Mediabrands en Talpa Network: influencer matchmaker tool
- B2b
- 22 dec 2022 @ 15:13
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 22 dec 2022 @ 15:13
- Sjaak Hoogkamer
Om adverteerders beter te adviseren over de inzet van influencers hebben Talpa Network en Mediabrands Marketing Sciences de Mediabrands Influencer MatchMaker Tool ontwikkeld.
Het is volgens hen ‘een tool waarbij cijfermatige informatie, zoals het aantal volgers en likes, is verrijkt met kwalitatieve data als waarden, imago, communicatiestijl en type content.’
De tool is gebouwd op basis van onderzoek waarvoor 6250 respondenten input hebben geleverd. Daarnaast zijn 186 influencers en 136 merken opgenomen. Op basis van de ontvangen informatie is van elke influencer en van elk merk het archetype van Jung, ofwel persoonlijkheidstype, bepaald. Zo kan een match tussen merk en influencers worden gemaakt. Door het in kaart brengen van deze archetypes, kan een betere strategische afweging worden gemaakt in de doelstelling van de samenwerking met influencers voor de merkambities.
Jeroen Oosterbaan, MD Mediabrands Marketing Sciences: ‘Ons motto is: ‘Data is de basis van alle slimme marketingbeslissingen.’ Ook met keiharde data kunnen we zachte beslissingen nemen en de Influencer MatchMaker Tool is daar hét bewijs van. We brengen letterlijk merk en consument samen door de perfecte en onderbouwde match met een influencer.’
Allard Ruyl, CEO van Talpa Media Solutions: ‘De grootste uitdaging voor merken is om de juiste influencers te identificeren en selecteren.
Om een boodschap en campagne met impact te creëren, is een passende en authentieke koppeling tussen influencer en merk van essentieel belang.
Met deze nieuwe tool kunnen we door middel van goede onderbouwingen onze adverteerders beter adviseren over het inzetten van influencermarketing.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Marketingtransfers week 44, 202531-10-2025
- [onderzoek] Werknemers willen... 30-10-2025
- DPG Media integreert Brand Metrics... 28-10-2025
- Marketingtransfers week 43, 202524-10-2025
- Buitenreclame groeit door, digitaal... 22-10-2025
- Marketingtransfers week 42, 202517-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

