Europese campagne ‘Paddenstoelen, een Europese schat!’ gestart

Europese campagne ‘Paddenstoelen, een Europese schat!’ gestart
  • Food-en-retail
  • 11 mei 2023 @ 12:42
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Europese eetbare paddenstoelen zijn een schat aan uiteenlopende smaken en texturen, zijn voedzaam en worden verantwoord en lokaal geproduceerd. Dat stelt GEPC Promo (Europese vereniging van champignonproducenten) in de nieuwe campagne met als thema ‘Europese paddenstoelen, verborgen parels. ’

De promotiecampagne wordt mede gefinancierd door de Europese Unie en kost 5 miljoen euro. Naar verwachting creëert de campagne in drie jaar een groei van 28 miljoen euro omzet. De campagne is vooral gericht op millenials en is gestart in negen Europese landen: België, Frankrijk, Duitsland, Hongarije, Ierland, Italië, Nederland, Polen en Spanje. Het doel is consumenten bewuster maken van de vele voordelen die Europese paddenstoelen bezitten voor een gezonde en evenwichtige voeding.

In Europa is de paddenstoelensector jaarlijks goed voor ruim 1,5 miljard euro omzet. Polen en Nederland (ruim 50% van de totale Europese productie) zijn de grootste Europese paddenstoelenkwekers, op de voet gevolgd door Spanje.

Michiel van Zaane

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken