Webcare Company koopt online marketingbureau Tribal
- Bureaus
- 4 jan 2017 @ 10:35
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - StrategieMarketingE-commerceZakelijk
- 4 jan 2017 @ 10:35
- Redactie Bureaus
TWC Holding, het moederbedrijf van The Webcare Company, heeft online marketing bureau Tribal uit Den Bosch overgenomen. Ook lijft TWC de e-commerce developer Jaagers uit Nijmegen in. Doel is om gezamenlijk de customer journey van bedrijven te begeleiden.
Om het snel veranderende consumentengedrag te kunnen ondersteunen, worden in hoog tempo nieuwe online services en platformen ontwikkeld die het de consument makkelijker maakt om zaken te regelen met bedrijven en instellingen. Om aan de vraag van steeds complexer wordende dienstverlening te kunnen voldoen, bundelen drie specialisten hun krachten en bieden gezamenlijke oplossingen voor de gehele online klantreis.
Strategische samenwerking
Jaagers bouwt en onderhoudt e-commerce-platformen. Tribal heeft als online marketingbureau alle kennis in huis voor online traffic en conversiegroei van bedrijven. The Webcare Company helpt bedrijven met het effectief inzetten van social media-platformen in de relatie met hun klanten. Er wordt voornamelijk gewerkt voor de sectoren retail, travel en leisure en de zakelijke dienstverlening. Naast de MKB-markt wordt gemikt op internationale corporate klanten.
In de nieuwe groep werken 175 professionals. De huidige aandeelhouders en directieleden van de individuele bedrijven ondernemen allemaal mee in de nieuwe organisatie en voeren de dagelijkse leiding binnen de drie bedrijven. De geconsolideerde omzet bedroeg in 2016 meer dan 50 miljoen euro.
'Gebundelde expertise over klantreis'
'Tribal, Jaagers en The Webcare Company zijn autonoom sterke bedrijven, maar we merken dat er ook behoefte is aan gebundelde expertise waarbij we elkaar aanvullen en versterken', legt Tobias Walraven, CEO van TWC Holding uit. 'E-commerce platformen bouwen, traffic genereren, conversie optimaliseren en digital engagement; dat bieden we aan onze klanten.'
De drie ondernemingen zijn volgens Walraven volledig complementair en vervullen ieder hun eigen rol in de klantreis. 'De rode draad in al deze stappen is het bieden van een optimale online klantreis. Deze overname opent nieuwe internationale markten en mogelijkheden.'
Groeiambities: Portugal en Singapore
Er zijn ambitieuze groeiplannen voor de komende jaren. Om te beginnen zal de groep medio 2017 uitbreiden met een vestiging in Portugal. Hier zullen content- en webcare-activiteiten verder ontwikkeld worden. Ook is er het plan om, onder andere in samenspraak met Google, de Aziatische markt te ontsluiten. Er komt in 2017 een steunpunt in Singapore zodat er kan worden voldaan aan de vraag van onze klanten naar portfolio-ontwikkeling en een 24/7 multilingual support inrichting.
Frank Trienen van Tribal: 'Om voorop te blijven lopen heb je ook de beste specialisten nodig, de nieuwe groep zorgt voor extra aantrekkings- en bindingskracht voor online professionals. Daarnaast geeft deze nieuwe samenstelling ons de unieke mogelijkheid om pro-actief onze klanten naar het volgende niveau te brengen met betrekking tot bouw en nazorg. De reis is compleet.'
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- samenwerking
- The Webcare Company
- Tobias Walraven
- Tribal
- customer journey
- Jaagers
- bureaus
- TWC
- overname
- marketingbureau
- e-commerce
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Mini-Vlammetje centraal in Warmste... 12-12-2025
- Heks’nkaas kiest voor digital-first... 12-12-2025
- Hulphond Nederland draait... 12-12-2025
- ACT beloont 12 internationale... 11-12-2025
- Nieuwe merkcampagne voor Trainline10-12-2025
- Politie lanceert wervingsgame... 10-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

