Spa brengt ode aan de regen
- Food-en-retail
- 4 mrt 2016 @ 16:08
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - VideoFilmInspiratie
- 4 mrt 2016 @ 16:08
- Redactie Food en Retail
Elke druppel Spa mineraalwater was ooit een druppel regen. In de bijzondere omgeving van Spa, in het hart van de Belgische Ardennen, werken bodem en natuur samen om die regendruppels om te zetten tot een van de puurste mineraalwaters van Europa. Elke druppel regen onderneemt een ondergrondse reis van jaren voordat het uiteindelijk als Spa mineraalwater wordt gebotteld. Spa brengt daarom een ode aan de oneindige bron van Spa mineraalwater: regen.
In het beschermde natuurgebied van Spa zijn vele regensensoren geplaatst, die zorgen voor een geluidssignaal en lichtanimatie zodra er een druppel op valt. Het resultaat: The Rain Project, een twee minuten durende video met een schitterend licht- en geluidsspel, tegen de achtergrond van het ongerepte natuurgebied van Spa. ‘Rain’ wordt intensief ondersteund en beleeft de kick-off op 10 maart met een full-version bioscoopvertoning.
De regen als componist
Het natuurgebied van Spa en het bijzondere samenspel van de elementen inspireerde singer songwriter en muziekproducer OIJ (Only In Japan, Valentijn Crouwel) tot “The Rain Project”. De componist van het stuk is echter de regen zelf. Natuurelementen als bomen, bladeren, mos en paddenstoelen werden voorzien van sensoren die water kunnen detecteren. Door het contact van de regendruppels met de sensoren, werden klanken en projecties in werking gesteld. ‘Het proces van het zuiveren van regenwater tot puur mineraalwater is enorm fascinerend en vormde voor mij een geweldig startpunt voor een muziekstuk’, aldus OIJ. ‘Ik bedacht de klanken, maar de regen orkestreerde de symfonie. Een heel bijzondere samenwerking met de natuur.’
Geïntegreerde campagne
De hero video ‘Rain’ is onderdeel van de Spa Masterbrand campagne “Op het leven”, die vorig jaar werd gelanceerd. Van 14 maart tot en met 3 april wordt de 30’’ TVC uitgezonden met een 10’’ tag-on die aandacht vraagt voor het bijzondere natuurgebied en de natuurlijke filtering van het Spa water. Vanaf 10 maart is de full version van ‘The Rain Project’ gedurende 4 weken te zien in de bioscoop. Online is een intensief support plan ingezet, met een masthead bij YouTube op 13 maart en aansluitend betaalde videoseeding, de inzet van trueview voor de hero video en een making-of filmpje en pagepost video ads op Instagram en Facebook. Ook is PR onderdeel van de geïntegreerde campagne.
Credits:
Spadel
Marketing Manager: Edwin van Dijken
Product Manager: Roel Meens
J. Walter Thompson Amsterdam
- Executive Creative Director: Bas Korsten
- Creative Art: Daniel Samama
- Creative Copy: Tim de Waard
- Photographer: Robert Harrison
- Business Director: Lisa Merelle
- Digital Director: Jesse Houweling
- Digital Producer: Wendy Losse, Sandra Balke
Production Company: Circus Family
Director: Wouter Westen
Sound Studio: OIJ (The missing sync)
Music: OIJ
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers