Glasnost start apart pr-bureau Fitzgerald
- Bureaus
- 20 sep 2019 @ 00:29
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MarketingPromotieNieuwkomersCommunicatiePRMarketingcommunicatie
- 20 sep 2019 @ 00:29
- Jeroen Mirck
Na 7,5 jaar zelfstandig te hebben geopereerd start Glasnost een partnerbureau met de naam Fitzgerald. Dit bureau gaat zich richten op corporate communicatie, creatieve concepting en marketing-pr. De eerste klanten zijn Nestlé, OneFit en Uber.
De naam Fitzgerald is ontleend van John Fitzgerald Kennedy. Zijn gedachtegoed vormt de basis van dit nieuwe bureau.
Wouter Glaser, founder Glasnost: 'Fitzgerald is geboren uit succes. Als groeiend bureau heb je soms klanten die in dezelfde vijver vissen en tegengestelde belangen hebben. Dat is de reden dat een nieuw partnerbureau noodzakelijk is. Met Fitzgerald starten we een nieuw hoofdstuk.'
Revolutionaire tijdgeest
Waarbij Glasnost, openheid en transparantie, het gedachtegoed van Gorbatsjov omarmt is er voor het partnerbureau gekozen om het thema van de Verenigde Staten, de 'tegenstander' van de Sovjet-Unie te gebruiken. Hierbij wordt ingehaakt op de tijdgeest van de revolutionaire jaren '60. John Fitzgerald Kennedy was volgens Glaser één van de grootste staatslieden van deze tijd. 'Onze naam refereert ook naar zijn vooruitstrevende gedachtegoed ‘New Frontier’, waarmee hij zich richtte op de nieuwe generatie Amerikanen.'
Fitzgerald richt zich op de nieuwe generatie pr-professionals en merken die in de moderne maatschappij het verschil willen maken. Merken met maatschappelijke relevantie en ambitie. Het bureau positioneert zich als strategisch partner voor always-on pr en communicatie. Merken kunnen bij het bureau terecht voor corporate communicatie, creatieve pr en concepting en marketing-pr.
Het bureau start op kantoor bij Glasnost en zal ergens volgend jaar naar een zelfstandige plek toe verhuizen.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing