Bloemenbureau Holland brengt ode aan bloemen

Bloemenbureau Holland brengt ode aan bloemen
  • Bureaus
  • 11 okt 2018 @ 00:48
  • 13047 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CommercialsCampagnesMerken

Bloemenbureau Holland en 180 Kingsday hebben een nieuwe campagne gelanceerd die ons eraan herinnert wat bloemen voor ons doen en waarom wij er meer van nodig hebben.

De campagne, getiteld ‘We hebben meer bloemen nodig’, viert de wonderlijke, magische en gevarieerde effecten die bloemen op ons hebben. Het is een krachtige ode aan bloemen en een oproep om alles uit het leven te halen. Het nieuwe campagnethema gaat verder dan de mooie buitenkant van bloemen, door te laten zien welk rol zij spelen op alle momenten die ons leven betekenis geven.

Bloemen zijn emotie

Bloemenbureau Holland promoot bloemen in Europa via het eigen consumentenmerk Mooiwatbloemendoen.nl. Daan Langstraat, campagnemanager, over de nieuwe strategie en campagneplatform: 'Begin dit jaar besloten we helemaal opnieuw te beginnen en een nieuw thema te ontwikkelen, waarbij we ook de kwekers en stakeholders hebben betrokken. We kwamen tot de conclusie dat bloemen zoveel meer zijn dan een lust voor het oog. Bloemen zijn emotie, bloemen zijn leven. Ze zijn in staat onze gevoelens positief te beïnvloeden – precies de reden dat we er meer van nodig hebben. En laten we eerlijk zijn, welk ander merk kan nu zo’n statement claimen?'

Kalle Hellzen, Executive Creative Director van 180 Kingsday: 'Bloemen zijn belangrijk. Ze laten ons dingen voelen en wij kunnen ons ermee uitdrukken. Dingen die ons definiëren als mens: rouwen en feestvieren, troosten en goedmaken, ‘sorry’ en ‘ik hou van je’ zeggen. En in een wereld die zich steeds meer optimaliseert richting klinisch beige, zijn gevoelens belangrijk. Dat is wat wij met deze campagne duidelijk willen maken.'

Pan-Europese campagne

De geïntegreerde campagne gaat lopen in Nederland, Engeland en Duitsland en bestaat uit TV, outdoor, digital en activaties. Centraal in de campagne staat een film van 60 seconden, vol bloemen en ‘slices of life’, die zijn gemaakt door Since ‘88 en regisseur Lisette Donkersloot.

Credits

Opdrachtgever: Bloemenbureau Holland

Bureau: 180 Kingsday

Productiebedrijf: Since ‘88

Regisseur: Lisette Donkersloot

Mediabureau: Universal Media




Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken