Jaguar Land Rover versnelt ontwikkeling van autonome auto's met drie nieuwe technologiehubs
- Food-en-retail
- 24 feb 2023 @ 08:06
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingShowroomtraffic
- 24 feb 2023 @ 08:06
- Peter van Woensel Kooy
Jaguar Land Rover meldt zijn wereldwijde digitale mogelijkheden te willen vergroten met de opening van drie nieuwe tech hubs in Europa. 'Hiermee creëert Jaguar Land Rover bijna 100 nieuwe banen.'
In deze tech hubs worden autonome rijsystemen ontwikkeld voor de volgende generatie moderne luxeauto’s van JLR. De drie nieuwe tech hubs betekenen een extra investering van JLR, naast die in de zes reeds bestaande tech hubs, legt het automerk uit.
Europese locaties
De drie nieuwe hubs zijn gevestigd in München (Duitsland), Bologna (Italië) en Madrid (Spanje). Voor deze locaties is onder meer gekozen vanwege de beschikbaarheid van professionals met digitale technische expertise.
München is een van Europa's meest vooraanstaande technologiehubs volgens deze bron, maar ook de technologiecentra in Spanje en Italië gelden als belangrijke en groeiende tech hub-locaties in Europa.
Waardevolle aanvulling
De oprichting van deze drie nieuwe hubs is een waardevolle aanvulling op de bestaande JLR-technologiehubs in Portland (Verenigde Staten), Boedapest (Hongarije), Shannon (Ierland), Shanghai (China), Bengaluru (India) en Manchester (Verenigd Koninkrijk). Gezamenlijk hebben deze hubs ruim 1.100 technici in dienst, die onderdeel zijn van het wereldwijde JLR-engineeringteam van bijna 9.000 mensen.
De negen technologiehubs van Jaguar Land Rover zullen wereldwijd diensten verlenen en gegevens aanleveren voor het Advanced Product Creation Centre in Gaydon (Verenigd Koninkrijk). Daar creëert Jaguar Land Rover de volgende generatie moderne luxeauto’s met een volledig connected klantervaring.
Thomas Müller (Product Engineering Director Jaguar Land Rover) vertelt MarketingTribune: 'We are harnessing talent in autonomous technologies around the world to develop new autonomous technologies for our future products, which will deliver a truly modern luxury experience for our clients. Software is essential for us to deliver a fully connected experience for our clients and creating global engineering hubs will enable seamless hybrid working across several locations and ensure we harness the best talent for our business.'
Meerjarige samenwerking
Met de oprichting van de drie nieuwe technische hubs onderstreept Jaguar Land Rover naar eigen zeggen de meerjarige samenwerking met NVIDIA, koploper op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI) en versnelde digitalisering. Binnen deze samenwerking zijn ingenieurs van JLR bezig met het ontwikkelen en leveren van de volgende generatie van geautomatiseerde rijsystemen, digitale services en klantervaringen.
In de nieuwe tech hubs werken teams met veel expertise op het gebied van autonome technologie, zoals systemen en functies, software, hardware en verificatie en validatie.
Geïnteresseerde professionals met een achtergrond in digitale systemen en autotechniek kunnen hier meer informatie vinden over werken bij Jaguar Land Rover. Voor alle functies bestaan mogelijkheden op het gebied van hybride werken, roept JLR's Müller nog terloops op.
(PvWK, beeld: geavanceerd dashboard)
Voorbeeld van een JLR-techhub
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- automerk
- 007
- Land Rover
- NVIDIA
- tech hub
- JLR
- kunstmatige intelligentie
- Thomas Muller
- dashboard
- koploper
- premium
- Jaguar
- AI
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- EasyToys en Kesbeke lanceren augurkvormige vibrator
- Unilever verkoopt The Vegetarian Butcher aan Vivera
- Marit van Egmond vertrekt bij Albert Heijn, Etos en Gall&Gall:...
- Dr. Oetker lanceert exclusief 'niet-bestaand' evenement Club...
- Just Eat Takeaway gaat farmaceutische producten thuisbezorgen
- Kruidvat stoot bol van troon als sterkste retailmerk
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Circana Merken Top 100: 'Positie... 26-03-2025
- Claire van Beek (Moodiesundies):... 26-03-2025
- Hans im Glück opent eerste... 25-03-2025
- Thuiswinkel Markt Monitor: China... 25-03-2025
- Gazelle introduceert nieuwe campagne24-03-2025
- Koninklijke Jaarbeurs en Coca-Cola... 24-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center