ABC van beeldschermcommunicatie - waarde en trends
- Food-en-retail
- 24 feb 2016 @ 15:59
- Link
-
Elian Swaab
European Sales Director
Mood Media - TrendsCommercials
- 24 feb 2016 @ 15:59
- Elian Swaab
Ooit konden alleen nationale retailketens en grote horecabedrijven beeldschermcommunicatie betalen. Net als HD-tv en draadloos internet, dat nu goed betaalbaar en beschikbaar is, neemt commerciële beeldschermcommunicatie toe in kleine horecagelegenheden, winkels en bedrijven in het hele land. Waarom is beeldschermcommunicatie ineens zo populair bij eigenaren van kleine ondernemingen?
1) Gedrukte informatieborden zijn gewoon zo... statisch
Gedrukte, kunststof informatieborden zijn duur, onhandig en vaak niet fraai. Wijzigingen, zoals flitsaanbiedingen of teruglopende voorraadniveaus, kunnen niet meteen worden weergegeven. Ook leiden deze borden vaak tot totale onverschilligheid bij klanten. Beeldschermcommunicatie daarentegen is gestroomlijnd, geavanceerd en stijlvol. Eigenaren geven aan dat de behoefte van de klant aan een digitale beleving wordt vervuld met een kristalheldere grafische vormgeving en schitterende HD-inhoud. Daarnaast kunnen ongeplande uitverkopen of andere acties snel een gemakkelijk worden doorgegeven. Het is een efficiënt en dynamisch marketinginstrument.
2) Meerdere toepassingen in elke branche
Eigenaren van kleine ondernemingen hebben ook ontdekt dat beeldschermcommunicatie in bijna elke branche kan worden ingezet op manieren die een organisatie effectiever en boeiender maken. Stel je je het volgende voor:
• In een koffiezaak hangt een digitaal menu. Op een scherm bij de toonbank wordt de smaak van de dag aangeprezen en in het zitgedeelte hangt een scherm waarop klanten naast merkinhoud ook nieuws, het weer, sport en feeds van sociale media kunnen bekijken.
• In een winkel zijn schermen een aanvulling op de inrichting doordat ze merkinhoud of muziekvideo's weergeven. Op een scherm in de paskamer wordt informatie over het loyaliteitsprogramma, creditcardaanbiedingen of lopende acties verstrekt. Na sluitingstijd doen de schermen dienst als netwerk voor training en communicatie voor werknemers.
• In een medische praktijk herinnert een scherm bij de balie patiënten aan de benodigde documentatie. Ook worden tips voor preventieve zorg gegeven. Op schermen in de wachtkamer worden naast spotjes met het meest actuele nieuws op het gebied van gezondheid ook populaire tv-programma's zonder reclame weergegeven.
• In kantoren worden schermen gebruikt om werknemers bij de organisatie te betrekken, actuele bedrijfsinformatie te verstrekken, verjaardagen en jubilea te vieren en lokaal, landelijk en branchenieuws weer te geven.
3) Inhoud, overal inhoud
Een andere belangrijke factor is de recentelijke toename van bewerkbare templates en aanpasbare inhoud. Bedrijven hoeven niet langer sobere, universele content op hun schermen af te spelen of voor de bekendmaking van hun ideeën te gebruiken. De unieke essentie van elk merk en de individualiteit van opdrachtgevers kan door middel van enkele eenvoudige stappen tot leven worden gebracht. Eigenaren kunnen unieke schema's en dagdelen opstellen die de veranderende demografische klantgegevens en marketingstrategieën de hele dag of week door weerspiegelen.
4) Betere technologie die betaalbaar en ruim beschikbaar is
Net als in elke andere groeiende technologiebranche daalt de prijs van beeldschermcommunicatie gestaag, doordat fabrikanten goedkopere en efficiëntere manieren ontdekken om hun producten te maken. De prijs voor beter presterende systemen die eenvoudige aanpassing, professioneel ogende templates en abonnementen voor branche specifieke inhoud mogelijk maken, is nu lager dan ooit.
5) Eenvoudig is goed
Doordat men steeds vertrouwder raakt met technologie in het algemeen en technologie eenvoudiger is geworden, wordt beeldschermcommunicatie ook gebruiksvriendelijker. De ‘intimiderende factor’ ervan is nagenoeg verdwenen. Als u uw smartphone kunt bedienen of digitale videorecorder kunt instellen, kunt u ook beeldschermcommunicatie programmeren. Bovendien hebben de meeste aanbieders eenvoudige en intuïtieve interfaces voor inhoudsbeheer ontwikkeld.
Dit zijn slechts enkele redenen waarom beeldschermcommunicatie één van de snelst groeiende marketingtrends voor lokale en regionale bedrijven in alle branches is.
Elian Swaab
Mood Media
-
Elian Swaab
- Werkt bij: Mood Media
- Functie: European Sales Director
- Website:http://www.moodmedia.nl/
- Profiel »
- beeldschermcomm unicatie
- abonnement
- interfaces
- specifiek
- eenvoudig
- reden
- branche
- trend
- inhoud
- marketing
- technologie
- beeldscherm
- snel
- blog
- groei
- templates
- inhoudsbeheer
- intuïtief
- aanbieder
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing