Spa brengt ode aan de regen

Spa brengt ode aan de regen
  • Food-en-retail
  • 4 mrt 2016 @ 16:08
  • 34436 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • VideoFilmInspiratie

Elke druppel Spa mineraalwater was ooit een druppel regen. In de bijzondere omgeving van Spa, in het hart van de Belgische Ardennen, werken bodem en natuur samen om die regendruppels om te zetten tot een van de puurste mineraalwaters van Europa. Elke druppel regen onderneemt een ondergrondse reis van jaren voordat het uiteindelijk als Spa mineraalwater wordt gebotteld. Spa brengt daarom een ode aan de oneindige bron van Spa mineraalwater: regen.

In het beschermde natuurgebied van Spa zijn vele regensensoren geplaatst, die zorgen voor een geluidssignaal en lichtanimatie zodra er een druppel op valt. Het resultaat: The Rain Project, een twee minuten durende video met een schitterend licht- en geluidsspel, tegen de achtergrond van het ongerepte natuurgebied van Spa. ‘Rain’ wordt intensief ondersteund en beleeft de kick-off op 10 maart met een full-version bioscoopvertoning.  

De regen als componist
Het  natuurgebied van Spa en het bijzondere samenspel van de elementen inspireerde singer songwriter en muziekproducer OIJ (Only In Japan, Valentijn Crouwel) tot “The Rain Project”. De componist van het stuk is echter de regen zelf. Natuurelementen als bomen, bladeren, mos en paddenstoelen werden voorzien van sensoren die water kunnen detecteren. Door het contact van de regendruppels met de sensoren, werden klanken en projecties in werking gesteld. ‘Het proces van het zuiveren van regenwater tot puur mineraalwater is enorm fascinerend en vormde voor mij een geweldig startpunt voor een muziekstuk’, aldus OIJ. ‘Ik bedacht de klanken, maar de regen orkestreerde de symfonie. Een heel bijzondere samenwerking met de natuur.’

Geïntegreerde campagne
De hero video ‘Rain’ is onderdeel van de Spa Masterbrand campagne “Op het leven”, die vorig jaar werd gelanceerd. Van 14 maart tot en met 3 april wordt de 30’’ TVC uitgezonden met een 10’’ tag-on die aandacht vraagt voor het bijzondere natuurgebied en de natuurlijke filtering van het Spa water. Vanaf 10 maart is de full version van ‘The Rain Project’ gedurende 4 weken te zien in de bioscoop. Online is een intensief support plan ingezet, met een masthead bij YouTube op 13 maart en aansluitend betaalde videoseeding, de inzet van trueview voor de hero video en een making-of filmpje en pagepost video ads op Instagram en Facebook. Ook is PR onderdeel van de geïntegreerde campagne.

Credits: 

Spadel
Marketing Manager:                    Edwin van Dijken
Product Manager:                       Roel Meens

J. Walter Thompson Amsterdam                   

  • Executive Creative Director:         Bas Korsten
  • Creative Art:                               Daniel Samama      
  • Creative Copy:                            Tim de Waard
  • Photographer:                             Robert Harrison      
  • Business Director:                       Lisa Merelle
  • Digital Director:                           Jesse Houweling     
  • Digital Producer:                         Wendy Losse, Sandra Balke

Production Company: Circus Family

Director:                                   Wouter Westen

Sound Studio:                            OIJ (The missing sync)

Music:                                      OIJ

 



Redactie Food en Retail

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken