Ikea en Het Goed doen duurzaam
- Food-en-retail
- 16 jul 2021 @ 10:10
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Innovatie
- 16 jul 2021 @ 10:10
- Sjaak Hoogkamer
Woonwinkel Ikea en kringloopwarenhuis Het Goed zijn een structurele samenwerking aangegaan. Beide organisaties laten naar eigen zeggen zien dat duurzame keuzes makkelijk en betaalbaar kunnen zijn. Door zich gezamenlijk in te spannen voor een circulaire economie krijgen meer producten een tweede leven.
Ikea heeft deze maand de Circular Hub geïntroduceerd (te vinden op de plek van de voormalige Koopjeshoek). Hier worden producten verkocht die als showmodel zijn gebruikt, beschadigingen hebben opgelopen of zijn geretourneerd. Er zijn ook meubels te vinden die zijn ingeleverd via de Meubelinruilservice.
Via deze service koopt Ikea-meubels die nog in goede staat zijn van klanten terug. Deze meubels worden indien nodig opgeknapt en als tweede-kans meubels verkocht. Producten waar vanwege de beperkte ruimte in de Circular Hub geen plaats voor is, worden gedoneerd aan Het Goed om alsnog via het kringloopwarenhuis een tweede leven te krijgen.
Ook consumenten met oude Ikea-meubels die niet in aanmerking komen voor de Meubel inruilservice, maar wel herbruikbaar zijn, worden op de Ikea website doorverwezen naar de gratis ophaalservice van Het Goed.
Alberic Pater, Business Development & Transformation Manager van Ikea: ‘Ikea werkt toe naar een circulair business model in 2030 en het verlengen van de levensduur van onze producten is daar een belangrijk onderdeel van. Sinds de lancering van de Meubelinruilservice tijdens Black Friday merken we dat de vraag hoog is naar deze service en naar tweedehands producten. De samenwerking met Het Goed versterkt onze ambitie om de levensduur van producten te verlengen.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing