Sintcampagne Bol.com over keuzestress
- Food-en-retail
- 9 nov 2022 @ 12:04
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 9 nov 2022 @ 12:04
- Sjaak Hoogkamer
Bol.com zet ook dit jaar weer de schijnwerper op de Sinterklaasperiode: want hoe vind jij als Hulpsinterklaas het ideale cadeau voor je kind?
Bol.com maakt dat naar eigen zeggen ‘makkelijk met het Grote Speelgoedboek en de bijbehorende Verlanglijstposter, waar in deze campagne de nadruk op ligt.’
In de nieuwe Sinterklaas-commercial zien we de ik-kan-niet-kiezen-stress van kleine Erik, die hulp krijgt van niemand minder dan Sint zelf en zijn paard Ozosnel. Samen gaan ze op een zoektocht die leidt tot een blij koppie.
Judith van den Boomen, brand communicatie manager Bol.com: ‘Bij bol.com geloven we dat elk kind ieder soort speelgoed mag vragen, wat het maar wenst. De Verlanglijstposter helpt hierbij en zorgt ervoor dat ieder kind zijn of haar cadeauwensen – hoe eigenzinnig ook – met veel trots kan uiten. Toen Dept een filmidee presenteerde waarin een kleine jongen voor een glitterende unicorn kiest, kwam de campagne prachtig samen.’
De Sinterklaascampagne van Bol.com wordt in Nederland en Vlaanderen online, OOH en op tv en radio uitgezonden. Daarnaast staan er samenwerkingen met influencers op het programma en verwacht bol.com dat mensen thuis de ramen beplakken met de Verlanglijstposter.
Creditslijst:
Bol.com: Danielle Snoeij, Niels Moes, Noor Hooijdonk, Judith van den Boomen
Bureau: Dept
Creatie: Luuk van de Put, Jurre van de Ven, Rob Voortman
Account: Eveline de Groot, Bonnie van den Heuvel
Strategie: Willem Maijvis
Productie: Friso de Ronden
Productiehuis: Czar
Regie: Willem Gerritsen
DOP: Floris van der Lee
Edit: MRTN
Muziek: Ruben Samama
VFX: the Compound
Grading: The Compound
Sound: Earforce
Mediabureaus: Dentsu (NL) en Mindshare (VLA)
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing