KLM viert verjaardagsfeestje met nieuwe merkfilm
- Bureaus
- 7 okt 2019 @ 14:55
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CampagnesCommercials
- 7 okt 2019 @ 14:55
- Lucas Boon
Luchtvaartmaatschappij KLM is vandaag precies 100 jaar oud geworden. Om dat te vieren lanceert 'de koninklijke' in samenwerking met DDB Unlimited een nieuwe tv-commercial.
KLM werd opgericht in 1919 en is de eerste commerciële luchtvaartmaatschappij die nog steeds onder zijn oorspronkelijke naam vliegt. De maatschappij viert zijn verjaardag met een korte sfeervolle film (anderhalve minuut) waarin wordt teruggekeken op de geschiedenis van het bedrijf en de vooruitgang die in de afgelopen decennia is geboekt. De eerste vlucht van KLM vond plaats op 17 mei 1920.
De film vertelt het verhaal van drie generaties uit dezelfde familie die bij de luchtvaartmaatschappij hebben gewerkt, van de beginjaren tot heden. De eerste twee vrouwen, moeder en dochter, raken geïnspireerd om te vliegen en worden beiden stewardess, opgevolgd door kleindochter van de eerste generatie, die de cockpit instapt en opstijgt als de piloot van KLM's meest recente vliegtuig, de Boeing 787-10 Dreamliner. De film neemt de kijker mee door KLM’s evolutie vanaf 1919 tot heden, inclusief beelden van klassieke vliegtuigen zoals de Fokker FII uit 1934, de Douglas DC-4 uit 1949, de Boeing 747 uit 1975 en eindigt met de gloednieuwe Boeing 787-10 Dreamliner. Allemaal tot leven gebracht met de originele uniforms, rekwisieten en andere details uit die periode.
Boet Kreiken, executive vice president customer experience bij KLM, laat weten: 'Onze 100ste verjaardag is een mooi moment om te kijken naar waar wij écht voor staan. Wij geloven in mensen samenbrengen. Het zorgen voor onze passagiers. Daarnaast staan wij ook voor vooruitgang, in luchtvaart, natuurlijk, maar ook in de bredere zin. En we vergeten nooit de magie van vliegen. Het gevoel dat wij doorgeven op vele generaties klanten, fans en werknemers.'
De commercial is vanaf vanavond te zien op Nederlandse televisie en wordt verder uitgerold via online uitingen en in bioscopen. De muziek in de commercial is geproduceerd door MassiveMusic in samenwerking met Joep Beving.
De komende twee weken staan voor KLM met verschillende evenementen volledig in het teken van het honderdjarig bestaan.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe NIX18-campagne richt zich op ouders
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers