Nieuwe uitvoeringsagenda distributie zonder CO2-uitstoot gepresenteerd

  • Food-en-retail
  • 11 feb 2021 @ 08:50
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingDistributie

Gemeentes, distributeurs en staatssecretaris Stientje van Veldhoven-van der Meer hebben een nieuwe 'uitvoeringsagenda stadlogistiek' ondertekend, waarin afspraken zijn vastgelegd over steden die volledig schoon worden bevoorraad.

Steden door het hele land voeren vanaf 2025 een zero-emissiezonein, zodat ze volledig schoon bevoorraad worden. Ondernemers kunnen met subsidie overstappen op een schone bestelbus of vrachtwagen. Door het thuiswerken en de lockdowns merk je extra goed hoeveel koeriers en bussen er rondrijden in de steden, zegt Van Veldhoven namens het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. De afspraken borgen volgens Emerce dat het vanzelfsprekend wordt dat over een aantal jaar in de stad de schappen vol liggen en je pakje er op tijd aankomt, maar dan zonder uitlaatgassen en CO2-uitstoot. Veertien steden hebben al formeel aangekondigd in 2025 een zero-emissiezone in te voeren. Lees hier verder.
(PvWK, bron: Emerce, foto: Cottonbro / Pexels)

Lees hier: De nieuwe afspraken om steden te bevoorraden zonder CO2-uitstoot


Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken