Ikea en Het Goed doen duurzaam
- Food-en-retail
- 16 jul 2021 @ 10:10
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Innovatie
- 16 jul 2021 @ 10:10
- Sjaak Hoogkamer
Woonwinkel Ikea en kringloopwarenhuis Het Goed zijn een structurele samenwerking aangegaan. Beide organisaties laten naar eigen zeggen zien dat duurzame keuzes makkelijk en betaalbaar kunnen zijn. Door zich gezamenlijk in te spannen voor een circulaire economie krijgen meer producten een tweede leven.
Ikea heeft deze maand de Circular Hub geïntroduceerd (te vinden op de plek van de voormalige Koopjeshoek). Hier worden producten verkocht die als showmodel zijn gebruikt, beschadigingen hebben opgelopen of zijn geretourneerd. Er zijn ook meubels te vinden die zijn ingeleverd via de Meubelinruilservice.
Via deze service koopt Ikea-meubels die nog in goede staat zijn van klanten terug. Deze meubels worden indien nodig opgeknapt en als tweede-kans meubels verkocht. Producten waar vanwege de beperkte ruimte in de Circular Hub geen plaats voor is, worden gedoneerd aan Het Goed om alsnog via het kringloopwarenhuis een tweede leven te krijgen.
Ook consumenten met oude Ikea-meubels die niet in aanmerking komen voor de Meubel inruilservice, maar wel herbruikbaar zijn, worden op de Ikea website doorverwezen naar de gratis ophaalservice van Het Goed.
Alberic Pater, Business Development & Transformation Manager van Ikea: ‘Ikea werkt toe naar een circulair business model in 2030 en het verlengen van de levensduur van onze producten is daar een belangrijk onderdeel van. Sinds de lancering van de Meubelinruilservice tijdens Black Friday merken we dat de vraag hoog is naar deze service en naar tweedehands producten. De samenwerking met Het Goed versterkt onze ambitie om de levensduur van producten te verlengen.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Holie's introduceert de Sugar-Score
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Secret Sales neemt Vroom & Dreesmann... 09-07-2025
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en... 08-07-2025
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers