Distilleerderij Nolet wil Lucas Bols overnemen voor ruim kwart miljard

- Food-en-retail
- 9 okt 2023 @ 12:22
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - ZakelijkFood
- 9 okt 2023 @ 12:22
- Peter van Woensel Kooy
Nolet uit Schiedam heeft een overnamebod gedaan op drankenconcern Lucas Bols ter waarde van bijna 270 miljoen euro. In het gezamenlijk portfolio belanden daardoor eeuwenoude merken.
Het bijna 450 jaar oude Lucas Bols kreeg in 2015 een beursnotering in Amsterdam voor een introductieprijs van 15,75 euro. Nolet was al aandeelhouder van het bedrijf en heeft al bijna 30 procent in handen. De raden van bestuur en commissarissen van Lucas Bols steunen de overname, meldt Het Parool.
Nederlandse kampioen
De geschiedenis van familiebedrijf Nolet gaat terug naar 1691. De distilleerder heeft merken als Ketel 1, Proosje van Schiedam en maakt ook gin onder de naam Nolet. Lucas Bols heeft ook merken als Pisang Ambon, Tequila Partida, Nuvo, Bokma, Galliano en Coebergh. Volgens de beoogde partners moet door de overname een ‘Nederlandse kampioen ontstaan' op de internationale drank- en cocktailmarkt. In de Gouden Eeuw waren Nederlandse distillaten wereldwijd bekend en golden ook als geneesmiddel aan boord en aan land. Genever, Nederlandse jenever, schopte het in Engeland tot gin. De combinatie telt intussen ook veel nieuwe smaken en varianten. De geboden overnamesom zegt iets over de brand equity van zulke oude merken.
Lees hier verder.
(bron: Parool, beeld: Vinicius Amnx Amano / Unsplash)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe Retail Media Commissie bevordert kennisdeling...
- Retail Media Day brengt nieuwe standaard aan het licht
- Albert Heijn lanceert Lekker Weekend met remake van Saturday...
- Kruidvat rolt DOOH-netwerk uit in 775 winkels
- Bloomon en Fastned verrassen met bloemenkiosk
- Picnic start campagne met goedkoper Duits assortiment
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- [marketeer 225] Reinout Koot -... 23-05-2025
- 100-jarig Remia maakt trip down... 22-05-2025
- Vivera lanceert nieuwe Signature... 21-05-2025
- Picnic start campagne met goedkoper... 20-05-2025
- Zeg hallo tegen 18 nieuwe verleidingen20-05-2025
- [onderzoek] Hiiper: Discount wint... 20-05-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management