Acht inspiratiecases op The Perfect Pitch van ISMI
- Food-en-retail
- 15 aug 2019 @ 15:08
- Link
-
Hugo Schrameyer
journalist en redactie-adviseur
MarketingTribune - InnovatieInspiratie
- 15 aug 2019 @ 15:08
- Hugo Schrameyer
Het Instore Shopper Marketing Instituut (ISMI) houdt donderdag 26 september een inspiratiemiddag waar acht opvallende shoppermarketing-cases voorbij komen. Onder de noemer The Perfect Pitch strijden de inzenders om een eerste plek binnen vier categorieën
Deze middag is een vervolg op de eerste editie van The Perfect Pitch die vorig jaar werd gehouden. Toen streden maar liefst veertien inzenders om een eerste plek, waarbij uiteindelijk vier winnaars uit de bus kwamen rollen. Zowel het oordeel van de betrokken jury speelde daarbij een rol als het oordeel van de zaal. Bezoekers van de goedbezochte happening kregen de mogelijkheid om hun voorkeur via een app kenbaar te maken.
Categorieën
Dit jaar wordt hetzelfde patroon gevolgd, waarbij dus eveneens het oordeel van de jury en die van de eventbezoekers in het geding zijn. Tijdens de recente jurybijeenkomst van 23 juli is besloten vanuit de hoeveelheid inzendingen uiteindelijk acht partijen te nomineren. Die acht maken dus kans op een eerste plek binnen één van de vier categorieën. Dat zijn dezelfde als vorig jaar:
- Shopper Marketing case: de complete customer journey, ingericht op een geselecteerde doelgroep in een specifiek kanaal.
- Smart Innovations: vernieuwende technologie en technieken om het shoppergedrag te beïnvloeden.
- Shopper Activatie met Field Marketing
- Shopper Activatie met POS materiaal
De inzenders krijgen op de bijeenkomst van 26 september tien minuten de tijd om hun verhaal te doen. Dat is niet echt bijzonder lang, maar in ieder geval een verdubbeling van tijd ten opzichte van vorig jaar. Toen kregen betrokken partijen vijf minuten de tijd, waarbij bleek dat niet iedereen met die korte periode uit de voeten kon. Hier en daar werd toch ook een beetje gesmokkeld om er een minuutje of wat bij te sprokkelen.
Berichtgeving
Voor wie belangstelling heeft om deze middag te bezoeken, is het in ieder geval interessant om de berichtgeving op deze site te volgen. In de aanloop op de happening worden er regelmatig interviews gepubliceerd met genomineerden. ISMI-directeur Bram Nauta geeft begin volgende week extra toelichting op het verdere verloop. Dan noemt hij ook de namen van de acht genomineerden.
Shopper Marketing Update Live!/The Perfect Pitch
Datum: donderdag 26 september
Locatie: Joinn, Houten
Entreeprijs:
ISMI-lid: gratis
Abonnees MarketingTribune: 95,-
Overig: 150,-
Lezers van MarketingTribune/Shopper Marketing Update kunnen zich aanmelden via deze link.
-
Hugo Schrameyer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: journalist en redactie-adviseur
- Website:http://www.hugoschrameyer.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing