Cannes Lions 2020 afgelast

Cannes Lions 2020 afgelast
  • Bureaus
  • 3 apr 2020 @ 10:46
  • 24640 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Reclame

Reclamefestival Cannes Lions vindt dit jaar in zijn geheel niet plaats, ook niet in oktober zoals eerder gecommuniceerd. De eerstvolgende editie staat gepland op 21-25 juni 2021.

Het bestuur heeft deze beslissing moeten maken vanwege de corona-uitbraak. De gezondheid van mensen en het behoud van bedrijven staat nu voorop, aldus de organisatie. Cannes Lions spreekt van een 'diepgaand overleg' dat aan deze beslissing vooraf is gegaan.

Philip Thomas, voorzitter van Cannes Lions, zegt: 'Cannes Lions gaat in de kern over creativiteit en de creatieve industrie staat nu voor heel andere uitdagingen dan het inzenden van werk voor onze awardshow. We hebben de afgelopen weken geprobeerd zo duidelijk mogelijk te communiceren over onze beslissingen rondom de coronacrisis en daarom kondigen we deze definitieve beslissing nu dan ook aan.'

Simon Cook, algemeen directeur van Cannes Lions, voegt toe: 'We kijken allemaal uit naar een positievere tijd. Op dit moment zullen wij als Cannes Lions de wereldwijde creatieve industrie online bij elkaar blijven brengen en inspiratie bieden waar mogelijk. Ik ben ervan overtuigd dat de Leeuwen waardevol zullen blijven en ik kijk ernaar uit om al het mooie werk in 2021 weer te mogen vieren, wanneer de wereld er hopelijk stabieler voor staat.'

Lees de officiële persverklaring hier.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken