Adidas Originals en Vice geven vrouwelijk fotografietalent podium

Adidas Originals en Vice geven vrouwelijk fotografietalent podium
  • Content
  • 11 aug 2021 @ 09:47
  • 23166 x gelezen
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • ContentRetail
  • 11 aug 2021 @ 09:47
  • 23166 x gelezen
  • Ryan Baij

Adidas Originals en Vice lanceren een nieuwe campagne rondom de herintroductie van de klassieke adidas forum sneaker. Voor deze campagne hebben vijf opkomende vrouwelijke fotografen de kans gekregen om hun muzes vast te leggen in de adidas Originals Forum schoen.

Adidas Originals en VICE vinden het belangrijk om diversiteit in de creatieve industrie aan te moedigen. Vrouwen zijn volgens onderzoek bijvoorbeeld ondergerepresenteerd in de creatieve industrie met een aanwezigheid van slechts 13.8% en minder dan 5% van de creative directors is vrouw. Daarom is er voor gekozen om de herintroductie van de adidas Originals Forum sneaker door opkomende vrouwelijke fotografen vast te leggen. Op Open Forum is het werk te zien van Ashley Röttjers, Alifya Al-Harazi, Zoï Pahtalias, Jolene Adelaar en Josje van Stekelenburg. Op dit platform zie je hoe zij hun muzen hebben vastgelegd in de adidas Originals Forum sneaker

Naast een overzicht van hun nieuwe werk voor adidas Originals vind je in Open Forum ook meer informatie over de fotografen en hun contactgegevens. Naast Open Forum wordt er gedurende anderhalve maand ook branded content geplaatst in de vorm van duo-interviews met de vijf fotografen en hun muzes.

Josephine de Ruiter, Junior Creative bij VICE+: ‘VICE heeft als springplank voor jong talent aan de wieg gestaan van carrières van creatievelingen uit verschillende sectoren. Via deze samenwerking met adidas Originals willen wij opkomend vrouwelijk talent de kans geven om hun bereik te vergroten en hun plek in de creatieve industrie toe te eigenen. Het was ontzettend inspirerend om met deze vrouwen en hun muzes te werken.’

Foto: Model Agnes Montecinos Muñoz geschoten door fotograaf Ashley Röttjers 

Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken