Credits
Bureau: Joe Public Amsterdam
Grolsch: Ludek Baumruk, Olav van Dam, Ellen Slaa-Kamphuis
Strategie: Thecla Schaeffer, Jeroen van Eck
Creatie: Marcel Hartog, Antoine Houtsma, Mats Wilke, Ruben van Dijk
Account: Jolies, van Rijn, Monika Guys-Driessen
Brand Identity: Geurt van Donkelaar
Regie: Antoine Houtsma
DOP: Gregg Telussa
Productie: Fiona Jacob, Sabine van Wechem
RTV: Merel Groenenboom, Lotte de Rooij
Edit: Gert-Willem Visser
Online edit: Ton Habraken
Grading: De Grot
Sound: Merlijn Snitker
Sound Design: Joep Meijburg, Public Audio
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- SuperHeroes en Lenovo lanceren 'It's... 26-07-2024
- Motorola lanceert modeshow met... 25-07-2024
- Hoka prolongeert We are all born to... 25-07-2024
- Seepje vernieuwt en zet oprichter... 23-07-2024
- Campagne moet werkgevers bewust... 23-07-2024
- Smyle haakt in op computerstoring22-07-2024
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing