'Ouwe taart' tegen eenzaamheid bij ouderen
- Food-en-retail
- 9 okt 2017 @ 11:36
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - MarketingMVOFood
- 9 okt 2017 @ 11:36
- Redactie Food en Retail
Gezellig samen met je opa of oma een ambachtelijk appeltaartje eten en tegelijkertijd een bijdrage leveren aan Stichting 'Met je hart', die lokale ontmoetingen organiseert voor eenzame ouderen. Twee vliegen in één klap volgens het trio Marc van Nieuwkerk, Smilde Bakery en Stichting Met je hart, dat horecaondernemers in heel Nederland uitnodigt om deel te nemen aan het initiatief 'Ouwe taart'.
Gezellig samen met je opa of oma een ambachtelijk appeltaartje eten en tegelijkertijd een bijdrage leveren aan Stichting Met je hart, die lokale ontmoetingen organiseert voor eenzame ouderen. Twee vliegen in één klap! Marc van Nieuwkerk, Smilde Bakery en Stichting Met je hart nodigen horecaondernemers in heel Nederland uit om deel te nemen aan het initiatief Ouwe taart.
In zijn zaak Marcus te IJsselstein ziet horecaondernemer Marc van Nieuwkerk dagelijks hoe gezelligheid en lekker eten mensen verbindt. Geconfronteerd met nieuwsberichten over eenzaamheid onder ouderen – 50% van de ouderen boven de 75 jaar is eenzaam en vanaf 50 jaar ook al 40% – besloot hij daar op geheel eigen wijze tegen in actie te komen. Samen met Smilde Bakery, die Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen hoog in het vaandel heeft staan, startte hij het initiatief Ouwe taart. Missie: de eenzaamheid van ouderen bij zoveel mogelijk mensen onder de aandacht brengen en hen uitnodigen om hier iets aan te doen door ouderwets gezellig samen appeltaart te eten. En niet zomaar een appeltaartje, maar een overheerlijk vers afgebakken appeltaartje bereid met frisse Jonagold appeltjes. 'Dubbel genieten dus!'
Lokale ontmoetingen
Vandaag is team Ouwe Taart aanwezig in het Gastmaal Café in Utrecht om Stichting met je Hart in actie te zien. Vijf eenzame ouderen zijn samen gekomen en genieten van elkaars gezelschap een Ouwe Taart. 'Het is zo mooi dat wij met Ouwe Taart kunnen bijdragen aan het geluk onder ouderen', aldus Van Nieuwkerk.
Hoe werkt het?
Iedere horecaondernemer in Nederland kan meedoen met Ouwe taart, meldt het trio. 'Samen staan we sterk en maken we het verschil! Het principe is even simpel als effectief.' Ze geven een lijstje met mogelijkheden:
· Horecaondernemers kunnen de speciaal door Smilde Bakery ontwikkelde eenpersoonsappeltaartjes bestellen via een van de drie aangesloten leveranciers: Bidfood, Hanos en Van de Mheen Foodservices.
· Met bijgeleverd promotiemateriaal vragen de deelnemende horecaondernemers op een luchtige manier aandacht voor eenzaamheid onder ouderen en met de speciale ansichtkaarten kunnen hun gasten hun opa, oma of andere ouderen uitnodigen om samen ‘Ouwe taart’ te komen eten bij de Horeca ondernemer.
· Een deel van de opbrengst van de Ouwe taartjes gaat naar Stichting Met je hart, die dit geld op hun beurt weer gebruikt om lokale ontmoetingen tussen ouderen te organiseren en zo de vereenzaming onder ouderen verder te verzachten.
Marc van Nieuwkerk besluit: 'ook Ouwe taart opnemen in je horeca zaak en zo je steentje bijdragen in de strijd tegen eenzaamheid bij ouderen? Kijk dan op onze website en neem contact op.'
(PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- horecaondernemers
- eenzaam
- oma
- opa
- bijdrage
- food
- senioren
- trio
- eenzame ouderen
- Stichting Met je hart
- Nederland
- appeltaartje
- Marc van Nieuwkerk
- marketing
- Smilde Bakery
- taart
- mvo
- ambachtelijk
- twee vliegen in één klap
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- ACM waarschuwt: winkeliers moeten... 10-07-2025
- Doritos Loaded lanceert speciale... 10-07-2025
- Directeur Marketing Jorieke de Vries... 10-07-2025
- Dorothée Vanderbroeck van Libresse... 10-07-2025
- Secret Sales neemt Vroom & Dreesmann... 09-07-2025
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en... 08-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers