Studenten lanceren duurzaam Instagram-filter op Earth Day
- Design
- 22 apr 2020 @ 08:49
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Digital designDuurzaam designSocial media
- 22 apr 2020 @ 08:49
- Nanny Kuilboer
Vandaag is Earth Day en dat de natuur het voor het zeggen heeft, is ons pijnlijk duidelijk gemaakt de afgelopen maanden. Het programma van de Master Digital Design staat deze week in het teken van duurzaam digital design en vandaag lanceren de studenten een duurzaam Insta-filter.
Het bestaat, digitale vervuiling. Elke dag posten 500 miljoen Instagram-gebruikers foto's en video's, hetzij via de app of via Stories. Het laden hiervan vraagt veel energie. Eén Instagram Story-foto kan zo groot zijn als 30 MB. De meeste mensen realiseren zich de impact hiervan niet en dat is iets wat de Master Digital Design-studenten Danique de Bies, Gabriela Onu, Kent de Bruin en Matthijs Nolst Trenité willen veranderen.
Pointillisme
Het Sustainable Dot-filter comprimeert de foto tot stippen, een soort digitaal pointillisme, en verkleint de grootte met meer dan 50%.
De studenten willen gebruikers niet dwingen duurzaam te zijn, maar denken met deze optimalisatie dit doel vanzelf te bereiken.
Het Sustainable Dot-filter wordt vandaag - op Earth Day - gelanceerd en is te vinden op de Instagram-profielpagina van Master Digital Design (@master.digital.design). Vink het middelste filterpictogram aan net boven de feed van het profiel en probeer het uit.
Columns op MarketingTribune
Deze week publiceren de studenten ook columns over duurzame UX, best practices en hun eigen ideeën over hoe apps milieuvriendelijker te maken. De blogs worden gepubliceerd op de website van de Master Digital Design (in het Engels) en op MarketingTribune (in het Nederlands).
Deel 1: Software vervuilt de wereld
Deel 2: Hoe kleine ‘duwtjes’ het verschil kunnen maken
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
- KNVB en Nike presenteren Oranje... 20-03-2024
- The Drum over SXSW 202419-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing