[update] ING kanshebber grootste Purpose-misser

[update] ING kanshebber grootste Purpose-misser
  • Food-en-retail
  • 13 mrt 2018 @ 07:50
  • 16416 x gelezen
  • Link
  • Kees Klomp
  • MVOKlantMarketing

Het gepruts van corporates in het kader van hun pogingen om een graantje mee te pikken van de Betekeniseconomie is soms gewoon aandoenlijk. Er zou eigenlijk een prijs moeten komen voor de grootste Purpose-misser.

Dan is ING een grote kanshebber. Het is echt een héle prestatie om én een volstrekt ongeloofwaardig en overbodig filmpje te maken over geld versus liefde én tegelijkertijd het nieuws naar buiten te brengen dat de ceo zijn jaarsalaris gaat verdubbelen. Dat het banken niet meer lukt om marketing-toptalent te vinden en binden is ondertussen bekend, maar je vraagt je hierbij toch oprecht af: What were They thinking?!

Of zou het een poging zijn geweest van ING om hun reclames van een beetje broodnodige humor te voorzien?!

Kees Klomp
Karmanomics
marketing strateeg en purpose expert


Bekijk hier de ING reclamefilm over geld

Foto boven: Scott Webb on Unsplash

[update] ING trekt omstreden salarisverhoging topman Ralph Hamers in

Kees Klomp
  • Kees Klomp

  • Werkt bij: Karmanomics
  • Functie: Zelfstandig adviseur op het gebied van betekenisvol ondernemen
  • Website:
  • Profiel »

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken