Bloemenbureau Holland brengt ode aan bloemen
- Bureaus
- 11 okt 2018 @ 00:48
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CommercialsCampagnesMerken
- 11 okt 2018 @ 00:48
- Redactie Bureaus
Bloemenbureau Holland en 180 Kingsday hebben een nieuwe campagne gelanceerd die ons eraan herinnert wat bloemen voor ons doen en waarom wij er meer van nodig hebben.
De campagne, getiteld ‘We hebben meer bloemen nodig’, viert de wonderlijke, magische en gevarieerde effecten die bloemen op ons hebben. Het is een krachtige ode aan bloemen en een oproep om alles uit het leven te halen. Het nieuwe campagnethema gaat verder dan de mooie buitenkant van bloemen, door te laten zien welk rol zij spelen op alle momenten die ons leven betekenis geven.
Bloemen zijn emotie
Bloemenbureau Holland promoot bloemen in Europa via het eigen consumentenmerk Mooiwatbloemendoen.nl. Daan Langstraat, campagnemanager, over de nieuwe strategie en campagneplatform: 'Begin dit jaar besloten we helemaal opnieuw te beginnen en een nieuw thema te ontwikkelen, waarbij we ook de kwekers en stakeholders hebben betrokken. We kwamen tot de conclusie dat bloemen zoveel meer zijn dan een lust voor het oog. Bloemen zijn emotie, bloemen zijn leven. Ze zijn in staat onze gevoelens positief te beïnvloeden – precies de reden dat we er meer van nodig hebben. En laten we eerlijk zijn, welk ander merk kan nu zo’n statement claimen?'
Kalle Hellzen, Executive Creative Director van 180 Kingsday: 'Bloemen zijn belangrijk. Ze laten ons dingen voelen en wij kunnen ons ermee uitdrukken. Dingen die ons definiëren als mens: rouwen en feestvieren, troosten en goedmaken, ‘sorry’ en ‘ik hou van je’ zeggen. En in een wereld die zich steeds meer optimaliseert richting klinisch beige, zijn gevoelens belangrijk. Dat is wat wij met deze campagne duidelijk willen maken.'
Pan-Europese campagne
De geïntegreerde campagne gaat lopen in Nederland, Engeland en Duitsland en bestaat uit TV, outdoor, digital en activaties. Centraal in de campagne staat een film van 60 seconden, vol bloemen en ‘slices of life’, die zijn gemaakt door Since ‘88 en regisseur Lisette Donkersloot.
Credits
Opdrachtgever: Bloemenbureau Holland
Bureau: 180 Kingsday
Productiebedrijf: Since ‘88
Regisseur: Lisette Donkersloot
Mediabureau: Universal Media
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers