Team speelt zichzelf in de picture

  • Bureaus
  • 1 aug 2018 @ 10:05
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Nieuwkomers

Communicatiebureau Team is verhuisd naar een pand langs de A7 te Heerenveen en meldt via een persbericht nieuwe klanten en medewerkers. Niet zo heel bijzonder, wel vanwege de begeleidende opmerkelijke foto…

We bellen even met Martin van der Meulen, managing partner bij Team (sinds 2011) voor een toelichting op de opmerkelijke foto.

Dit is weer eens wat anders dan een standaardfoto bij een persbericht. Deze maak je niet even in een kwartier, lijkt ons?

Van der Meulen: ‘Nee dat klopt, daar zit veel werk in! Maar ook veel lol, hoor. Inmiddels is het onze handtekening van het bureau geworden en vragen mensen al weer naar de komende plaat. In iedere foto zit een boodschap of zelfs meerdere boodschappen. Onze eigen waarden moeten erin terugkomen: krachtig, rauw en tikkeltje ondeugend.’

Welke boodschappen zitten in deze?

Van der Meulen: ‘Vanuit Team mogen we vaak meedenken over de koers (vandaar het schip) van organisaties of de insteek en aanpak van een campagne te zorgen voor een lekkere harde wind in de zeilen (commercieel succes door middels van de juiste strategie en activatie). In de foto zie je onze rollen die overeenkomen met onze unieke persoonlijkheden en functie binnen Team. Het bureau heeft twee kapiteins (Godert en ik). We zijn het niet eens over de koers met een dikke knipoog, daarom zijn we gestrand. De zeemeermin is ons hoofd van de Content afdeling. Zij kan als geen ander gave merkverhalen met de wereld delen via foto, tekst en film. Door inzet van goede content ga je zelfs geloven in zeemeerminnen! De dame die aan boord wordt getakeld is net bij Team begonnen. De dame met de accordeon maakt vaak heel foute muziekkeuzes op onze Spotify-lijst. Op het schip is een feest aan de gang, want daar houden we van: play hard, work harder. De dame met het pistool is verantwoordelijk voor de interne organisatie en is soms nogal ‘ streng’.

Nieuwe mensen

Afgezien van de foto heeft Team onlangs dus Dick Kaper en Berber van der Zee, twee grafisch designers, aan boord genomen. ‘Met de komst van Dick hebben we een bak aan ervaring op onze studio binnengehaald. Berber is een mega creatief talent. Zij krijgt bij ons de kans zichzelf te ontplooien en te zorgen voor de nodige frisse energie,’ aldus Van der Meulen. Bovendien kan hij melden dat steeds vaker ook regionale en (inter)nationale partijen zoals Hitachi, Movacolor, Bedrijfsfitness Nederland, SNN en Fries Zorglandschap het bureau weten te vinden.

‘We zijn erg blij en trots dat we deze ambitieuze merken en goede mensen hebben mogen verwelkomen. Met de forse groei aan opdrachtgevers, onze verhuizing en de gewenste uitbreiding van ons Team kijken we terug op een geslaagd eerste half jaar vanuit Heerenveen. En ondertussen zijn we al druk bezig met strategische trajecten en gave campagnes die na de zomer zichtbaar zullen worden.’

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken