Bleacher Report in zee met Ajax
- Media
- 11 okt 2019 @ 10:39
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - RechtenPartnershipTelevisieVoetbalMedia
- 11 okt 2019 @ 10:39
- Jeroen Mirck
Bleacher Report wordt mediapartner van Ajax. De Amerikaanse mediapartij, eigendom van Turner Media, is één van de marktleiders in sportmedia. Het bedrijf bezit onder meer de Amerikaanse rechten voor de Champions League.
Nadat Ajax en Bleacher Report in het verleden al samenwerkten op meerdere fronten, is dat nu geformaliseerd in een mediapartnership. Het grootste onderdeel van het contract omvat het platform wat Bleacher Report Ajax in de US biedt. De Ajax-content zal onder andere verspreid worden over de social mediakanalen van Bleacher Report Football.
Ajax zal onder andere toegang bieden tot spelers. Hiermee zet Ajax de volgende stap in het bereiken van de Amerikaanse voetbalfan, door middel van unieke content. De samenwerking werd bekrachtigd op het hoofdkantoor van Bleacher Report in New York.
Fanbase uitbreiden
Edwin van der Sar, algemeen directeur bij Ajax: 'Bleacher Report is één van de meest vooraanstaande mediapartijen in Amerika. Zij creëren enorm goede content en hebben betrokken fans. Deze samenwerking biedt voor Ajax veel perspectief als het gaat om bereiken van de huidige fanbase, maar ook het binden van nieuwe fans. Het biedt partners eveneens de mogelijkheid om via dit platform te adverteren in de juiste doelgroep en zo samen nieuwe markten te veroveren. Eerder uitgevoerde concepten in combinatie met Bleacher Report hebben laten zien dat het een succesformule is.'
Onlangs startte Ajax al een internationale campagne om fans in het buitenland aan te spreken, onder meer in Zuid-Amerika, Mexico en de Verenigde Staten.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- ACM akkoord met overname RTL Nederland door DPG Media
- Mediahuis geeft abonnees van 9 regionale dagbladen toegang tot...
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna en De Smurfen zet...
- BBC Studios leidt wereldwijd op YouTube en TikTok
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’ blijft ijzersterk
- Cupra en Audio Obscura onthullen 'Behind The Pulse'
Laatste Nieuws
- VMN media neemt Elba\Rec over voor... 10-07-2025
- NDP Nieuwsmedia stelt bescherming... 09-07-2025
- Cupra en Audio Obscura onthullen... 08-07-2025
- Mediahuis geeft abonnees van 9... 04-07-2025
- BBC Studios leidt wereldwijd op... 04-07-2025
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers