Kruidvat steunt Armoedefonds met cadeaukaart voor 15.000 mensen

Kruidvat steunt Armoedefonds met cadeaukaart voor 15.000 mensen
  • Food-en-retail
  • 16 okt 2023 @ 08:27
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Geen tag

Kruidvat gaat een structurele samenwerking aan met het Armoedefonds. Binnenkort ontvangen 15.000 mensen de Kruidvat Health & Beauty-kaart met een tegoed van 25 euro waarmee ze verzorgings- en hygiëneproducten kunnen kopen. Het Armoedefonds zorgt voor distributie van de kaart naar lokale hulporganisaties.

Ed van de Weerd, CEO van A.S. Watson Health & Beauty Benelux, waar Kruidvat onder valt: ‘Als voordeeldrogist zetten wij ons elke dag in voor lage prijzen, scherpe aanbiedingen en een uitgebreid assortiment. Helaas komt meer dan 1 miljoen mensen in Nederland financieel niet rond. Voor hen zijn producten als maandverband, tandpasta en luiers niet altijd vanzelfsprekend. De maatschappelijke gevolgen hiervan zijn groot. Neem bijvoorbeeld meisjes die niet naar school durven gaan, omdat ze geen geld voor maandverband of tampons hebben, of pubers die niet gaan sporten, omdat ze geen deodorant kunnen betalen en zich schamen voor hun lichaamsgeur. Wij willen er echt voor iedereen zijn en gaan daarom een samenwerking aan met het Armoedefonds.’

Discreet gebruik
De Health & Beauty kaart ziet eruit als een reguliere Kruidvat-cadeaukaart. Van de Weerd: ‘Om eventuele schaamte bij gebruik te voorkomen wordt de Health & Beauty-kaart daarom hetzelfde vormgegeven als onze reguliere Kruidvat-cadeaukaart. Op deze manier is discreet gebruik verzekerd en hopen we op voorhand een drempel weg te nemen.’

Wereldarmoededag
17 oktober is het Wereldarmoededag en wordt de samenwerking tussen het Armoedefonds en het Kruidvat gelanceerd. Henk de Graaf, directeur van het Armoedefonds: ‘Uit onderzoek dat wij in mei 2023 hebben uitgevoerd blijkt dat bij 64 procent van de lokale hulporganisaties het aantal hulpvragen is toegenomen ten opzichte van een jaar eerder. Mede door de toegenomen inflatie en de stijgende energie- en gaskosten zijn er steeds meer mensen, met name alleenstaande ouders met kinderen, die niet meer kunnen voorzien in hun eerste levensbehoeften. Als het gaat om basisbenodigdheden geven zij aan vooral behoefte te hebben aan drogisterijartikelen zoals douchegel, menstruatieproducten, wasmiddel en babyverzorgingsproducten. We zijn dan ook erg blij dat Kruidvat met de introductie van de Health & Beauty-kaart een grote stap zet om deze mensen te helpen, juist nu de nood zo hoog is.’ In België werkt Kruidvat vanaf nu samen met de Belgische Federatie van Voedselbanken en, net als in Nederland, ontvangen 5.000 Belgen die financieel niet rond kunnen komen de Kruidvat Health & Beauty-kaart.

 

Nanny Kuilboer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken