Acht inspiratiecases op The Perfect Pitch van ISMI

Acht inspiratiecases op The Perfect Pitch van ISMI
  • Food-en-retail
  • 15 aug 2019 @ 15:08
  • 9062 x gelezen
  • Link
  • Hugo Schrameyer
    Hugo Schrameyer

    journalist en redactie-adviseur
    MarketingTribune
  • InnovatieInspiratie

Het Instore Shopper Marketing Instituut (ISMI) houdt donderdag 26 september een inspiratiemiddag waar acht opvallende shoppermarketing-cases voorbij komen. Onder de noemer The Perfect Pitch strijden de inzenders om een eerste plek binnen vier categorieën

Deze middag is een vervolg op de eerste editie van The Perfect Pitch die vorig jaar werd gehouden. Toen streden maar liefst veertien inzenders om een eerste plek, waarbij uiteindelijk vier winnaars uit de bus kwamen rollen. Zowel het oordeel van de betrokken jury speelde daarbij een rol als het oordeel van de zaal. Bezoekers van de goedbezochte happening kregen de mogelijkheid om hun voorkeur via een app kenbaar te maken.

Categorieën

Dit jaar wordt hetzelfde patroon gevolgd, waarbij dus eveneens het oordeel van de jury en die van de eventbezoekers in het geding zijn. Tijdens de recente jurybijeenkomst van 23 juli is besloten vanuit de hoeveelheid inzendingen uiteindelijk acht partijen te nomineren. Die acht maken dus kans op een eerste plek binnen één van de vier categorieën. Dat zijn dezelfde als vorig jaar:  

  • Shopper Marketing case: de complete customer journey, ingericht op een geselecteerde doelgroep in een specifiek kanaal.
  • Smart Innovations: vernieuwende technologie en technieken om het shoppergedrag te beïnvloeden.
  • Shopper Activatie met Field Marketing
  • Shopper Activatie met POS materiaal

De inzenders krijgen op de bijeenkomst van 26 september tien minuten de tijd om hun verhaal te doen. Dat is niet echt bijzonder lang, maar in ieder geval een verdubbeling van tijd ten opzichte van vorig jaar. Toen kregen betrokken partijen vijf minuten de tijd, waarbij bleek dat niet iedereen met die korte periode uit de voeten kon. Hier en daar werd toch ook een beetje gesmokkeld om er een minuutje of wat bij te sprokkelen.

Berichtgeving

Voor wie belangstelling heeft om deze middag te bezoeken, is het in ieder geval interessant om de berichtgeving op deze site te volgen. In de aanloop op de happening worden er regelmatig interviews gepubliceerd met genomineerden. ISMI-directeur Bram Nauta geeft begin volgende week extra toelichting op het verdere verloop. Dan noemt hij ook de namen van de acht genomineerden.

Shopper Marketing Update Live!/The Perfect Pitch

Datum: donderdag 26 september

Locatie: Joinn, Houten

Entreeprijs:

ISMI-lid: gratis

Abonnees MarketingTribune: 95,-

Overig: 150,-

Lezers van MarketingTribune/Shopper Marketing Update kunnen zich aanmelden via deze link.

 

Hugo Schrameyer

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken