Weekendje weg bovenaan verlanglijstje Valentijnsdag

Weekendje weg bovenaan verlanglijstje Valentijnsdag
  • Food-en-retail
  • 14 feb 2020 @ 08:37
  • 16547 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • EvenementFoodMarketing

Christine le Duc presenteert de resultaten van het Nationale Valentijnsonderzoek (n=1354 mensen) uit Nederland en België). Respondenten vertellen wat zij het liefste krijgen en geven op Valentijnsdag, of zij een geheime relatie zouden willen en zo ja, wat ze daarmee zouden willen doen.

Een weekendje weg (25%) staat bovenaan het verlanglijstje om te krijgen, gevolgd door love toys (24%) en seks (19%). Bloemen (3%) en sieraden (1%) bundelen onderaan het verlanglijstje. Op de vraag wat de originele Valentijnsgedachte nu eigenlijk is geeft 48% aan dat deze dag draait om het verwennen van de huidige partner, versus 28% die aangeeft dat het gaat om het aanbidden van een geheime liefde.  

Ruim 1000 van de ondervraagden heeft momenteel een relatie, waarvan 12% aangeeft wel een geheime liefde te willen hebben. Met deze geheime liefde wil dan 68% op seksueel gebied andere dingen doen, dan dat ze nu met hun eigen partner doen. 60% van de respondenten geeft dan ook eerlijk aan dat meer aandacht en spanning op Valentijnsdag hun huidige relatie zou kunnen verbeteren. 'Het is jammer dat het eigenlijk maar één keer per jaar Valentijnsdag is. Wil je je relatie goed houden, dan zou het eigenlijk vaker Valentijn moeten zijn. Mensen zijn van oudsher op zoek naar spanning en aandacht naast de geborgenheid van een relatie. Als je dit samen met je partner kan doen wordt je relatie een stuk interessanter', aldus Audrey van Ham, ceo Christine le Duc.  

Valentijnsgedachte  
Valentijnsdag bestaat al sinds 14 februari 270. Het was in die tijd niet gewoonlijk om openlijk je liefde aan iemand te uiten, maar op 14 februari werd hierop een uitzondering gemaakt en kon iedereen zijn geliefde ongestraft verrassen met een cadeau of brief. Om die reden was Christine le Duc benieuwd hoe Valentijnsdag heden ten dage wordt beleefd, hetgeen resulteerde in het Nationale Valentijnsonderzoek. 

Opvallend is dat 48% van de ondervraagden vindt dat Valentijn draait om het verwennen van je huidige partner en slechts 28% dat het gaat om het aanbidden van een geheime liefde. Ruim 1000 van de ondervraagden zitten momenteel in een relatie, waarvan maar liefst 12% aangeeft wel een geheime liefde te willen hebben. Opvallend hierbij is dat die groep groter is boven de 41 jaar (24%) tot zelfs 29% van de ouderen boven de 61 jaar zou graag een geheime liefde hebben. Wat ook opvalt in de uitslag per provincie: 24% hiervan woont in Zeeland en 21% in Utrecht. Ook in België (15%) in Flevoland (15%) zijn ze enthousiast over een geheime liefde. In Overijssel (8%) en Groningen (9%) daarentegen staat men minder open voor een geheime relatie.  

Top 9 Valentijnsdag verlanglijstje 
Dit jaar is 44% van de ondervraagden van plan iets te gaan doen met Valentijnsdag. De vraag wat er bovenaan het verlanglijstje staat om te krijgen leverde de volgende top 9 op: 

1. Hotel overnachting/ weekendje weg (25%) 
2. Love toys of andere spannende items (24%) 
3. Seks (19%) 
4. Etentje (9%) 
5. Lingerie (8%) 
6. Date naar wellnesscentrum/ sauna (6%) 
7. Bloemen (3%) 
8. Kaart van geheime aanbidder/ aanbidster (3%) 
9. Sieraden (1%) 

In de top 9 met leukste cadeautjes om te geven staat het volgende: 

1. Seks (18,5%) 
2. Niks (18%) 
3. Uiteten gaan (16%) 
4. Love toys of andere spannende items (14%) 
5. Lingerie (11%) 
6. Hotel overnachting/ weekendje weg (10%) 
7. Bloemen (5%) 
8. Date naar wellnesscentra/ sauna (5%) 
9. Kaart (2%) 

Seksuele spanning 
Maar liefst 40% van de ondervraagden vindt dat Valentijnsdag meer draait om seksuele spanning dan om een geheime relatie. 68% geeft dan ook aan op seksueel gebied andere dingen te willen doen met hun geheime liefde dan met hun eigen partner:   

1. Het op een spannende locatie doen (28%)  

2. Verschillende love toys ontdekken (19%)  

3. Andere standjes uitproberen (18%) 

4. Sexy lingerie dragen (10%) 

(PvWK, beeld boven: Ilja Gort Valentijnswijn)

Over Christine le Duc  
'Christine le Duc, opgericht in 1968, is de grootste en oudste aanbieder binnen de erotiekbranche in Nederland. De winkels en de webshop van Christine le Duc hebben een open uitstraling en de ruime keuze van een speciaalzaak in erotische artikelen. Eind 2018 is in samenwerking met Goedele Liekens de Le Duc Academy gelanceerd met verschillende workshops, tips van experts en evenementen. Het assortiment bestaat uit onder meer een uitgebreide collectie lingerie, fashion en lovetoys. De winkels kenmerken zich door de aangename omgeving met integere en deskundige medewerkers. Christine le Duc heeft een Nederlandse en een Belgische webshop en 12 vestigingen verspreid over Nederland. Ook is het assortiment verkrijgbaar bij Etos en Bol.com.' 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events

Tijdelijke maatregel i.v.m. het coronavirus | Je kunt tot 1 week voor een betaald BBP Media event je inschrijving nog annuleren. Mocht het event geannuleerd worden door organisator BBP Media, dan wordt het inschrijfgeld teruggestort.

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken