'E-nieuwsbrief bereikt meer resultaat met behulp van longread-platform'

'E-nieuwsbrief bereikt meer resultaat met behulp van longread-platform'
  • Content
  • 15 feb 2017 @ 10:23
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • E-marketingDigitaalContent

Veel digitale nieuwsbrieven genereren weinig verkeer naar de website en resulteren in weinig leestijd 'na de klik', deze conclusie trekt contentbureau Bladenmakers uit een recente praktijkcase. Dit is volgens het bureau te verbeteren door aantrekkelijkere content aan te bieden, maar ook door de inzet van een digitaal magazine.

Bladenmakers introduceerde deze zomer een zelfontwikkeld platform genaamd InZine voor digitale magazines en longreads. In een praktijkcase koppelde het bureau het platform aan de e-nieuwsbrief van het tijdschrift Weet Magazine. Deze nieuwsbrief wordt voorafgaande aan ieder nummer naar de abonnees en overige relaties gestuurd.

In vergelijking met de vorige nieuwsbriefopzet - waar de lezer vanaf de e-mail werd gelinkt naar de blogs op de website - laten de cijfers zien dat verwijzing naar het digitale magazine de 'time spent' verhoogt. De click rates vanaf de e-mail zijn ongeveer even hoog als bij de traditionele opzet. Het verschil ontstaat nadat de lezer heeft doorgeklikt. Er wordt dan 79 procent meer tijd doorgebracht op de website (digitaal magazine) dan voorheen en er worden zelfs 89 procent meer pagina's bekeken.

Hans van Lindenberg van BladenMakers laat weten: 'Net als een gedrukt tijdschrift heeft het Inzine-platform een duidelijk begin en einde. Er is maar één voorgestelde leesrichting. Dit zorgt niet alleen voor overzicht, maar ook voor minder onnodige keuzes en keuzestress bij de volgorde waarop je de artikelen moet lezen. Ook wilden we met InZine een overzichtelijk en behapbaar format maken. Het digitale tijdschrift moet gemakkelijk in één keer uit te lezen zijn. Dit in tegenstelling tot veel reguliere blogs of websites waarbij het totaaloverzicht van beschikbare informatie niet aanwezig is en waarbij het ondoenlijk is om alle inhoud in één keer uit te lezen.'

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken