Geurtsen naar NYP: 'Pizza is bij uitstek een marketingproduct'

Geurtsen naar NYP: 'Pizza is bij uitstek een marketingproduct'
  • Food-en-retail
  • 1 mei 2019 @ 09:52
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Personalia

Joost Geurtsen (28) is deze week als de nieuwe marketing director aan de slag gegaan bij New York Pizza (NYP). Vanuit Amstelveen, soms ook wel Pizza City genoemd. Geurtsen komt van CarNext.com (LeasePlan) waar hij 2 jaar als Global Marketing Manager werkte.

Waarom nu al overstap? 2 jaar is best kort

Geurtsen: ‘Dat is zeker kort. Ik heb deze stap vooral gemaakt omdat het voor mij een unieke kans is. Ik ben geboren en getogen in Friesland. Ik ben ooit gaan studeren in Utrecht met als jongensdroom om ooit marketing directeur te worden. Toen deze kans zich voordeed kon ik die niet laten schieten. Los daarvan had ik meteen een klik met het bedrijf en directeur Philippe Vorst. Binnen het bedrijf heerst een fantastische energie en ondernemersgeest. Stiekem zie ik mezelf wel een beetje als ondernemer in marketing. Om dan voor zo’n snel groeiend en ambitieus bedrijf te mogen werken dat is dan fantastisch. Bij CarNext.com heb ik overigens een fantastische tijd gehad. In iets minder dan 2 jaar heb ik heel veel mogen doen. Ik kwam er als 7e bij, toen ik weg ging waren er meer dan 120 mensen werkzaam. In die tijd heb ik een merk mogen neerzetten, uitrollen door zo’n beetje heel Europa en heb ik een fantastisch marketingteam mogen bouwen.’

Waarom is dit voor jou een droombaan?

Geurtsen: ‘Het is in mijn ogen een merk wat bijna iedereen kent. Dat vind ik heel erg tof. Daarnaast ben ik echt fan van het product. Pizza is hoe dan ook een heel leuk product. Bij uitstek een marketingproduct. Fast moving, daar kun je hele mooie dingen mee doen. Met zo’n product kun je soms een beetje het randje opzoeken om op een positieve manier de aandacht naar je toe te trekken. Ik heb meteen 101 ideeën voor mooie campagnes waarmee we het merk nog sterker kunnen positioneren en laten groeien.’ 

Wat is je belangrijkste doel bij NYP. Waarop word je straks afgerekend?

Geurtsen: ‘Ik wil van NYP graag NYP 2.0 maken. Philippe Vorst is een fantastische marketingman en heeft een mooi merk neergezet. Ik denk dat wij samen met het marketingteam het merk naar 2.0 kunnen brengen. Ik ben echt een digital en data first marketeer, Philippe heeft veel verstand van merken bouwen en ervaring met de inzet van traditionelere media. Als we die twee werelden samen brengen dan kunnen we wel eens iets heel moois gaan realiseren. Het belangrijkste doel? Groeien.’ 

Wat is als marketeer momenteel de grootste uitdaging en waarom?

Geurtsen: ‘Mijn grootste uitdaging? Slimmer worden, meer impact hebben en tegelijk een nog sterker merk bouwen. Ik ben een digital first marketeer en geloof heilig in het slim gebruik maken van data. Niet per se data driven, maar vooral data inspired. We moeten niet platweg de meeste eye balls of clicks volgen. We moeten vooral kijken naar wat werkt en hoe we dit keer op keer kunnen herhalen en beter kunnen maken. Data ligt hieraan ter grondslag. Het is mijn uitdaging om data te laten werken voor de organisatie en het marketingteam zo te organiseren dat dit onderdeel wordt van de manier van werken. Data is geen doel op zich, maar een middel om een sterker merk te bouwen en meer impactvolle campagnes te hebben. Met die inzichten kunnen we NYP nog groter en sterker maken. Dat is waar we voor gaan.’

 

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken