Het moet anders in food
- Food-en-retail
- 11 sep 2013 @ 13:55
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Food
- 11 sep 2013 @ 13:55
- Redactie Food en Retail
Het moet allemaal anders. Dat was het thema van de foodretaildag van Deloitte op 10 september. Het advieskantoor had een goede timing: aan de kop van de supermarktoorlog een bijeenkomst organiseren waar voornamelijk ondernemers in food in de zaal zitten. Het thema prijzenslag kwam echter alleen maar in de wandelgangen en tijdens het netwerken aan bod.
Anders In het programma ging het over 'anders'. Want het moet niet goedkoper, het moet anders. Zoals de Spar University, die zich focust op studenten op de campas. Aanvankelijk alleen met zelfscan, maar nadat men goed luisterde op sociale media, bleek dat veel studenten toch af en toe wel rood staan. Dus er moet ook met cash betaald kunnen worden. Of de Jumbo-ondernemer die een beetje tegen de Veghelse stroom in roeide en zijn winkel in het Brabantse Mariahout (1900 zielen) voor 60% aan de zelfscan heeft. En hoe realistisch is superdirect.com?
Fooddrome Of neem Fooddrome. De ambitie van Plus-ondernemer Geert Benders is om de voedselketen echt heel anders op te gaan zetten. Volgens hem is er immers een correlatie tussen de voortdurende druk op marges en kosten en de vele voedselschandalen. Er is geen relatie meer tussen de inkoopprijs en de verkoopprijs van voedsel. Dat gaat leiden tot nog meer spanningen. We hebben eten gemaakt tot een noodzakelijkheid. Brandstof om te leven. Benders vraagt zich openlijk af hoe lang de traditionele supermarkt nog houdbaar is. Tijd voor Fooddrome. Fooddrome wil de keten verkorten door de tussenhandel in agf te elimineren en lokale telers te laten aansluiten op bestaande infrastructuren van retail.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing