
Tanika Buijsen jurylid GPCM: Ik verwacht meer en meer gepersonaliseerde content
Tanika Buijsen is content team lead bij digital agency Dept en jurylid bij de aanstaande beoordeling van cases die worden ingezonden voor de Grand Prix Contentmarketing 2022. ‘Ik ben vooral geïnteresseerd in de mechaniek erachter: wat waren de doelstellingen, de uitdagingen, het onderzoek?’

Team Lewis helpt GLS Netherlands met zichtbaarheid en groei
Internationaal PR- en marketingbureau Team Lewis gaat GLS Netherlands helpen bij de corporate- en marketingcommunicatie. De logistieke dienstverlener wil haar positie in de Nederlandse markt versterken. Team Lewis ondersteunt hen hierbij met strategisch communicatieadvies, mediarelaties en marketing.

G-Star RAW lanceert exclusieve city rides
G-Star RAW heeft samen met de zogenoemde Super73-teams fietsprogramma’s samengesteld om fans van het denim merk de steden New York, Berlijn, Tokio, Kaapstad en Rotterdam op een bijzondere manier te laten ontdekken. Elke groep lokale creatievelingen maakt namelijk een speciale gids van hun stad.

Scenery verwelkomt Naique Tanate als Strategy Director
Mediaproductiebedrijf Scenery heeft Naique Tanate aangesteld als Strategy Director. Naique, die op 1 augustus 2022 is gestart, is verantwoordelijk voor het vertalen van Scenery’s documentaires en series naar internationale merken door verhalen transmediaal in te zetten.

DOSSIER STUDIEREIS Mariëlle Krouwel van NN Group
De redactie vroeg vijf marketeers welk marketingboek er in de koffer zat tijdens de vakantie, of er in het najaar nog een opleiding of cursus voor hen op de planning staat en welke roadtrip er stiekem nog op de wensenlijst staat. In deel 5 Mariëlle Krouwel van NN Group.

Netflix breidt aanbod mobiele games uit
Streamingdienst Netflix gaat meer inzetten op de games-markt. Aan het einde van 2022 moeten abonnees 50 games kunnen downloaden, tegen 24 nu. De belangstelling voor de games is tot nu toe niet erg groot, stelt Apptopia, dat het gebruik van apps monitort.

3 op de 4 Nederlanders gooit regelmatig versgekoelde groente weg
Hoewel Nederlanders zeggen geen voedsel te willen verspillen, gooit 75% versgekoelde groenten weg omdat de houdbaarheidsdatum is verstreken. Voornamelijk sla en komkommer, maar ook voorverpakte mix groenten, spinazie en broccoli belanden in de prullenbak. Dat blijkt uit onderzoek van Iglo.

Robin Wollenberg, jurylid GPCM: Human touch in contentmarketing steeds belangrijker
Robin Wollenberg is de Man van de Zaak. Met Man van de Zaak helpt hij bedrijven hun (digitale) communicatie & marketing strategie te ontwikkelen, te implementeren en uit te voeren. Wollenberg is een van de juryleden voor de komende GPCM 2022.

Coca-Cola dieper in gaming met Guild Esports
Coca-Cola heeft zijn eerste officiële samenwerkingsovereenkomst getekend met Guild Esports, een internationaal e-sportsplatform. Met deze samenwerking willen de partners fans in heel Europa nieuwe ervaringen en prijzen bieden. Coca-Cola wil op deze manier een nieuwe doelgroep bereiken.

Onderzoek Readly: We zoeken op fietsen, suppen en campers
Een groot deel van Nederland is momenteel op zomervakantie. Magazine- en krantenapp Readly analyseerde in de zomermaanden de zoekgeschiedenis naar favoriete bestemmingen en vrijetijdsbestedingen.

Campagne zeldzame vorm kinderkanker laat letterlijk de olifant in de kamer zien
Stichting Villa Joep start een landelijke campagne om neuroblastoom onder de aandacht te brengen. Over deze zeldzame vorm van kinderkanker wordt nauwelijks gesproken terwijl deze ziekte elk jaar in Nederland 25 tot 30 kinderen treft. En van die groep overleven er op dit moment maar acht.

DOSSIER STUDIEREIS Martijn Keesmaat van Hooghoudt
De redactie vroeg vijf marketeers welk marketingboek er in de koffer zat tijdens de vakantie, of er in het najaar nog een opleiding of cursus voor hen op de planning staat en welke roadtrip er stiekem nog op de wensenlijst staat. In deel 3 Martijn Keesmaat van Hooghoudt.

Michael Nap van DentsuAchtung over 'anti-Instagram' BeReal
Een miljoen downloads al! Sociaal netwerk BeReal - ‘de anti-Instagram’ aldus de makers - bereikte dit in slechts vier maanden en is vooral onder jongeren populair, meldde nos.nl onlangs. Uw verslaggever maakte een account aan en vroeg Michael Nap, Head of Content & Social/MT Member bij DentsuAchtung naar de mogelijkheden voor merken.

WARC over Cannes: 'Marketing als discipline beleeft een existentiële crisis'
WARC, het World Advertising Research Centre, heeft een rapport gepubliceerd over de gemene delers van de Cannes Creative Effectiveness Lions-winnaars van deze zomer: ‘Creatieve effectiviteit kan marketing terugbrengen naar de C suite.’

DOSSIER STUDIEREIS Anouk van Huissteden van Coca-Cola
De redactie vroeg vijf marketeers welk marketingboek er in de koffer zat tijdens de vakantie, of er in het najaar nog een opleiding of cursus voor hen op de planning staat en welke roadtrip er stiekem nog op de wensenlijst staat. In deel 2 Anouk van Huissteden van Coca-Cola.

Robbert Rodenburg lanceert Pride variant van Open Kaart
Open Kaart, de Youtube-serie van Robbert Rodenburg waarin hij BN-ers het vuur aan de schenen legt, staat de komende afleveringen in het teken van Pride. Samen met ijsmerk Magnum maakt hij een Pride-versie van de serie, genaamd: Open Kast.

Sander van Gelderen van Effectory: 'Marketingteam kan de olie zijn die de machine soepel laat lopen'
Sander van Gelderen is CMO bij het Nederlandse Effectory, een onderzoeksbureau dat onder meer voor Schiphol en andere grote bedrijven medewerkersfeedback ophaalt en analyseert en bovendien jaarlijks het label uitreikt aan de beste werkgever van Nederland. Een belangrijke taak in tijden van personeelstekorten en ontevreden medewerkers.

DOSSIER STUDIEREIS Nicole Verburg van VodafoneZiggo
De redactie vroeg vijf marketeers welk marketingboek er in de koffer zat tijdens de vakantie, of er in het najaar nog een opleiding of cursus voor hen op de planning staat en welke roadtrip er stiekem nog op de wensenlijst staat. In deel 1 Nicole Verburg van VodafoneZiggo.
![[De zomer van] Marc van Eck: 'Ik heb dus meer zorgen over de wereld dan over mijn werk'](/templates/img/lazyload.gif)
[De zomer van] Marc van Eck: 'Ik heb dus meer zorgen over de wereld dan over mijn werk'
Marc van Eck RM - rechts op de foto met links zijn oudste zoon - is CEO en co-founder van New Growth Strategies. Hij heeft recent zijn Governance Essentials van het NCD - Nederlandse vereniging van commissarissen & directeuren - afgerond en kijkt om zich heen naar een mooie commissarispositie: ‘Maar dat is nog niet zo makkelijk voor een oude, witte man als ik 😉’.

Juryleden Bram en Freek: 'Grand Prix is geweldige momentopname van het vak en maakt makers trots'
Bram Koster (Randstad r. op foto) en Freek Jansen (Philips, l. op foto) zijn de oprichters van het Genootschap voor Contentstrategen. Ze zijn dit jaar partner van de Grand Prix Content Marketing (GPCM) en daarmee ook jurylid. We spreken ze over de enige, echte awards in contentland.

Asics lanceert mini-docu met atlete Diane van Es
Speciaal voor de Dam tot Damloop in Amsterdam, die in september wordt gehouden, presenteert Asics samen met Diane van Es een mini docu. De video, gemaakt samen met Vice, roept mensen op mee te doen aan de Dam tot Damloop én laat de positieve effecten van hardlopen zien.

Insturen Grand Prix Content Marketing kan nog tot en met 29 augustus 2022
De Grand Prix Content Marketing is terug en hoe! De enige echte awards voor de beste cases op het gebied van contentmarketing heeft een nieuwe partner, nieuwe jury, nieuwe Awards en nieuwe categorieën. In onderstaand artikel ook tips voor het schrijven van een prijswinnende case.
![[De zomer van] Alef de Jong: 'Wunder zoekt collega's'](/templates/img/lazyload.gif)
[De zomer van] Alef de Jong: 'Wunder zoekt collega's'
Alef de Jong is oprichter en strateeg van Wunder. Het strategische designbureau houdt zich niet alleen bezig met merkstrategie en design, zoals de naam als doet vermoeden, maar ook met naamgeving. Vanuit zijn hangmat in de Dauphine Frankrijk mailt hij met de redactie.

Uber, COC en MDRA maken video om gesprek te stimuleren
Uber heeft, in samenwerking met Meldpunt Discriminatie Amsterdam (MDRA) en COC Nederland, een educatieve video gemaakt om chauffeurs te inspireren en motiveren het gesprek aan te gaan met hun passagiers. De video is onderdeel van een langer lopende samenwerking tussen COC en Uber.

Strategische denkers (6): 'Ik streef in alles naar gelijkwaardigheid'
In deze serie over strategie laat Edwin van Druten (zie foto hieronder), head of strategy & content bij bureau Hibou, strategen uit de creatieve industrie aan het woord aan de hand van 5+1 begrippen. Dit keer Nadine Ridder, creatief strateeg, diversiteits- en inclusie-specialist en in alles dat ze onderneemt voorvechter van sociale rechtvaardigheid.
![[Branded content] Branded content verdient een journalistieke aanpak](/templates/img/lazyload.gif)
[Branded content] Branded content verdient een journalistieke aanpak
Gesponsorde artikelen of video’s – zogeheten branded content – vormen een steeds groter onderdeel binnen de media. En dus worden er op dat vlak binnen Mediahuis inmiddels terecht hoge eisen aan gesteld.

Lena Knoerzer van Fairtrade Original: 'Greenwashing ondermijnt het vertrouwen in duurzaamheidsclaims'
Lena Knoerzer is Product Manager Koffie bij Fairtrade Original. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden.

Code d'azur steunt LHBTIQ+-gemeenschap met gepersonaliseerde kunstwerken
Reclamebureau Code d’azur lanceert een kunstproject om de LHBTIQ+-gemeenschap te ondersteunen. Op de website van Noun Art Gallery is het mogelijk een gepersonaliseerd kunstwerk te maken op basis van je eigen naam en voornaamwoorden.

'Expertise, kennis en passie kennen geen geslacht'
Whisky, of whiskey, is voor échte mannen. Gemaakt op de ruige Schotse highlands, gedronken zonder ijs (hoewel niet iedereen het daar over eens is) bij een knapperend haardvuur. Of niet? Het jonge, Amerikaanse merk WhistlePig doet niet mee aan die tradities en probeert op eigen wijze een plek te veroveren op de overvolle whiskeymarkt.

The Good Roll start crowdfunding voor nieuwe fabriek in Ghana
The Good Roll biedt nu ook toiletpapier van bamboe en dit komt sinds kort uit de eigen fabriek in Ghana. Om nog meer sociaal-maatschappelijke, economische en ecologische impact te kunnen maken, heeft het Nederlandse bedrijf een crowdfunding gestart waarbij het streefbedrag één miljoen euro is in de vorm van een rentedragende lening.

Team5pm verzorgt lancering documentaire 'Eating Our Way To Extinction' op YouTube
De bekroonde documentaire ‘Eating Our Way To Extinction’, mede-geproduceerd en ingesproken door Academy Award-winnende actrice Kate Winslet, is vanaf nu in meerdere talen te zien op YouTube. De documentaire, die in 2021 betaald te zien was op Amazon Prime, Apple TV en VUDU, is nu ook door Team5pm gelanceerd op YouTube.

Hugo Borst presentator voetbalshow Panenka op AD Play
Vanaf maandag 1 augustus 2022 is schrijver, presentator en voetbalcriticus Hugo Borst te zien in de voetbalshow Panenka. Hij presenteert de show op AD Play samen met Etienne Verhoeff. Daarna is hij ook nog regelmatig te zien met een dwarse kijk op de in het weekend ervoor gespeelde voetbalwedstrijden

Strategische denkers (5): Strategie is als Italiaans eten: simpel, niet makkelijk
In deze serie laat Edwin van Druten (zie foto hieronder), head of strategy & content bij bureau Hibou, strategen uit de creatieve industrie aan het woord aan de hand van 5+1 begrippen. De beurt is deze keer aan Munise Can, VP strategy bij Highsnobiety.

Jamie Oliver gasthoofdredacteur Delicious
Jamie Oliver, al meer dan 20 jaar een toonaangevende chef, zelf tot een merk uitgegroeid, wordt gasthoofdredacteur van culi-magazine Delicious. Dat gebeurt in in september 2022, tegelijk met de publicatie van zijn 26-ste kookboek 'Een: Simpel & lekker uit één pan'.

Boot T-Mobile toont Kisschain tijdens Canal Parade
Uit eigen onderzoek van T-Mobile bleek dat meer dan 25 procent van de Nederlanders ongemak ervaart als hen wordt gevraagd om een foto te maken van een zoenend homostel. Dit was de aanleiding voor de telecomprovider ‘de kus’ centraal te stellen tijdens Pride Amsterdam.

Niels Uiterdijk van Inepro: 'Radiocommercials vind ik echt verschrikkelijk'
Niels Uiterdijk is marketeer bij Inepro, ontwikkelaar van authenticatie-, betaal- en managementsystemen, in Nieuw-Vennep. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden.

LDJ Tech PR breidt team uit
Lubbers De Jong (LDJ Tech PR) breidt het team uit met twee nieuwe leden. Het Amsterdamse bureau dat zich specialiseert in pr, communicatie en online marketing voor organisaties in tech en innovatie verwelkomt Liza Maslovska (24) en Shanna van Rooijen (26).

'Marketeers kunnen merken niet overhalen tot ethische keuzes'
Hoewel zeven op de tien marketeers vinden dat het innemen van een ethisch standpunt tot meer sales en omzet leidt, nemen veel merken geen stelling. De belangrijkste reden daarvoor is de interne (bedrijfs)cultuur. Dat stelt beoordelingsplatform Trustpilot op basis van eigen onderzoek.

Schrijf nu in voor de Grand Prix Content Marketing
Op 4 oktober 2022 worden tijdens ‘Grand Prix Content Marketing’ de Awards voor de meest succesvolle contentstrategieën en de Bekroningen voor uitblinkende contentproducties uitgereikt. De inschrijvingen zijn geopend! Nieuw tijdens deze editie zijn de Awards voor Marketeer, Bureau en Merk van het Jaar!

ROC Nijmegen kiest The Post als contentmarketingbureau
Scholengemeenschap ROC Nijmegen wil met een langlopende campagne benadrukken dat studeren een proces is waarin niets nog vastligt. Samen met contentmarketingbureau The Post gaat de scholengemeenschap haar ondersteunende rol in dit proces benadrukken.

Zin in zomer: 360º campagne voor vervoersbedrijf Keolis
Onder zomerse temperaturen ontwikkelde contentmarketingbureau Crowdmedia een 360º campagne voor vervoersbedrijf Keolis rond het thema ‘Zin in Zomer’. Met de campagne willen de partijen laten zien dat de bus prima geschikt is om erop uit te trekken.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [Branded content] Branded content verdient...21192x
- Hugo Borst presentator voetbalshow Panenka...12047x
- Insturen Grand Prix Content Marketing kan...11622x
- Juryleden Bram en Freek: 'Grand Prix is...9602x
- Robbert Rodenburg lanceert Pride variant...8298x
- Asics lanceert mini docu met atlete Diane...7623x
Laatste Nieuws
- Tanika Buijsen jurylid GPCM: Ik... 10-08-2022
- Robin Wollenberg, jurylid GPCM:... 09-08-2022
- Robbert Rodenburg lanceert Pride... 05-08-2022
- Juryleden Bram en Freek: 'Grand Prix... 04-08-2022
- Asics lanceert mini docu met atlete... 03-08-2022
- Insturen Grand Prix Content... 03-08-2022
MarketingTribune Events
- 28sep 2022
CustomerFirst Congres
- 4okt 2022
Grand Prix Content Marketing
- 13okt 2022
Shopping Today
- 1nov 2022
Dutch Podcast Conference