IAB Nederland groeit in half jaar tijd met 25 leden
- Bureaus
- 28 jul 2015 @ 10:41
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - StrategieE-marketingOnline advertisingDigitaal
- 28 jul 2015 @ 10:41
- Redactie Bureaus
IAB Nederland, de branchevereniging voor de digitale marketing, heeft in de eerste helft van dit jaar 25 nieuwe leden mogen verwelkomen. Organisaties als ABN Amro, Bol.com, Zoover, Exterion Media en AEGON sloten zich bij IAB aan. Het totaal aantal leden komt hiermee op 169 organisaties.
'Dat we er in zo’n korte tijd 25 nieuwe leden bij hebben gekregen is bijzonder. Het toont aan dat de sector op alle fronten kiest voor kennis en kunde op het gebied van digitalisering van marketing', aldus Govaert Plesman, directeur IAB Nederland.
De actieve belangenbehartiging en informatievoorziening vanuit IAB over onderwerpen als viewability, mobile, programmatic, ad spend en malvertising waren voor deze 25 organisaties de belangrijkste redenen om lid te worden.
'Binnen ABN Amro zijn we druk bezig met digitalisering van ons eigen aanbod, maar ook met digitalisering van onze marketingcommunicatie', zegt mediamanager Katrien Kleintjes van ABN Amro. 'Aangezien de ontwikkelingen snel gaan en we behoefte hebben aan meer kennis in huis, leek het ons goed om actief deel te nemen in een branchevereniging die deze twee zaken centraal stelt in haar missie. En dat is IAB Nederland.'
Directeur Govaert Plesman van IAB Nederland is blij met de nieuwe leden: 'De aanmeldingen van deze toonaangevende bedrijven zijn voor ons een belangrijk signaal dat we goed bezig zijn. Ik ben blij dat onze actieve informatievoorziening over de kansen en bedreigingen in ons vak erg wordt gewaardeerd. Met de komst van deze organisaties hebben wij ons netwerk en draagvlak verder uitgebreid. We hebben er echte vakspecialisten bijgekregen; professionals die zich met hart en ziel inzetten voor de digitale sector en dat enthousiasme meenemen naar de Taskforces en activiteiten van IAB.'
Interactive Advertising Bureau Nederland (IAB) houdt zich primair bezig met de professionalisering en stimulering van de interactieve sector. Secundair treedt IAB op als onafhankelijk kennisplatform en vraagbaak voor marketingprofessionals en vakpers. IAB Nederland heeft 169 leden en vertegenwoordigt exploitanten, reclamebureaus, adverteerders, mediabureaus, tv- en mediabedrijven en mobiele telefonie-aanbieders.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing