Menzis lanceert nieuwe campagne Leefkracht door Roorda

Menzis lanceert nieuwe campagne Leefkracht door Roorda
  • Bureaus
  • 13 okt 2022 @ 10:39
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

Zorgverzekeraar Menzis lanceert een nieuwe campagne met mensen die elk op hun eigen manier bezig zijn met hun leefkracht. Roorda Reclamebureau ontwikkelde de campagne die op 17 oktober live gaat op tv, radio en in online media.

Al sinds 2014 is ‘Leefkracht’ een centraal onderdeel in de communicatie van Menzis. De nieuwe campagne is een vervolg op de eerdere campagne uit 2020 waarin de beweging naar een leefkrachtiger Nederland het uitgangspunt was. Joeri Jansen, creatief directeur Roorda: ‘Met de nieuwe boodschap “Leefkracht, je hebt het in je” brengt de zorgverzekeraar het dit keer dichter bij mensen. Om leefkracht echt tot leven te laten komen in de campagne maken we geen gebruik van acteurs, maar zien we mensen in hun dagelijkse leven. Van een 80-jarige supper, tot een jong meisje dat herstelt van een darmafsluiting en een blinde man die door begeleid hard te lopen twintig kilo afviel.’

Schuldhulpverlening
Menzis biedt verzekerden hulp, zoals via de SamenGezond-app of met schuldhulpverlening. Carolien Bos, marketingmanager Menzis: ‘In de campagne roepen we op om online de leefkrachtwijzer in te vullen voor tips en advies. Samen met de introductie van deze nieuwe campagneboodschap komen we ook met een nieuwe merkbelofte: Zorg voor leefkracht. We kiezen hiervoor om nog duidelijker uit te dragen dat het onze ambitie is mensen te ondersteunen in hun streven naar leefkracht, de positieve kracht van gezond leven. Wat mij er zo in aanspreekt is dat we het allemaal bewust of onbewust nastreven, een gezond leven. Daarom ook leefkracht, je hebt het in je. We hebben het woord leefkracht jaren geleden zelf bedacht. Het heeft een stevig fundament. En iedereen die we het vragen en die we spreken geeft er een invulling aan die precies is wat wij ermee bedoelen.’

Credits

Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Maurice van Dijk, Jeroen Hamstra

Creatie en strategie: Roorda Reclamebureau

Agency producer: Marga Bierema

Regie: Ralf Demesmaeker (Eyeforce)

Producers: Michelle Krevetzky (Eyeforce)

DOP: Tim Kerbosch

Research & casting: Sari Jacobs

Editor: Amber Hooijmans

Grading: Ruben Labree

Muziek: Most_Amsterdam

Geluid: Feike de Wit (Soundcircus)

Fotografie: Anne van Zantwijk

Mediabureau: Mindshare



Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken