Nieuwe campagne Grolsch: echtheid

Nieuwe campagne Grolsch: echtheid
  • Bureaus
  • 7 jun 2024 @ 10:33
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

In de nieuwe campagne, ontwikkeld samen met Joe Public Amsterdam, delen mensen die iets voor elkaar betekenen een bijzonder moment onder het genot van een Grolsch biertje.

Een biertje drinken met mensen die je mag, die je begrijpen en accepteren zoals je bent. Dat is waar Grolsch naar eigen zeggen als merk voor wil staan. Olav van Dam, verantwoordelijk voor marketing bij het biermerk: 'Het is een mentaliteit die een brede en ook jongere doelgroep aanspreekt. Die kiezen steeds meer voor authenticiteit en echtheid. Dat past bij Grolsch en bij Grolschliefhebbers. En is nu misschien wel actueler dan ooit.'

Het afsluitende campagnethema bestaat dan ook slechts uit één woord: Veelzeggend. In geluid versterkt door het plopgeluid van een geopende beugelfles. Zo zien we een jonge carrièremaker uit de grote stad het halve land doorkruisen om een vriend een hart onder de riem de steken. En 4 voetbalfans die niks willen missen van de wedstrijd en dus slechts een tikje nodig hebben voor de boodschap: graag een nieuw bier (afkomstig uit een Grolsch mini-koelkast, die je deze sportzomer kunt winnen).Een stevige knipoog naar de vrienden van Amstel?

De eerste uitingen zijn zichtbaar in online video, social posts, de bioscoop en print. Waarbij ook de huisstijl is aangepast in lijn met de nieuwe merkstrategie. 

Credits

Bureau: Joe Public Amsterdam

Grolsch: Ludek Baumruk, Olav van Dam, Ellen Slaa-Kamphuis

Strategie: Thecla Schaeffer, Jeroen van Eck

Creatie: Marcel Hartog, Antoine Houtsma, Mats Wilke, Ruben van Dijk

Account: Jolies, van Rijn, Monika Guys-Driessen

Brand Identity: Geurt van Donkelaar

Regie: Antoine Houtsma

DOP: Gregg Telussa

Productie: Fiona Jacob, Sabine van Wechem

RTV: Merel Groenenboom, Lotte de Rooij

Edit: Gert-Willem Visser

Online edit: Ton Habraken

Grading: De Grot

Sound: Merlijn Snitker

Sound Design: Joep Meijburg, Public Audio

 

 

 





Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken