Bleacher Report in zee met Ajax
- Media
- 11 okt 2019 @ 10:39
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - RechtenPartnershipTelevisieVoetbalMedia
- 11 okt 2019 @ 10:39
- Jeroen Mirck
Bleacher Report wordt mediapartner van Ajax. De Amerikaanse mediapartij, eigendom van Turner Media, is één van de marktleiders in sportmedia. Het bedrijf bezit onder meer de Amerikaanse rechten voor de Champions League.
Nadat Ajax en Bleacher Report in het verleden al samenwerkten op meerdere fronten, is dat nu geformaliseerd in een mediapartnership. Het grootste onderdeel van het contract omvat het platform wat Bleacher Report Ajax in de US biedt. De Ajax-content zal onder andere verspreid worden over de social mediakanalen van Bleacher Report Football.
Ajax zal onder andere toegang bieden tot spelers. Hiermee zet Ajax de volgende stap in het bereiken van de Amerikaanse voetbalfan, door middel van unieke content. De samenwerking werd bekrachtigd op het hoofdkantoor van Bleacher Report in New York.
Fanbase uitbreiden
Edwin van der Sar, algemeen directeur bij Ajax: 'Bleacher Report is één van de meest vooraanstaande mediapartijen in Amerika. Zij creëren enorm goede content en hebben betrokken fans. Deze samenwerking biedt voor Ajax veel perspectief als het gaat om bereiken van de huidige fanbase, maar ook het binden van nieuwe fans. Het biedt partners eveneens de mogelijkheid om via dit platform te adverteren in de juiste doelgroep en zo samen nieuwe markten te veroveren. Eerder uitgevoerde concepten in combinatie met Bleacher Report hebben laten zien dat het een succesformule is.'
Onlangs startte Ajax al een internationale campagne om fans in het buitenland aan te spreken, onder meer in Zuid-Amerika, Mexico en de Verenigde Staten.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tv-reclames 2023: bestedingen lineaire tv dalen, bestedingen...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- Schermtijd februari vrijwel gelijk gebleven
- Marketeer, omarm de feministische agenda in reclame!
- Brandreview non-alcoholische drankjes: kenniswebinar op 19...
- NMO publiceert Mediatrends 2023
Laatste Nieuws
- NMO publiceert Mediatrends 202319-03-2024
- Tv-reclames 2023: bestedingen... 12-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 12-03-2024
- Schermtijd februari vrijwel gelijk... 08-03-2024
- Quest viert 20-jarig bestaan met... 01-03-2024
- Week Zonder Vlees & Zuivel lanceert... 29-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing