Adidas Originals en Vice geven vrouwelijk fotografietalent podium
- 11 aug 2021 @ 09:47
- Ryan Baij
Adidas Originals en Vice lanceren een nieuwe campagne rondom de herintroductie van de klassieke adidas forum sneaker. Voor deze campagne hebben vijf opkomende vrouwelijke fotografen de kans gekregen om hun muzes vast te leggen in de adidas Originals Forum schoen.
Adidas Originals en VICE vinden het belangrijk om diversiteit in de creatieve industrie aan te moedigen. Vrouwen zijn volgens onderzoek bijvoorbeeld ondergerepresenteerd in de creatieve industrie met een aanwezigheid van slechts 13.8% en minder dan 5% van de creative directors is vrouw. Daarom is er voor gekozen om de herintroductie van de adidas Originals Forum sneaker door opkomende vrouwelijke fotografen vast te leggen. Op Open Forum is het werk te zien van Ashley Röttjers, Alifya Al-Harazi, Zoï Pahtalias, Jolene Adelaar en Josje van Stekelenburg. Op dit platform zie je hoe zij hun muzen hebben vastgelegd in de adidas Originals Forum sneaker
Naast een overzicht van hun nieuwe werk voor adidas Originals vind je in Open Forum ook meer informatie over de fotografen en hun contactgegevens. Naast Open Forum wordt er gedurende anderhalve maand ook branded content geplaatst in de vorm van duo-interviews met de vijf fotografen en hun muzes.
Josephine de Ruiter, Junior Creative bij VICE+: ‘VICE heeft als springplank voor jong talent aan de wieg gestaan van carrières van creatievelingen uit verschillende sectoren. Via deze samenwerking met adidas Originals willen wij opkomend vrouwelijk talent de kans geven om hun bereik te vergroten en hun plek in de creatieve industrie toe te eigenen. Het was ontzettend inspirerend om met deze vrouwen en hun muzes te werken.’
Foto: Model Agnes Montecinos Muñoz geschoten door fotograaf Ashley Röttjers
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Realityprogramma Het Blok en Praxis... 23-04-2024
- EasyToys lanceert realityshow The... 22-04-2024
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing