'E-nieuwsbrief bereikt meer resultaat met behulp van longread-platform'
- Content
- 15 feb 2017 @ 10:23
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - E-marketingDigitaalContent
- 15 feb 2017 @ 10:23
- Redactie Contentmarketing
Veel digitale nieuwsbrieven genereren weinig verkeer naar de website en resulteren in weinig leestijd 'na de klik', deze conclusie trekt contentbureau Bladenmakers uit een recente praktijkcase. Dit is volgens het bureau te verbeteren door aantrekkelijkere content aan te bieden, maar ook door de inzet van een digitaal magazine.
Bladenmakers introduceerde deze zomer een zelfontwikkeld platform genaamd InZine voor digitale magazines en longreads. In een praktijkcase koppelde het bureau het platform aan de e-nieuwsbrief van het tijdschrift Weet Magazine. Deze nieuwsbrief wordt voorafgaande aan ieder nummer naar de abonnees en overige relaties gestuurd.
In vergelijking met de vorige nieuwsbriefopzet - waar de lezer vanaf de e-mail werd gelinkt naar de blogs op de website - laten de cijfers zien dat verwijzing naar het digitale magazine de 'time spent' verhoogt. De click rates vanaf de e-mail zijn ongeveer even hoog als bij de traditionele opzet. Het verschil ontstaat nadat de lezer heeft doorgeklikt. Er wordt dan 79 procent meer tijd doorgebracht op de website (digitaal magazine) dan voorheen en er worden zelfs 89 procent meer pagina's bekeken.
Hans van Lindenberg van BladenMakers laat weten: 'Net als een gedrukt tijdschrift heeft het Inzine-platform een duidelijk begin en einde. Er is maar één voorgestelde leesrichting. Dit zorgt niet alleen voor overzicht, maar ook voor minder onnodige keuzes en keuzestress bij de volgorde waarop je de artikelen moet lezen. Ook wilden we met InZine een overzichtelijk en behapbaar format maken. Het digitale tijdschrift moet gemakkelijk in één keer uit te lezen zijn. Dit in tegenstelling tot veel reguliere blogs of websites waarbij het totaaloverzicht van beschikbare informatie niet aanwezig is en waarbij het ondoenlijk is om alle inhoud in één keer uit te lezen.'
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Inschrijving Grand Prix Content... 08-07-2025
- Campagne Nestlé draait om verhalen... 08-07-2025
- Stayokay speelt met vooroordelen in... 03-07-2025
- Decathlon viert zomerse klassiekers... 02-07-2025
- Fietsersbond lanceert campagne voor... 24-06-2025
- Libresse lanceert de Refresh Spot op... 19-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers