Kroketfabriek Van Dobben en Kwekkeboom gaat dicht
- Food-en-retail
- 18 okt 2017 @ 08:59
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodMarketing
- 18 okt 2017 @ 08:59
- Redactie Food en Retail
Snackmaker Van Geloven sluit eind volgend jaar zijn fabriek in Oostzaan waar de bekende kroketten van de merken Kwekkeboom, Laan en Van Dobben worden geproduceerd, meldt Distrifood. De productie van de haute friture-merken verhuist naar de snackfabriek van Van Geloven in Tilburg.
De productie wordt weliswaar naar Tilburg overgeheveld, aan de recepturen van de oorspronkelijk Amsterdamse Van Dobben- en Kwekkeboom kroketten en bitterballen wordt niets veranderd, stelt Van Geloven. Deze receptuur maakt de merken volgens kenners dan ook exceptioneel.
Naast Van Dobben ook Mora
Naast kroketten van de a-merken Van Dobben en Kwekkeboom is Van Geloven sinds 2006 ook eigenaar van Mora. Mora werd destijds van Unilever overgenomen. Van Geloven zette toen direct de eerder van tv verdwenen ‘cultheld’ Cora van Mora weer in om de snacks te promoten. Zie bijvoorbeeld hieronder. Over de verhuizing van de productie van Oostzaan naar Tilburg wordt volop gesproken met het personeel, verwacht wordt dat de helft van de mensen desgewenst hun baan kunnen behouden. Als voornaamste reden voor de verhuizing wordt gesteld dat in Tilburg nog ruimte is voor uitbreiding, 'in Oostzaan is dat niet mogelijk'.
(bron: Distrifood)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- a-merken
- cultheld
- vet
- merk
- Geloven
- Cora van Mora
- eigenaar
- Van Dobben
- kroket
- Van Geloven
- bitterbal
- Mora
- snack
- snacks
- Kwekkeboom
- Unilever
- tv haute friture
- kroketten
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers