Foodmaster lanceert nieuwe huisstijl met pop-up frituurcultuurmuseum
- Food-en-retail
- 10 okt 2017 @ 15:40
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodMarketing
- 10 okt 2017 @ 15:40
- Redactie Food en Retail
Foodmaster, de franchise cafetaria formule van FHC Formulebeheer, heeft maandag 9 oktober in aanwezigheid van ondernemers en partners een nieuwe huisstijl gelanceerd. Onder de noemer ‘De lekkerste sinds vroeger’ omarmt Foodmaster de traditionele cafetaria. Echter wel in een modern jasje. Met een muzikaal ‘frituurcultuur nummer’ van de Meisjes met de Wijsjes en de opening van een pop-up frituurcultuur museum werd de vernieuwde formule gelanceerd.
Dat moet een plek worden waar de frituur centraal staat en waar je frites en snacks zoals kroketten en frikandellen bestelt. 'Nergens anders ter wereld kennen ze de cafetaria zoals wij hem kennen. Het is een typisch stukje Nederlands cultuurgoed. Foodmaster is trots op deze frituurcultuur en wil dat met haar nieuwe uitstraling in al haar vestigingen laten zien', zeggen de mensen van Foodmaster.
Frituur goeroe en gastspreker Frans van Rooij vertelde tijdens de lancering over het ontstaan en de ontwikkeling van 'Nederlandse mooiste eetgewoonte, het gemak om lekker eten af te halen bij een cafetaria.' Het pop-up frituurcultuur museum bevestigt hoe onze ‘frituurcultuur’ zich in ruim 90 jaar heeft ontwikkeld. 'Met Foodmaster omarmen we dit mooie stukje Nederlandse frituurcultuur', vertelt Chantal van der Meer, marketing manager FHC Formulebeheer over de rebranding. 'De uitstraling van het merk heeft een referentie naar vroeger, maar is wel hedendaags. Enkele elementen uit de nieuwe Foodmaster zijn metrotegels met onze pay-off "De lekkerste sinds vroeger", een frituurcultuur tijdlijn op de muur, een denim bank en digitale menuborden.'
Op het hoofdkantoor van FHC Formulebeheer is een spreekkamer helemaal ingericht in deze nieuwe Foodmaster stijl. Alle aanwezigen kregen een rondleiding en konden het vernieuwde concept zo met eigen ogen zien. De reacties waren enthousiast. “Erg mooi. Het is nu even nadenken hoe we dit in onze cafetaria kunnen doorvertalen”, aldus Foodmaster Hof van Holland.
Van der Meer benadrukt nog dat het assortiment van Foodmaster een typisch cafetaria assortiment blijft. Uiteraard wordt er ingespeeld op trends, maar altijd met het kernassortiment als uitgangspunt. Denk aan milkshake of frites specials. Daarbij komt er nog meer aandacht voor thuisbezorgen en online bestellen, ook in de winkel zelf. Zo was Next to Food aanwezig met een demo van een online bestelzuil voor in de winkel.
De komende periode wordt de vernieuwde huisstijl doorvertaald naar de vestigingen. De vestiging in Tiel diende als pilotstore en is al helemaal vernieuwd. Vanaf nu zullen ook andere vestigingen omgebouwd gaan worden, belooft FHC. 'Het pop-up Frituurcultuur museum is nog tot en met 25 oktober gratis te bezichtigen op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur. Graag van te voren even bellen 0252-620620', melden de initiatoren. Komt dat zien!
(PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- De lekkerste
- franchise
- Foodmaster
- stukje
- Foodmaster
- Foodmaster
- maio
- frituurcultuur’
- noemer
- aardappel
- formule
- nieuw
- cafetaria
- FHC Formulebeheer
- huisstijl
- 90 jaar
- patat
- snack
- Nederland
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing