Kruidvat steunt Armoedefonds met cadeaukaart voor 15.000 mensen
- Food-en-retail
- 16 okt 2023 @ 08:27
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Geen tag
- 16 okt 2023 @ 08:27
- Nanny Kuilboer
Kruidvat gaat een structurele samenwerking aan met het Armoedefonds. Binnenkort ontvangen 15.000 mensen de Kruidvat Health & Beauty-kaart met een tegoed van 25 euro waarmee ze verzorgings- en hygiëneproducten kunnen kopen. Het Armoedefonds zorgt voor distributie van de kaart naar lokale hulporganisaties.
Ed van de Weerd, CEO van A.S. Watson Health & Beauty Benelux, waar Kruidvat onder valt: ‘Als voordeeldrogist zetten wij ons elke dag in voor lage prijzen, scherpe aanbiedingen en een uitgebreid assortiment. Helaas komt meer dan 1 miljoen mensen in Nederland financieel niet rond. Voor hen zijn producten als maandverband, tandpasta en luiers niet altijd vanzelfsprekend. De maatschappelijke gevolgen hiervan zijn groot. Neem bijvoorbeeld meisjes die niet naar school durven gaan, omdat ze geen geld voor maandverband of tampons hebben, of pubers die niet gaan sporten, omdat ze geen deodorant kunnen betalen en zich schamen voor hun lichaamsgeur. Wij willen er echt voor iedereen zijn en gaan daarom een samenwerking aan met het Armoedefonds.’
Discreet gebruik
De Health & Beauty kaart ziet eruit als een reguliere Kruidvat-cadeaukaart. Van de Weerd: ‘Om eventuele schaamte bij gebruik te voorkomen wordt de Health & Beauty-kaart daarom hetzelfde vormgegeven als onze reguliere Kruidvat-cadeaukaart. Op deze manier is discreet gebruik verzekerd en hopen we op voorhand een drempel weg te nemen.’
Wereldarmoededag
17 oktober is het Wereldarmoededag en wordt de samenwerking tussen het Armoedefonds en het Kruidvat gelanceerd. Henk de Graaf, directeur van het Armoedefonds: ‘Uit onderzoek dat wij in mei 2023 hebben uitgevoerd blijkt dat bij 64 procent van de lokale hulporganisaties het aantal hulpvragen is toegenomen ten opzichte van een jaar eerder. Mede door de toegenomen inflatie en de stijgende energie- en gaskosten zijn er steeds meer mensen, met name alleenstaande ouders met kinderen, die niet meer kunnen voorzien in hun eerste levensbehoeften. Als het gaat om basisbenodigdheden geven zij aan vooral behoefte te hebben aan drogisterijartikelen zoals douchegel, menstruatieproducten, wasmiddel en babyverzorgingsproducten. We zijn dan ook erg blij dat Kruidvat met de introductie van de Health & Beauty-kaart een grote stap zet om deze mensen te helpen, juist nu de nood zo hoog is.’ In België werkt Kruidvat vanaf nu samen met de Belgische Federatie van Voedselbanken en, net als in Nederland, ontvangen 5.000 Belgen die financieel niet rond kunnen komen de Kruidvat Health & Beauty-kaart.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
- Praxis introduceert AI-hulp in app... 30-06-2025
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov... 30-06-2025
- Guillaume Motte (Sephora) trapt NRF... 30-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation