Politie lanceert vernieuwde jongerenwebsite en campagne samen met YouTube-sterren
- Algemeen
- 18 feb 2016 @ 16:18
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Virale marketing
- 18 feb 2016 @ 16:18
- Peter van Woensel Kooy
Vandaag vond in Alkmaar de feestelijke kick-off plaats van de campagne 'Vloggers Vragenvuur'. Met de campagne, waar bekende en opkomende vloggers aan meewerken, brengt de politie haar vernieuwde jongerensite vraaghetdepolitie.nl onder de aandacht. Vraaghetdepolitie.nl wil een laagdrempelige manier voor jongeren zijn om contact met de politie op te nemen als zij vragen of dilemma's hebben over veiligheid
De vloggers Furtjuh, Labratten en Bucket Boys lanceerden de campagne op geheel eigen wijze via het scherm en live op het PCC Oosterhout (Alkmaar) voor een volle aula met brugklassers. Namens de politie waren Liesbeth Huyzer (politiechef Noord-Holland en landelijk portefeuillehouder Jeugd nationale politie), Dionies Almeida Mendes (programmamanager Jeugd en Social Media) en Brigitta Coppens, (wijkagent Scholen) aanwezig.
Vraaghetdepolitie.nl
Vraaghetdepolitie.nl is de officiële jongerenwebsite van de politie. Hier kunnen jongeren terecht voor een betrouwbaar antwoord op vragen over veiligheidsthema's zoals online oplichting, sexting, verkeer en pesten. Op dinsdag- en donderdagavond zijn er live chatsessies met politiespecialisten. Vraaghetdepolitie.nl bestaat sinds 2011 en is onlangs in een nieuw jasje gestoken.
Laagdrempelig
Om te weten wat er speelt zijn de verantwoordelijke agenten en medewerkers naar eigen zeggen 'daar waar jongeren zijn: op straat, op school èn online.' Vraaghetdepolitie.nl wil een laagdrempelige manier voor jongeren zijn om contact met de politie op te nemen als zij vragen of dilemma's hebben over veiligheid die ze niet goed bij hun ouders, vrienden of andere vertrouwenspersonen kwijt kunnen. Dat daar behoefte aan is blijkt uit het bezoek aan de site (ca. 80.000 per maand) en de vragen die via het contactformulier en in de chats worden gesteld. Politiespecialisten geven advies, verwijzen door en komen in actie als er sprake is van een zorgwekkende situatie.
Vloggers Vragenvuur
Om nog meer jongeren op de site te attenderen, werkt de politie samen met bekende en opkomende vloggers in de campagne 'Vloggers Vragenvuur'. In totaal verschijnen er twaalf vlogs, (drie per kwartaal) waarin vloggers, via hun eigen YouTube-kanaal in hun eigen stijl op een creatieve manier veiligheidsissues bespreekbaar maken die jongeren raken, melden de makers. 'De eerste drie vlogs van kwartaal één zijn gemaakt door Furtjuh, Labratten en Bucket Boys en gaan onder andere over nepprofielen en het online verspreiden van naaktfoto's. De eerste drie vlogs worden tijdens de kick-off voor het eerst vertoond en gaan dezelfde dag viral. In de loop van 2016 worden nieuwe vlogs gemaakt door onder andere Dylan Haegens, Mertabi en Beautinezz.'
Het verantwoordelijk bureau voor de campagne is het Amsterdamse First Day of Spring. (PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- dilemm a
- lancering
- Bucket Boys
- Politie
- viraal
- Labratten
- FDOS
- website
- veiligheid
- laagdrempelig
- Alkmaar
- Furtjuh
- scherm
- vragen
- PCC Oosterhout
- jongeren
- Vraaghetdepolitie.nl
- vloggers
- live
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers