Sintcampagne Bol.com over keuzestress
- Food-en-retail
- 9 nov 2022 @ 12:04
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 9 nov 2022 @ 12:04
- Sjaak Hoogkamer
Bol.com zet ook dit jaar weer de schijnwerper op de Sinterklaasperiode: want hoe vind jij als Hulpsinterklaas het ideale cadeau voor je kind?
Bol.com maakt dat naar eigen zeggen ‘makkelijk met het Grote Speelgoedboek en de bijbehorende Verlanglijstposter, waar in deze campagne de nadruk op ligt.’
In de nieuwe Sinterklaas-commercial zien we de ik-kan-niet-kiezen-stress van kleine Erik, die hulp krijgt van niemand minder dan Sint zelf en zijn paard Ozosnel. Samen gaan ze op een zoektocht die leidt tot een blij koppie.
Judith van den Boomen, brand communicatie manager Bol.com: ‘Bij bol.com geloven we dat elk kind ieder soort speelgoed mag vragen, wat het maar wenst. De Verlanglijstposter helpt hierbij en zorgt ervoor dat ieder kind zijn of haar cadeauwensen – hoe eigenzinnig ook – met veel trots kan uiten. Toen Dept een filmidee presenteerde waarin een kleine jongen voor een glitterende unicorn kiest, kwam de campagne prachtig samen.’
De Sinterklaascampagne van Bol.com wordt in Nederland en Vlaanderen online, OOH en op tv en radio uitgezonden. Daarnaast staan er samenwerkingen met influencers op het programma en verwacht bol.com dat mensen thuis de ramen beplakken met de Verlanglijstposter.
Creditslijst:
Bol.com: Danielle Snoeij, Niels Moes, Noor Hooijdonk, Judith van den Boomen
Bureau: Dept
Creatie: Luuk van de Put, Jurre van de Ven, Rob Voortman
Account: Eveline de Groot, Bonnie van den Heuvel
Strategie: Willem Maijvis
Productie: Friso de Ronden
Productiehuis: Czar
Regie: Willem Gerritsen
DOP: Floris van der Lee
Edit: MRTN
Muziek: Ruben Samama
VFX: the Compound
Grading: The Compound
Sound: Earforce
Mediabureaus: Dentsu (NL) en Mindshare (VLA)
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- M&M's lijkt te zwichten voor rechts Amerika blijkt niet zo...
- Robbie Williams nieuwe ster naast Felix the Cat
- Fris Supermarkt opent in Amsterdam gratis supermarkt voor...
- [column] Dit zijn dé foodtrends van 2023: wat ligt er komend...
- Domino's komt met hit tijdens carnaval - de Frietzza
- McDonald's Nederland lanceert opvallende prijscampagne waar...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [Hortus sessie] Nescafé over... 01-02-2023
- Procter ziet winst iets dalen01-02-2023
- Anne & Max lanceert sharefunding... 31-01-2023
- Taster start met 'iconisch... 31-01-2023
- M&M's lijkt te zwichten voor rechts... 30-01-2023
- Picnic mikt op prijsverlaging via... 30-01-2023
MarketingTribune Events
- 23mrt 2023
Shopping Awards
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day