Nieuw Grolsch Musketier exclusief verkrijgbaar bij Slag om Grolle 2017

Nieuw Grolsch Musketier exclusief verkrijgbaar bij Slag om Grolle 2017
  • Food-en-retail
  • 16 okt 2017 @ 15:15
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingEvenementFood

Bierbrouwer Grolsch presenteert Grolsch Musketier, een nieuw bier dat speciaal voor 'de Slag om Grolle 2017' is gebrouwen. Dit evenement vindt plaats van 20 t/m 22 oktober in Groenlo, de geboorteplaats van Grolsch. Grolsch Musketier is exclusief tijdens het evenement als tapbier vanaf fust verkrijgbaar. De naam van het nieuwe bier is bedacht door lezers van de Twentsche Courant Tubantia. In totaal hebben veertien lezers deze naam ingezonden, meldt Grolsch.

Via een lezersactie in de krant zijn consumenten opgeroepen mee te denken over een passende, originele naam voor dit bier. Grolsch Musketier kwam uit de vele inzendingen als beste naar voren en zal dit jaar dan ook op de fusten van de Slag om Grolle prijken.

Melanie Koning, Marketing Manager Grolsch, is erg te spreken over de suggesties voor de biernaam: 'In totaal zijn 417 inzendingen binnengekomen. Daar zaten enkele verrassend goede namen tussen. Vanuit Grolsch werken we graag en regelmatig op basis van input van consumenten. We willen aansluiten op de wensen van bierliefhebbers. Deze Grolsch Musketier en de nieuwe Grolsch Tripel zijn daar goede voorbeelden van.'

Aanslaan van de fusten door het Grolsche Brouwersgilde
Van vrijdag 20 tot en met zondag 22 oktober 2017 vindt voor de zesde keer de Slag Om Grolle plaats, meldt de brouwer. 'Een terugkerend historisch spektakel waarin de beroemde slag, die zich afspeelde in 1627 onder leiding van Prins Frederik Hendrik, wordt nagebootst door ruim 1.600 re-enactors uit heel Europa. De historische binnenstad van Groenlo ondergaat daarbij een ware metamorfose waardoor bezoekers zich in de 17e eeuw wanen.'

Tijdens het evenement zal het Grolsche Brouwersgilde het nieuwe speciaalbier met een kar door de vestingstad trekken. Drie maal per dag zullen zij een fust met Grolsch Musketier aanslaan en een toelichting geven op het bier. Bezoekers kunnen ter plekke of in de Kevelderstraat bij het Grolsche Brouwersgilde een 'unieke' pul kopen om van het nieuwe speciaalbier te genieten. Het aanslaan van het fust en het vol tappen van de pullen gebeurt volgens Grolsch dagelijks op verschillende plekken in de vestingstad:

Vrijdag

16.15 - Kerkwal

18.15 - Ganzenmarkt

21.15 - Wheme

Zaterdag

16.15 - Kerkwal

18.15 - Ganzenmarkt

21.15 - Wheme

Zondag

12.15 - Kerkwal

14.15 - Wheme

16.15 – Ganzenmarkt

Licht pittig en aangenaam droog
Nog even over het nieuwe bier. Grolsch Musketier is een amberkleurig bier van hoge gisting met een alcoholpercentage van 6,5%. Het heeft volgens dee brouwerij een romige schuimkraag en een kruidig en fris aroma. 'De zorgvuldig geselecteerde ingrediënten zorgen voor een frisse, licht pittige smaak, met accenten van noten en rozijnen. De afdronk is aangenaam droog.'

Grolsch en de Slag om Grolle
Grolsch meldt trots te zijn op haar thuisregio en verbindt zich daarom graag aan Twente, de Achterhoek en haar geboortestad Groenlo in het bijzonder. Al sinds het ontstaan van de Slag om Grolle is Grolsch betrokken als sponsor van dit evenement. Voor deze editie pakt Grolsch uit met een speciaal voor de gelegenheid gebrouwen bier, Grolsch Musketier. Meer over de Slag om Grolle 2017 ziet u hieronder in de trailer en hier.
(PvWK)


     

      Over Grolsch

'Koninklijke Grolsch N.V. is een onderneming met een historie die teruggaat tot het jaar 1615. Grolsch behoort daarmee tot één van de oudste en meest succesvolle brouwerijen van Nederland en is actief op zowel de Nederlandse- als een groot aantal internationale drankenmarkten. Koninklijke Grolsch biedt een brede portfolio van merken en bierstijlen zoals Grolsch Premium Pilsner, Grolsch 0.0%, de Grolsch speciaalbieren, Grolsch Radler, De Klok, Kornuit, Peroni, Meantime, Pilsner Urquell en Grimbergen. Sinds 2004 is Grolsch gevestigd in een moderne brouwerij in Enschede en sinds 11 oktober 2016 is Koninklijke Grolsch een dochteronderneming van Asahi Group Holdings.'
(bron: Grolsch)

Over Asahi
'Asahi Group Holdings is een internationaal opererende Japanse onderneming met een portfolio bestaande uit bier, sterke dranken, frisdranken en voeding. Asahi streeft ernaar nieuwe waarden te creëren om indrukwekkende momenten te delen met mensen over de hele wereld. Asahi (‘rijzende zon’) is in 1889 gestart als Osaka Beer Brewing Company door Komakichi Torii met het doel om een origineel Japans bier te brouwen. In 1987 werd Asahi Super Premium Dry geïntroduceerd, hetgeen de groei van Asahi in zowel Japan als op de internationale markten enorm heeft versterkt. Asahi is marktleider in Japan, heeft een sterke positie op vele internationale markten en is actief in het uitbouwen van deze internationale positie. Meer informatie klik hier.'
(bron: AGH)
(bron: AGH)



Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken