Het moet anders in food
- Food-en-retail
- 11 sep 2013 @ 13:55
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Food
- 11 sep 2013 @ 13:55
- Redactie Food en Retail
Het moet allemaal anders. Dat was het thema van de foodretaildag van Deloitte op 10 september. Het advieskantoor had een goede timing: aan de kop van de supermarktoorlog een bijeenkomst organiseren waar voornamelijk ondernemers in food in de zaal zitten. Het thema prijzenslag kwam echter alleen maar in de wandelgangen en tijdens het netwerken aan bod.
Anders In het programma ging het over 'anders'. Want het moet niet goedkoper, het moet anders. Zoals de Spar University, die zich focust op studenten op de campas. Aanvankelijk alleen met zelfscan, maar nadat men goed luisterde op sociale media, bleek dat veel studenten toch af en toe wel rood staan. Dus er moet ook met cash betaald kunnen worden. Of de Jumbo-ondernemer die een beetje tegen de Veghelse stroom in roeide en zijn winkel in het Brabantse Mariahout (1900 zielen) voor 60% aan de zelfscan heeft. En hoe realistisch is superdirect.com?
Fooddrome Of neem Fooddrome. De ambitie van Plus-ondernemer Geert Benders is om de voedselketen echt heel anders op te gaan zetten. Volgens hem is er immers een correlatie tussen de voortdurende druk op marges en kosten en de vele voedselschandalen. Er is geen relatie meer tussen de inkoopprijs en de verkoopprijs van voedsel. Dat gaat leiden tot nog meer spanningen. We hebben eten gemaakt tot een noodzakelijkheid. Brandstof om te leven. Benders vraagt zich openlijk af hoe lang de traditionele supermarkt nog houdbaar is. Tijd voor Fooddrome. Fooddrome wil de keten verkorten door de tussenhandel in agf te elimineren en lokale telers te laten aansluiten op bestaande infrastructuren van retail.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Snackmerk Rewind onthult maïschips... 10-07-2025
- ACM waarschuwt: winkeliers moeten... 10-07-2025
- Doritos Loaded lanceert speciale... 10-07-2025
- Directeur Marketing Jorieke de Vries... 10-07-2025
- Dorothée Vanderbroeck van Libresse... 10-07-2025
- Secret Sales neemt Vroom & Dreesmann... 09-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers