[column] Pretty in pin #5
- Design
- 16 aug 2018 @ 08:35
- Link
- 
  
 Edwin Visser
 medeoprichter, directeur
 SOGOOD
- Branding
- 16 aug 2018 @ 08:35
- Edwin Visser
Deel 5 van de serie op basis van het jaren zestig-speldjesarchief van Edwin Visser, directeur van designbureau SoGood.
In 1965 kwamen de Thunderbirds op televisie en dat was een sensatie. Mijn grote broer verschuilde zich angstig achter de stoel, terwijl ik aan de zwart-wit buis gekluisterd zat. Samen spaarden we de (kauwgom)plaatjes van onze helden. En er kwamen speldjes met het thema ruimtevaart. 1965 was het jaar dat Gemini 2 tot en met 7 de lucht in gingen.
Croma, geïntroduceerd in 1964, speelde in op de trend en kwam met een serie speldjes die de geschiedenis van de lucht- en ruimtevaart verbeeldde:
Het merk en product hebben natuurlijk geen enkele link met dit onderwerp. Als kind maakt je dat niets uit. Je wilt ze toch hebben. Daarnaast had het merk ook een serie speldjes met de traditionele gezinsleden als thematiek:
Deze waren duidelijk minder geliefd, al pasten ze beter bij het merk en product. Naast elkaar geven de twee series van Croma een mooi tijdsbeeld van Nederland voor de Summer of Love van 1967.
Dit is deel 5 van de serie op basis van het jaren ’60 speldjes archief van Edwin Visser, directeur van designbureau SoGood. Vijftig jaar later vormen ze een mooi tijdsbeeld en het is interessant te zien hoe merken zich destijds presenteerden en hoe zich dat verhoudt tot de tegenwoordige tijd.
- 
Edwin Visser
- Werkt bij: SOGOOD
- Functie: medeoprichter, directeur
- Website:http://www.sogooddesign.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Nieuwe merkidentiteit Transavia... 23-10-2025
- AIM presenteert grootste... 08-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




