'Ouwe taart' tegen eenzaamheid bij ouderen
- Food-en-retail
- 9 okt 2017 @ 11:36
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - MarketingMVOFood
- 9 okt 2017 @ 11:36
- Redactie Food en Retail
Gezellig samen met je opa of oma een ambachtelijk appeltaartje eten en tegelijkertijd een bijdrage leveren aan Stichting 'Met je hart', die lokale ontmoetingen organiseert voor eenzame ouderen. Twee vliegen in één klap volgens het trio Marc van Nieuwkerk, Smilde Bakery en Stichting Met je hart, dat horecaondernemers in heel Nederland uitnodigt om deel te nemen aan het initiatief 'Ouwe taart'.
Gezellig samen met je opa of oma een ambachtelijk appeltaartje eten en tegelijkertijd een bijdrage leveren aan Stichting Met je hart, die lokale ontmoetingen organiseert voor eenzame ouderen. Twee vliegen in één klap! Marc van Nieuwkerk, Smilde Bakery en Stichting Met je hart nodigen horecaondernemers in heel Nederland uit om deel te nemen aan het initiatief Ouwe taart.
In zijn zaak Marcus te IJsselstein ziet horecaondernemer Marc van Nieuwkerk dagelijks hoe gezelligheid en lekker eten mensen verbindt. Geconfronteerd met nieuwsberichten over eenzaamheid onder ouderen – 50% van de ouderen boven de 75 jaar is eenzaam en vanaf 50 jaar ook al 40% – besloot hij daar op geheel eigen wijze tegen in actie te komen. Samen met Smilde Bakery, die Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen hoog in het vaandel heeft staan, startte hij het initiatief Ouwe taart. Missie: de eenzaamheid van ouderen bij zoveel mogelijk mensen onder de aandacht brengen en hen uitnodigen om hier iets aan te doen door ouderwets gezellig samen appeltaart te eten. En niet zomaar een appeltaartje, maar een overheerlijk vers afgebakken appeltaartje bereid met frisse Jonagold appeltjes. 'Dubbel genieten dus!'
Lokale ontmoetingen
Vandaag is team Ouwe Taart aanwezig in het Gastmaal Café in Utrecht om Stichting met je Hart in actie te zien. Vijf eenzame ouderen zijn samen gekomen en genieten van elkaars gezelschap een Ouwe Taart. 'Het is zo mooi dat wij met Ouwe Taart kunnen bijdragen aan het geluk onder ouderen', aldus Van Nieuwkerk.
Hoe werkt het?
Iedere horecaondernemer in Nederland kan meedoen met Ouwe taart, meldt het trio. 'Samen staan we sterk en maken we het verschil! Het principe is even simpel als effectief.' Ze geven een lijstje met mogelijkheden:
· Horecaondernemers kunnen de speciaal door Smilde Bakery ontwikkelde eenpersoonsappeltaartjes bestellen via een van de drie aangesloten leveranciers: Bidfood, Hanos en Van de Mheen Foodservices.
· Met bijgeleverd promotiemateriaal vragen de deelnemende horecaondernemers op een luchtige manier aandacht voor eenzaamheid onder ouderen en met de speciale ansichtkaarten kunnen hun gasten hun opa, oma of andere ouderen uitnodigen om samen ‘Ouwe taart’ te komen eten bij de Horeca ondernemer.
· Een deel van de opbrengst van de Ouwe taartjes gaat naar Stichting Met je hart, die dit geld op hun beurt weer gebruikt om lokale ontmoetingen tussen ouderen te organiseren en zo de vereenzaming onder ouderen verder te verzachten.
Marc van Nieuwkerk besluit: 'ook Ouwe taart opnemen in je horeca zaak en zo je steentje bijdragen in de strijd tegen eenzaamheid bij ouderen? Kijk dan op onze website en neem contact op.'
(PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Smilde Bakery
- appeltaartje
- marketing
- eenzame ouderen
- twee vliegen in één klap
- Nederland
- Stichting Met je hart
- horecaondernemers
- Marc van Nieuwkerk
- ambachtelijk
- trio
- oma
- bijdrage
- opa
- senioren
- taart
- mvo
- food
- eenzaam
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing