Flagshipstore Forever 21 opent in Amsterdam
- Food-en-retail
- 14 feb 2014 @ 15:15
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - WinkelenTrends
- 14 feb 2014 @ 15:15
- Redactie Food en Retail
Modemerk Forever 21 wil mei dit jaar zijn Amsterdamse vestiging openen, meldt FashionUnited. De Amerikaanse modeketen kondigde zijn komst al in augustus 2012 aan. De opening werd voor begin 2013 gepland, waarna de plannen werden opgeschoven naar eind vorig jaar. Beoogd wordt een reuzepand aan het Amsterdamse Rokin, waar binnenkort ook al een flagship van Marks&Spencer opent.
Inmiddels wordt al druk gewerkt in de 4.500 m2 grote ruimte die Forever 21 huurt.Rokin Plaza, een van de grootste kantoorgebouwen in de binnenstad, staat sinds 2007 leeg nadat huurders als ING, Optiver en Air India naar elders vertokken. Alleen de winkelruimtes aan Rokin en Kalverstraat zijn nog verhuurd. Het complex krijgt straks een enorme glazen gevel en zal de nieuwe flagshipstore huisvesten. De flagshipstore van Forever 21 zal vijf verdiepingen tellen en een oppervlakte van 4500 vierkante meter bekleden. Momenteel wordt er gezocht naar ‘enthousiaste en getalenteerde’ medewerkers en zijn er nog vacatures vrij voor zowel verkopers als een visual merchandiser en een stock manager. Forever 21, dat in 1984 in Los Angeles is gelanceerd, heeft inmiddels zes Europese winkels in de steden Birmingham, Dublin, Wenen, Brussel, Barcelona en Antwerpen. Forever 21 is niet de eerste internationale modeketen die brood ziet in de Nederlandse markt. Primark is in onder andere Zaandam, Hoofddorp en Rotterdam een groot succes, Hollister heeft zijn komst aangekondigd en ook Topshop en Marks & Spencer worden met flagshipstores verwacht, meldt Het Parool. M&S komt ook naar het Rokin. De Zweedse keten H&M is al langer actief in Nederland en springt in het oog de flagship store van zes verdiepingen op de Dam, waar eerst een ABN Amro-filiaal huisde. (PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Topshop
- Rotterdam
- zaak
- flagshipstore
- modeketen
- H&M
- Zaandam
- Nederlandse markt
- Marks & Spencer
- M&S
- Primark
- Het Parool
- Rokin
- Hollister
- nieuw
- Hoofddorp
- Forever 21
- Amsterdam
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Eén swipe mixt twee bonensoorten: Philips Baristina promoot...
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov / Distrifood-rapport
- Krekels op het menu: Kriket komt naar Nederland
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers