AddRetail lanceert gratis platform voor retailers voor online afspraken

AddRetail lanceert gratis platform voor retailers voor online afspraken
  • Food-en-retail
  • 29 mrt 2021 @ 10:13
  • 10096 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • OnlineOnderzoekMarketing

Ook bij onze Zuiderburen is dit weekend alleen nog beperkt winkelen in niet-essentiële op afspraak mogelijk. AddRetail lanceert er daarom een gratis platform, waarmee winkeliers hun klanten de mogelijkheid kunnen bieden een tijdslot te reserveren voor een bezoek.

Belgische retailers hebben volgens AddRetail het afgelopen jaar grote stappen vooruit gezet in de digitale arena. 'De Belgische detailhandel moest moderniseren, zoveel was duidelijk. Maar de laatste maanden hebben deze evolutie sterk versneld. Toch hebben de jongste maatregelen velen verrast. Voor sommige van de "grote spelers" in de Belgische retail loopt het organiseren van afspraken en leveringen al gesmeerd, maar kleinere en middelgrote handelaars worden geconfronteerd met meer problemen. Ze runnen kleinere zaken en hebben maar zelden een uitgebreid digitaal team, een webmaster of een community manager in dienst om de afspraken met klanten te beheren, naast de andere dagelijkse kwesties.'

Een gratis oplossing op maat, voor iedereen
Als antwoord op de nieuwe situatie lanceert AddRetail, communicatiebureau gespecialiseerd in retail: 'Shopbooking.be'. Deze website is volledig gratis en stelt handelaars in staat een online kalender aan te maken om afspraken met hun klanten te vergemakkelijken. Het enige wat winkeliers hoeven te doen, is hun bedrijfsinformatie invoeren. Het AddRetail-team zal daarna de op maat gemaakte tool zo snel mogelijk ontwikkelen en aanleveren.

Naast het vergemakkelijken van afspraken maken, geeft de tool de winkelier, via de gereserveerde tijdslots, ook een continu overzicht van het klantenverkeer in de winkel. Op die manier is er dus geen risico op een overschrijding van het aantal toegestane klanten in de winkel. Bovendien heeft de retailer ook zicht op het toekomstige aantal klanten en kan hij of zij het nodige personeel inschakelen in de winkel.

De kalender is zo ontwikkeld dat hij op alle communicatiekanalen van de retailer kan worden gecommuniceerd, zoals website en Facebook-pagina. Myriam Blanpain, ceo en oprichter van AddRetail: 'We zijn ervan overtuigd dat we samen sterker staan. Toen de nieuwe maatregelen werden aangekondigd, beseften we onmiddellijk dat ze voor sommige grote handelaars gemakkelijker te volgen zouden zijn dan voor de kleinere spelers. Daarom wilden wij onze expertise op het gebied van retailcommunicatie en webontwikkeling aanbieden aan de Belgische handelaars. We zijn ervan overtuigd dat het complementaire karakter van online- en offlineverkoop de sterke positie van de retail in 2021 zal versterken. We geloven nog steeds heilig in de kracht van fysieke winkels. We willen hen, op onze manier, een duwtje in de rug geven in deze uitdagende periode.'
(PvWK, foto: Artem Beliaikin / Pexels)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken