Coolcat wordt digitaal

Coolcat wordt digitaal
  • Food-en-retail
  • 9 mei 2019 @ 13:45
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • WinkelenMarketing

De winkels van kledingketen Coolcat gaan alsnog dicht. Eigenaar Retail Beheer wil de formule alleen als webshop voortzetten en wel onder de naam Coolcat Junior. De merknaam Coolcat verdwijnt hiermee uit het winkelstraatbeeld.

In Coolcat Junior online zal alleen kinderkleding worden verkocht, omdat die online al goed liep, melden de eigenaren. 'De komende tijd wordt substantieel geïnvesteerd in de onlineactiviteiten in zowel Nederland als over de grens. Daarnaast wordt gekeken of in een deel van de fysieke winkels een nieuwe keten kan worden gestart. De werktitel van die formule is Soho, maar over wat het aanbod daarvan wordt is nog niets duidelijk. Soho is een voormalig merk van V&D en sinds twee jaar in handen van Coolcat-eigenaar Roland Kahn', aldus vakmedium RetailTrends. Coolcat werd in maart 2019 failliet verklaard en vorige maand overgenomen door Retail Beheer, de bv achter zusterketen America Today. De CC-formule bleef daarmee in handen van de familie Kahn. 
(bron: RetailTrends)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken