Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl
- Food-en-retail
- 10 jun 2020 @ 08:37
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 10 jun 2020 @ 08:37
- Peter van Woensel Kooy
Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam ook Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in 't Huys gelegen trattoria Graziella.
De Amsterdamse ontwerpstudio Nicemakers is verantwoordelijk voor het interieurontwerp van de gehele begane grond. Alle ruimtes ondergingen een transformatie, waarbij het uitgesproken karakter en de warme en uitnodigende sfeer van het hotel, behouden bleven. Nicemakers koos voor rijke materialen, warme kleuren en combineert unieke objecten met antieke en eigen ontworpen meubels. Het ontwerp brengt internationale historische grandeur samen met tijdloze stijl en verfijnde elegantie binnen de wereld van 'original Amsterdam luxury'.
Links interieur van brasserie Marie, rechts: The Library bar
Edward Leenders, managing director, over de heropening: 'We zijn heel erg trots om de resultaten van ons redesign aan onze gasten te kunnen laten zien. De gehele begane grond heeft een geheel nieuw interieur gekregen, zowel de lobby als de restaurants en als aanvulling op het hotel, ook de nieuwe vleugel met 't Huys en de 'd Tuyn, waar men de essentie van Amsterdam ervaart. Het resultaat van het interieur is warm, verfijnd, intiem en is een weerspiegeling van de grandeur van de rijke geschiedenis van ons hotel.'
Links interieur van privé-eventruimte de Brouwerskamer, midden interieur van de lobby, rechts detail van een van de privé-eventruimtes
Over de redesign
De Amsterdamse ontwerpstudio Nicemakers wilde het van oudsher karakteristieke luxe gevoel van De L'Europe vangen in een eigentijds klassiek interieur en tegelijkertijd de bestaande iconische grandeur in ere houden. Men creëerde een plek waar gasten en bezoekers zich welkom voelen en de rijke geschiedenis voelbaar aanwezig is. Een belangrijk uitgangspunt was het nog meer open stellen van het karakteristieke gebouw voor nieuwe gasten en bezoekers door nieuwe ruimtes en partners te betrekken bij het hotel. Zo opende onlangs de nieuwe vleugel van het hotel 't Huys haar deuren in samenwerking met Mendo, The Wunderkammer en Skins Spa. De L'Europe maakt hiermee een nieuwe verbinding met de stad Amsterdam en creëert een dynamische beleving voor zowel hotelgasten als Amsterdammers.
De ronde vormen, zachte lijnen en gelaagdheid in het nieuwe interieur van De L'Europe geven haar een vriendelijke en uitnodigende uitstraling. Van mooie doorkijken die uitnodigen om van de ene naar de andere ruimte te lopen tot de authentieke 17e-eeuwse kunst gecombineerd met eigentijdse meubels en natuurlijke rijke materialen. Wie het hotel betreedt zal niet snel uitgekeken raken. Nicemakers heeft elke ruimte een eigen karakter weten te geven door zich grondig te verdiepen in de verschillende bestemmingen van de ruimtes. Veel materialen en elementen die al aanwezig waren zijn in ere hersteld of hergebruikt. Deze combineerde zij met speciaal voor De L'Europe ontworpen unieke meubels, stoffen van gerenommeerde internationale stoffenhuizen en antieke vondsten die opnieuw gestoffeerd en gerestaureerd werden. De verschillende interieurs samen vormen een warm geheel waar gasten en bezoekers zich thuis voelen.
Joyce en Dax Roll, eigenaren van Nicemakers over het proces: 'Het redesign van dit iconische hotel is een bijzonder moment in onze carrière. We kregen veel vertrouwen en vrijheid van De L'Europe voor dit prachtige project. We hebben ons verdiept in de mooie en rijke geschiedenis van het hotel om zowel bestaande als nieuwe gasten zich welkom te laten voelen. De unieke ligging maakt dat je vanaf verschillende kanten het hotel kunt zien, binnenkijken en betreden. Het "openen" van nieuwe ruimtes nodigt je uit om het hotel te komen ontdekken.'
(PvWK, foto's via De L'Europe)
Links: interieur van trattoria Graziella in 't Huys, rechts: interieur van restaurant Bord'Eau
Links boekhandel Mendo in 't Huys, rechts detail van een van de privé-eventruimtes
Lees ook: [interview] Bord'eau ontdekt take away: 'zonder marketing geen zichtbaarheid'
Over De L'Europe Amsterdam
'De geschiedenis van het hotel De L'Europe Amsterdam gaat terug tot 1896. Ooit gebouwd op de restanten van de oude stadswal heeft het hotel zich ontwikkeld van exclusief hotel in het centrum van de stad tot een beschermer van Amsterdamse cultuur en stijl. De L'Europe Amsterdam biedt haar gasten 111 kamers en suites. In het souterrain is een luxe spa en een wellness. Ook biedt het hotel haar gasten diverse restaurants en bars. Dit zijn restaurant Bord'Eau waar gevierd Chef Bas van Kranen de leiding heeft over de keuken, brasserie Marie en Freddy's bar, de legendarische bar waar wijlen Freddy Heineken graag kwam om te ontspannen. De conciërges van De L'Europe, de Clefs D'Or, wijzen gasten graag op het fijnste en meest lokale dat Amsterdam te bieden heeft. Meer info zie www.deleurope.com.'
(bron: De L'Europe)
Over Nicemakers
'Nicemakers is een Amsterdams interieur ontwerpstudio met projecten in het binnen- en buitenland onder leiding van Joyce Urbanus en Dax Roll. De projecten variëren van (boetiek) hotels tot high-end residenties. Nicemakers heeft naam gemaakt met het creëren van sfeervolle interieurs waarbij luxe materialen, warme kleuren en comfortabele stoffen worden gecombineerd met maatwerk meubilair, eigen ontwerpen en unieke vintage designstukken. Meer info check: www.nicemakers.com'
(bron: NM)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- ster
- De L'Europe hotel
- Amstel
- Bord'Eau
- restaurants
- De L'Europe
- lobby
- bar
- Heineken
- Mendo
- Skins Spa
- The Wunderkammer
- Amsterdam
- interieur
- opening
- Edward Leenders
- privé-eventkamer
- restyling
- Bas van Kranen
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Secret Sales neemt Vroom & Dreesmann... 09-07-2025
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en... 08-07-2025
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers