Bleacher Report in zee met Ajax
- Media
- 11 okt 2019 @ 10:39
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - RechtenPartnershipTelevisieVoetbalMedia
- 11 okt 2019 @ 10:39
- Jeroen Mirck
Bleacher Report wordt mediapartner van Ajax. De Amerikaanse mediapartij, eigendom van Turner Media, is één van de marktleiders in sportmedia. Het bedrijf bezit onder meer de Amerikaanse rechten voor de Champions League.
Nadat Ajax en Bleacher Report in het verleden al samenwerkten op meerdere fronten, is dat nu geformaliseerd in een mediapartnership. Het grootste onderdeel van het contract omvat het platform wat Bleacher Report Ajax in de US biedt. De Ajax-content zal onder andere verspreid worden over de social mediakanalen van Bleacher Report Football.
Ajax zal onder andere toegang bieden tot spelers. Hiermee zet Ajax de volgende stap in het bereiken van de Amerikaanse voetbalfan, door middel van unieke content. De samenwerking werd bekrachtigd op het hoofdkantoor van Bleacher Report in New York.
Fanbase uitbreiden
Edwin van der Sar, algemeen directeur bij Ajax: 'Bleacher Report is één van de meest vooraanstaande mediapartijen in Amerika. Zij creëren enorm goede content en hebben betrokken fans. Deze samenwerking biedt voor Ajax veel perspectief als het gaat om bereiken van de huidige fanbase, maar ook het binden van nieuwe fans. Het biedt partners eveneens de mogelijkheid om via dit platform te adverteren in de juiste doelgroep en zo samen nieuwe markten te veroveren. Eerder uitgevoerde concepten in combinatie met Bleacher Report hebben laten zien dat het een succesformule is.'
Onlangs startte Ajax al een internationale campagne om fans in het buitenland aan te spreken, onder meer in Zuid-Amerika, Mexico en de Verenigde Staten.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Alles wat je moet weten over de DeepSeek
- Onderzoek: aantal gebruikte social platformen daalt, gebruik...
- Koopman is BM's Mediapersoon van het Jaar
- 70% van de Nederlanders ervaart contactarmoede
- ALLsportsradio dagelijks live vanaf ABN Amro Open
- Nieuwe genomineerden Ster Gouden Loeki voor goede doelen bekend
Laatste Nieuws
- [marketeer 216] Annette Reijersen... 07-02-2025
- Mercurs jubileumfilm genomineerd... 05-02-2025
- Eisma Media Groep neemt PRINTmatters... 03-02-2025
- Mediahuis NRC en Mindshare... 03-02-2025
- ALLsportsradio dagelijks live vanaf... 30-01-2025
- Koopman is BM's Mediapersoon van het... 30-01-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day