Rutger Anema CMO Oot Granola
- Food-en-retail
- 8 okt 2024 @ 11:35
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 8 okt 2024 @ 11:35
- Sjaak Hoogkamer
Oot Granola, het biologische ontbijtmerk, heeft Rutger Anema aangetrokken als Chief Marketing Officer (CMO). Anema was voorheen onder meer werkzaam bij Albert Heijn, Douwe Egberts en Hema.
Anema was ook ondernemer bij maaltijdboxbezorger Good Chef. Met zijn kennis van food, online retail en merkontwikkeling zal hij volgens Oot 'bijdragen aan de verdere groei van Oot in zowel Nederland als buitenland.'
Oot Granola is opgericht in 2018 en maakt 100% natuurlijke, biologische en rommelvrije granola’s. Oot verkoopt haar granola’s uitsluitend via oot.nl en bezorgt haar producten direct vanuit de bakkerij bij de klant thuis door de brievenbus. In zes jaar tijd groeide Oot uit van een klein merkje tot een Nederlands ontbijtmerk met bijna tweehonderdduizend klanten.
‘Met Rutger aan boord verwachten we onze sterke groei voort te zetten en Oot nog beter op de kaart te gaan zetten,’ aldus Rik van Leeuwen, CEO bij Oot Granola. Anema: ‘Ik ben zelf een echte granolafan en ik ben al jaren onder de indruk van de producten van Oot. De manier waarop mensen ontbijten is aan het veranderen en de vraag naar voedzame ontbijtgranen neemt toe. Ik kijk er naar uit om nog meer mensen kennis te laten maken met Oot.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees van Dorp - founders Instama
- Directeur Marketing Jorieke de Vries verlaat Jumbo
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en start festival
- René Repko tijdelijk aan het roer van Marketing bij Jumbo
- Balr failliet - focus verschuift naar voetbalplatform
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Crisp versnelt groei en breidt uit... 18-07-2025
- Bol lanceert online én fysieke... 16-07-2025
- Campina serveert ontbijt op Lowlands... 15-07-2025
- Balr failliet - focus verschuift... 14-07-2025
- Heinz lanceert Europese campagne... 14-07-2025
- Consument wacht op last-minute... 14-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers