[retail safari] Pirch is de gigabadkamer- en keukenzaak op Manhattan: 'try before you buy'

[retail safari] Pirch is de gigabadkamer- en keukenzaak op Manhattan: 'try before you buy'
  • Food-en-retail
  • 7 sep 2016 @ 13:09
  • Link
  • Albert Top
    Albert Top

    algemeen directeur
    Crossmarks
  • WinkelenConcepten

Probeer alle keuken-, badkamer- of tuinproducten eerst zelf uit in de winkel…, dat geldt voor de instore experience van Pirch. Dit retailmerk geeft 'try before you buy' een nieuwe dimensie. Alle keuken- en badkamerproducten die je ziet in de winkel in SoHo werken en mag je uitproberen. De koelkast koelt, de oven verhit, de vaatwasser wast en de verschillende kranen en douches zet je aan door op een iPad te swipen. Of boek een privéafspraak om de 30 douchekoppen en baden in the washroom te testen: naakt of in badkleding, wat jij wil.

Gemiddeld showroombezoek van twee uur
Pirch verkoopt alleen producten waar je plezier van hebt in je huis, dus geen kasten, vloeren en spatmuurtjes. Hun motto is dan ook live joyfully en dat dragen ze uit in de winkel. Een bezoek aan Pirch start in the Bliss Café bij de ingang van de winkel. Hier krijg je een lekkere cappuccino, glaasje komkommerwater of limonade. Er is ook een kok aanwezig die ontbijt, lunch en diner bereid; natuurlijk op producten die je ook kunt kopen. Vanuit het café kun je naar de drie afdelingen in de bijna 10.000 m2 grote winkel:  keuken, badkamer en outdoor. Alles is interactief, zelfs de motion-sensing wc-brillen gaan open en dicht als je langs loopt (de toiletten zijn gelukkig niet functioneel). Gemiddeld blijven bezoekers zo’n twee uur in de showroom.

Albert Top
retailstrateeg en directeur Crossmarks

Beeldimpressie Pirch:
 


(beeld: Crossmarks)


check hier enkele eerdere afleveringen uit deze serie:
[retail safari] Livraria Lello - inspiratiebron voor velen
[retail safari] Kith - innovator pur sang
[retail safari] 'Story' - het real life magazine van Manhattan
[retail safari] Urban Outfitters: unieke concepten, waanzinnige ervaring
[retail safari] Bfresh - Twee retailgiganten combineren expertises

Albert Top

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken