[Ondernemer van de Week] Frederike Versloot - manager communicatie International Card Services (ICS)

[Ondernemer van de Week] Frederike Versloot - manager communicatie International Card Services (ICS)
  • Food-en-retail
  • 14 nov 2014 @ 00:01
  • 22001 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • CommunicatieMarketing

In het 41ste deel uit onze geliefde serie 'Ondernemer van de Week' -over 100 opvallende vakgenoten die binnen hun organisatie of als DGA iets bijzonders uit de grond stampen- sprak de redactie Food&Retail met Frederike Versloot, manager communicatie bij International Card Services. ICS verzorgt de uitgifte van creditcards van Visa en MasterCard. ICS is onlangs een de campagne ‘Zeker met je creditcard’ begonnen, om consumenten bewust te maken van de voordelen van het gebruik van een creditcard bij online aankopen. Zo is er bijvoorbeeld de aflevergarantie, waarmee de consument zijn geld terugkrijgt als een bestelling niet aankomt, of als er een verkeerd product geleverd wordt. Dat is vaak het geval bij malafide webshops. 'Het aspect veiligheid zal steeds meer aandacht krijgen in onze campagne.'

1. Stel jezelf graag voor en vertel wat je binnen International Card Services doet.
Ik ben Frederike Versloot en ik ben als Manager Communicatie bij ICS verantwoordelijk voor alle interne en externe communicatie.

2. OK, de ICS-case ‘Zeker met je creditcard’. Kun je ingaan op de positionering van het merk ICS, waar jullie nu staan en deze bijbehorende campagne, wat is daarvan het doel?
ICS heeft zich altijd vooral gepositioneerd als serviceprovider ‘achter’ de verschillende Visa en MasterCard creditcards die zij uitgeeft. Met de campagne ‘Zeker met je creditcard’ is daar verandering in gekomen. We treden als merk meer naar voren om de bewustwording over de voordelen van het online betalen met de creditcard, zoals gemak en veiligheid, te vergroten. De bewustwording is weliswaar het doel, niet de positionering van het merk ICS; het is een campagne voor de hele branche.

3. Werkt International Card Services met bureaus?
Ja, ICS werkt onder andere samen met Het PR Bureau (PR), Eigen Fabrikaat (reclame), OMD (media) en 52graden (huisstijl).

4. Is de creditcard-markt in Nederland een ingewikkelde? Wat is de grootste uitdaging?
Ja. Creditcards zijn low interest producten. Daarnaast hebben we te maken met flink wat vooroordelen die we willen ontkrachten. Er bestaat in Nederland nog veel onduidelijkheid over (online) betalen met de creditcard. Er zijn veel mensen die het nog als onveilig ervaren, terwijl deze manier van betalen juist een van de meest veilige vormen van betalen is. Daarnaast is men vaak niet op de hoogte van het enorme betaalgemak. Gebruikers van onze creditcards hebben bijvoorbeeld een aflevergarantie en 180 dagen aankoopverzekering. Dat weten nog te weinig mensen. Wij vonden het de hoogste tijd om dit actief en op een creatieve, opvallende manier onder de aandacht te brengen.

5. Je meldt resultaten waar jullie erg blij mee & trots op zijn. Wil je die delen?
Zoals gezegd is online betalen met een creditcard zeer veilig. Uit onze eerste metingen zien we een heel positieve stijging in de houding en het gedrag ten aanzien van online creditcardgebruik. Uit ons onderzoek blijkt dat de boodschap in de campagne helder is en aanslaat. Daar zijn we, gezien de korte looptijd van de campagne, zeker blij mee!

6. Tenslotte: hoe gaan jullie verder?
Het PR en marketing offensief gaat de komende maanden natuurlijk gewoon nog door! Verder doet ICS er alles aan om de veiligheid van betalen met creditcard te waarborgen. Zo halen we na tips van consumenten meerdere valse websites uit de lucht. Het aspect veiligheid zal steeds meer aandacht krijgen in onze campagne.

7. Nog ander nieuws over International Card Services te melden?
Samen met Nationale-Nederlanden hebben we onlangs een nieuwe creditcard geïntroduceerd. Deze card steunt de LINDA-foundation. Voor elke transactie die een Card-houder met deze Card doet, maakt Nationale-Nederlanden 10 eurocent over naar deze stichting.


Voor eerdere hoogvliegers uit deze serie, zie de linkjes hieronder.

tekst: Peter van Woensel Kooy



Frederike Versloot - manager communicatie International Card Services (ICS)

 

Eerdere hoogvliegers uit deze serie:

40. [Ondernemers van de Week] Linda Hartman en Brigitte van der Loo - oprichters Koffiejuffrouw

39. [Ondernemer van de Week]
May-Britt Mobach - founder en hoofdredacteur Amayzine.com

38. [Ondernemer van de Week] Rogier Leopold en Diederik van Gelder - Bilder & De Clercq

37. [Ondernemer van de Week] - Rob van Holstein - projectleider the Dutcheese

36. [Ondernemer van de Week] Abdelaziz Aouragh - founder en ceo El Asira cosmetica

35. [Ondernemer van de Week] Bob Vrisekoop - managing director bij VMM Concepts

34. [Ondernemer van de Week] Kim Harmsen - marketing director SuperTrash

33. [Ondernemer van de week] Remko Been - manager omnichannel en marketing Storelink

32. [Ondernemer van de Week ] Kaji But - directeur Sea Palace

31. [Ondernemer van de Week] Hein Raijmakers - marketing directeur Riedel

30. [Ondernemer van de Week] Rik Vegter - DGA Greendaddy

29. [Ondernemer van de Week] Kirstin Hanssen en Fidessa D. van Leeuwen - Zoete Zin

28. [Ondernemer van de Week] Jan Kienhuis - voorzitter Vondelpark Vrienden / ceo Epiphany

27. [Ondernemer van de Week] Jochem Keune - marketeer en mede-oprichter Urban Cacao

26. [Ondernemer van de Week] Vincent Blokland - brandmanager Holy Soda en Sourcy

25. [Ondernemer van de Week] Marjanne Manders - manager marcom Mojo Concerts

24. [Ondernemer van de Week] Arne Altmann & Hubert Nieuwendijk - Le Pain Quotidien

23. [Ondernemer van de Week] Hans Balmaekers - marketeer Cafe Style

22. [Ondernemer van de week] Maud van Alphen - brand manager Union

21. [Ondernemer van de Week] Thomas Gribnau - portfolio director FrieslandCampina

20. [Ondernemer van de Week] Maurice Kroon - co founder Yippie!

19. [Ondernemer van de Week]  Jeroen Stirnberg - marketing manager Ferrero

18. [Ondernemer van de week] Reinier Steures - marketingstrateeg Brusco wijn

17. [Ondernemer van de Week] Jerome Orlemans – European e-commerce manager O'Neill

16. [Ondernemer van de Week] Evelien Emondts en Merel Groenenboom - Kiyoko lipbalm

15. [Ondernemer van de week] Merijn Everaarts- cmo Dopper drinkflessen

14. [Ondernemer van de Week] Sascha Tulp - DGA Anti-models

13. [Ondernemer van de week] Niels Verhoeven - NBD manager Blogmij

12. [Ondernemer van de Week] Gina Provó Kluit – oprichter Ffrash

11. [Ondernemer van de Week] Riens Meijer – schrijver

10. [Ondernemer van de Week] Marcel Joosten - Directeur M&I Ad van Geloven (Mora)

9. [Ondernemer van de Week] Rogier van Camp - DGA Leapp

8. [Ondernemer van de week] Gerlof Bouma - Engelsma Wijnia Autogroep

7. [Ondernemer van de week] Robbert de Jong – cmo Looije Tomaten

6. [Ondernemer van de Week] Rutger Anema – Allerhande

5. [Ondernemer van de Week] Kris Boon - oprichter Yixx.nl

4. [Ondernemer van de week] Sander Renkema - maker Ei love you campagne

3. [Ondernemer van de Week] Masha Kodden - CMO bij DTG

2. [Ondernemer van de Week] Tessa van Breugel – Doritos

1. [Ondernemer van de Week] Stephan Tieleman founder en CEO 'fashioncheque'

 

Ook een interview in deze serie? Zelf iets moois ondernomen? Collega voordragen? Stuur een mail met een relevante nieuwsaanleiding naar peter@marketingtribune.nl


 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken