Roorda maakt CoronaMelder campagne

Roorda maakt CoronaMelder campagne
  • Bureaus
  • 12 okt 2020 @ 18:54
  • 15819 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Campagnes

De veelbesproken CoronaMelder-app is beschikbaar. Roorda Reclamebureau maakte in opdracht van ministerie van VWS de bijbehorende massamediale campagne.

CoronaMelder stuurt je een melding als je langer dan 15 minuten dicht bij iemand in de buurt bent geweest die later het coronavirus blijkt te hebben. Dit kan een bekende zijn, maar ook een app-gebruiker bij wie je in de buurt was en die je niet kent. Als je een melding hebt ontvangen, lees je in de app welke maatregelen je kan nemen en of je je kunt laten testen. Zo weet je eerder of je mogelijk bent besmet en kun je voorkomen dat je onbewust een ander besmet. Want je kunt het coronavirus al doorgeven, voordat je je ziek voelt.

In de campagne voor de nieuwe CoronaMelder-app speelt de persoonlijke motivatie een grote rol.

Joeri Jansen (creatief directeur Roorda Reclamebureau): ‘In de campagne speelt de persoonlijke motivatie een grote rol. Je downloadt de app namelijk niet om jezelf te beschermen, maar om anderen te beschermen en het onbewust verspreiden van het virus te voorkomen. In de campagne zien we daarom mensen vertellen voor wie zij de app hebben gedownload en wie zij dus willen beschermen. Deze mensen vertellen vervolgens weer voor wie zij de app hebben gedownload. Dat kan je opa of oma zijn, maar ook je jaarclub, of je collega.’

 

Credits

Bureau: Roorda Reclamebureau

Creatie: Joeri Jansen, Joost van Nistelrooij, Justin van Creij

Strategie: Tabula Rasa

Account: Vanessa Smit, Marleen Delisse, Hans Bauman

Regie: Mees Peijnenburg (Halal)

D.O.P.: Robbie van Brussel

Edit: Joshua Menco

Grading en postproductie: De Grot

Muziek: Sharkee

Sounddesign: SoundCircus

Fotografie: Maeve Stam (Halal)

Design: Jorn Slotboom, Kevin Scheffer

Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Mariëlle Verlouw, Corliz de Jongh, Suzanne Koning

Media inkoop: Initiative

 



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken