4500 winkels doen mee aan 'Week van de Stenen Winkel'
- Food-en-retail
- 4 mei 2023 @ 10:47
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 4 mei 2023 @ 10:47
- Michiel van Zaane
In de week van 8 tot en met 14 mei 2023 vindt de tweede editie van ‘Week van de Stenen Winkel’ plaats. In deze week promoten lokale winkels door geheel Nederland en België het belang van fysieke winkels. Naar verwachting doen 4500 winkels mee aan deze ‘Week van de Stenen Winkel’.
Consumenten worden via deze actie opgeroepen om tijdens ‘Week van de Stenen Winkel’ een keertje extra een lokale winkel te bezoeken. De initiatiefnemer van het evenement is Marian Bekkers, eigenaresse van retail-adviesbureau Kooplust. Zij heeft de krachten gebundeld met andere (retail)experts zoals Mirjam van Rees, Chantal Riedeman, Amy Vandeputte, Jessica de Block en Michèle van Wambeke om van dit initiatief een succes te maken op winkelvloeren in Nederland en België.
Daarnaast werkt de organisatie samen met diverse brancheverenigingen en retailorganisaties, zoals Dibevo, KNS en Euretco om het initiatief onder retailers te promoten.
‘Belangrijk voor leefbaarheid’
‘Heel wat stenen winkels hebben het de afgelopen jaren moeilijk gehad. Lockdowns, online shoppen en stijgende huren en kosten hebben hun sporen nagelaten. Waar de consument tijdens lockdowns meer aandacht had voor lokaal winkelen, neemt dit effect nu weer af. Terwijl stenen winkels juist ontzettend belangrijk zijn voor de leefbaarheid van steden en dorpen’ volgens Marian Bekkers.
Foto: ©casamediacasamedia/123RF.COM
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe adventcampagne McDonalds
- Keukenapparatuur met Philips technologie en Hema design-DNA...
- Beerda: failliet love-brand Blokker alleen online nog kansrijk
- Jumbo brengt innovatie in heropende Foodmarkt Breda
- Samenwerking De Koffiejongens en Marie-Stella-Maris: giftset...
- Dille Kamille: groen in plaats van poen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Albert Heijn Nederland behaalt B... 02-12-2024
- Sky: Unilever zet Vegetarische... 02-12-2024
- Van Gogh Nationaal Park en... 02-12-2024
- Dille Kamille: groen in plaats van... 29-11-2024
- Fabulosa lanceert bijzondere... 29-11-2024
- Meer winkeliers kritisch op Black... 28-11-2024