Biografie De redactie van MarketingTribune/bureaus schrijft dagelijks over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
Redactie Bureaus


Mischa Schreuder verruilt Publicis Groupe voor Fitzroy
Mischa Schreuder wordt per direct creative partner bij bureau Fitzroy in Amsterdam. Het bureau wil met zijn komst enerzijds grotere merken gaan bedienen en anderzijds meer zelf gaan investeren in eigen producten.

FCB Amsterdam wint ‘Shoutout’-campagne
FCB Amsterdam is als best beoordeelde bureau in de Shoutout-actie van reclame-exploitant CS Digital Media uit de bus gekomen.

Interface kiest voor De Wolven
De Amerikaanse vloerenfabrikant Interface heeft voor zijn PR-werkzaamheden in de Benelux gekozen voor het Amsterdamse communicatiebureau De Wolven.

Cada kiest voor Megawatt Digital
Sokkenmerk Cada slaat de handen ineen met Megawatt Digital. Het online activatiebureau gaat aan de slag met de rebranding, verpakkingen en instore middelen van Cada.

FourVision kiest voor GUC Agency
Voor het ontwikkelen van een nieuwe merkstrategie en -identiteit heeft HR-specialist FourVision de hulp ingeroepen van GUC Agency.

Polaroid kiest voor Dept
Digitaal bureau Dept is aan de slag met de herintroductie van fotografiebedrijf Polaroid.

Wij zijn Jong kiest voor Megawatt Advertising
Megawatt Advertising uit Eindhoven is aan de slag met de herpositionering van Wij zijn Jong, de overkoepelende organisatie van kinderdagverblijven Korein, Skar en Kwink.

Jvckenwood kiest voor The Fightclub
Elektronicaproducent Jvckenwood (ontstaan uit een fusie van JVC en Kenwood) heeft voor het ontwikkelen van een nieuwe campagne gekozen voor reclamebureau The Fightclub uit Breda.

De startup verdubbelaar
Startup-developers Peakfijn en Born05 Ventures slaan de handen ineen en lanceren het nieuwe initiatief 'De startup verdubbelaar.' Hiermee willen zij een helpende hand reiken aan ondernemers die met een digitaal idee rondlopen, maar dat zelf niet van de grond krijgen.

Dept breidt uit in Denemarken
Strategisch designbureau Sorthvid in Kopenhagen sluit zich aan bij digitaal bureau Dept, dat ook in de Deense hoofdstad gevestigd is.

Allianz Direct kiest voor Captains
Creatief bureau Captains uit Delft gaat aan de slag met de social media-strategie van verzekeraar Allianz Direct (voorheen Allsecur). De recente rebranding van het merk was aanleiding om te kijken naar versterking op het vlak van ‘engaging social content’.

PauwR wint 4 pitches
Online marketingbureau PauwR uit Tilburg laat weten recent maar liefst vier pitches te hebben gewonnen, te weten meubelmerk Zuiver, mondverzorgingsmerk GUM, dierenvoedingsmerk Royal Canin en betaalapp Splitt.

Keune kiest Glasnost
Keune Haircosmetics, producent van haarverzorgingsproducten, heeft na een pitchproces gekozen voor Glasnost als 'global PR-partner'.

Hibou aan de slag voor 4 nieuwe opdrachtgevers
PR-bureau Hibou in Amsterdam maakt in korte tijd 'reuzensprongen'. Het bureau heeft de afgelopen maanden opdrachtgevers Afas Software, Volkswagen, XS4ALL en Van Bruggen Adviesgroep binnengehaald.

Readly groeit in aantal abonnees
Readly deelt zijn cijfers over het afgelopen jaar. De digitale abonnementendienst laat weten dat er 83 miljoen uitgaven zijn gelezen in 2019. Het gebruik in kernmarkten is met dubbele cijfers gestegen ten opzichte van 2018.

Nextmoves kiest voor Marcommit
Human capital management-dienstverlener Nextmoves in Geertruidenberg schakelt PR- en contentmarketingbureau Marcommit in om zijn naamsbekendheid uit te bouwen.

Dekbed-Discounter lanceert WoonQ
Dekbed-Discounter.nl (webshop in beddengoed) breidt uit met woonwebwinkel WoonQ.nl (niet te verwarren met FonQ). Het bedrijf hoopt hiermee de woonbranche ‘te transformeren’.

Liliane Fonds lanceert wervingscampagne
Het Liliane Fonds lanceert een campagne waarin de dromen van kinderen met een handicap centraal staan. De campagne gaat gepaard met de lancering van een digitaal prenten- en luisterboek, geschreven door Mark Haayema en ingesproken door Fedja van Huêt.

Jacqueline Bosselaar (Esprix): 'Het gaat erom wat je als merk te vertellen hebt'
Over drie dagen sluit de inzendprocedure voor de Esprix Awards (deadline vrijdag 24 januari). Juryvoorzitter Monique Pennings vroeg collega Jacqueline Bosselaar om vast vooruit te blikken.

IDEA introduceert keurmerk voor livecommunicatie- en eventbureaus
Branchevereniging IDEA introduceert een nieuw keurmerk waarmee het de kwaliteit van de livecommunicatie- en eventbranche wil verhogen. De introductie gaat gepaard met een nieuwe campagne.

Cathay Pacific kiest Lewis
Luchtvaartmaatschappij Cathay Pacific heeft gekozen voor Lewis als PR-bureau in de Benelux.

Verkiezing: de beste commercial van 2020
Commerialreview.nl lanceert een doorlopende verkiezing waarbij iedere deelnemer zijn mening kan geven over (tv-)commercials. Doel van de competitie is om kennis en data rondom commercials te verzamelen en deze meer onder de aandacht te brengen.

Sennheiser kiest voor The Social Club
Social mediabureau The Social Club uit Amsterdam gaat aan de slag voor audiomerk Sennheiser.

Jos Verbeek (Symsys) overleden
Jos Verbeek, directeur en partner van automatiseringsbureau Symsys, is op donderdag 2 januari overleden. Hij is 64 jaar geworden.

SAN Jaarboek: deadline uitgesteld
De Stichting Adverteerdersjury Nederland heeft besloten om de deadline voor het insturen van werk voor het SAN Jaarboek op te schuiven van 9 naar 15 januari.

Jeroen Huisman (Esprix): 'Er moet altijd ruimte voor creativiteit zijn'
De inschrijvingen voor de Esprix Awards zijn weer geopend (deadline 17 januari). Juryvoorzitter Boris Nihom vroeg collega Jeroen Huisman om vast vooruit te blikken.

Jaap Hoens aan de slag bij The Megawatt Group
The Megawatt Group in Eindhoven heeft voor zijn advertising-tak een nieuwe account director aangetrokken: Jaap Hoens.

Boris Nihom (Esprix): 'De trucjes komen er niet doorheen'
De inschrijvingen voor de Esprix Awards zijn weer geopend (deadline 17 januari). Juryvoorzitter Roel Welling vroeg collega Boris Nihom om vast vooruit te blikken.

Hyatt Regency Amsterdam kiest voor Coopr
Hyatt Regency Hotel Amsterdam (5*) kiest voor PR-bureau Coopr. Het Rotterdamse bureau gaat het hotel ondersteunen bij het uitrollen van de PR- en communicatie activiteiten in Nederland.

Roel Welling (Esprix): 'Zonder creativiteit gebeurt er niets'
De inschrijvingen voor de Esprix zijn weer geopend (deadline 17 januari). Bestuursvoorzitter Jacqueline Smit vroeg juryvoorzitter Roel Welling om vast vooruit te blikken.

Twitter: #ThisHappened in 2019
Twitter blikt terug op 2019 met hoogte- en dieptepunten, opvallende gesprekken, klimaatspijbelaars en boerkabuddies.

Mooi Parfumerie kiest voor Fel
Creatief bureau Fel Amsterdam gaat aan de slag met de ontwikkeling van social content strategie en creatie voor Mooi Parfumerie.

Siebren Roorda regional director PubMatic
PubMatic, aanbieder van digitale reclametechnologie, heeft Siebren Roorda aangesteld tot regional director Benelux.

Keymusic kiest voor The Fightclub
Keymusic, retailer op het gebied van muziekinstrumenten, heeft na een pitchtraject gekozen voor digitaal bureau The Fightclub uit Breda. Het bureau gaat aan de slag met de online marketingstrategie van Keymusic.

Magneds ontwikkelt activatieplatform voor Bud
Aanbieder van loyaliteitsprogramma's Magneds heeft voor biermerk Bud, dat eerder dit jaar zijn intrede op de Nederlandse markt deed, een online activatieplatform ontwikkeld.

Bureau Loos aan de slag voor 3 nieuwe opdrachtgevers
Bureau Loos, dat zichzelf omschrijft als creatief bureau zonder poespas, voegt drie nieuwe opdrachtgevers toe aan zijn portfolio.

De vakpers onder de (eigen) loep
De Epica Awards komen eraan. Wat is eigenlijk de zin of onzin van de vakpers? Acht vakgenoten geven hun ongecensureerde mening.

KWF kiest voor Energize
KWF Kankerbestrijding kiest voor Energize als digitaal en activatiebureau. Momenteel wordt gewerkt aan een tweetal campagnes die aankomende winter live zullen gaan.

Ohra lanceert Fysio Meeneemservice
Verzekeringsmaatschappij Ohra slaat weer een slag in de strijd tegen de paarse krokodil, ditmaal met de Fysio Meeneemservice bij een aanvullende zorgverzekering.

IDEA ondertekent VEA Pitchcode
Met het ondertekenen van de VEA Pitchcode en het opstellen van een eigen 'pitch-checklist' wil branchevereniging IDEA de resultaten van creatieve pitches optimaliseren.

Warmteservice zet '55 jaar vakmanschap' centraal in nieuwe campagne
Het Amsterdamse familiebedrijf Warmteservice lanceert vandaag in samenwerking met Gracious de crossmediale campagne ‘Zo vader, zo zoon’. De campagne staat in het teken van de zelfstandige ondernemer en zijn passie voor het vak.
- AlgemeenNieuws Lego meest inspirerende onderneming...Nieuws Reframe presenteert DE&I-onderzoek...Weblog [column] Is de nieuwe Blokker...Nieuws Bol en Tiny Miracles maken kunst...Nieuws De Complete Marketingmethode NIMA...Nieuws ASN Bank kiest voor één krachtig...
- B2BNieuws Centraal Beheer: werkdruk zet...Nieuws Dotdotdash opent Europese hub in...Weblog [column] LinkedIn en PR zijn on the...Nieuws Mediahuis E-commerce behaalt...Nieuws PXR verkoopt advertentieruimte voor...Nieuws Marketingtransfers week 25, 2025
- BureausNieuws MediaMarkt kiest Serviceplan als...Nieuws Candid in financieel zwaar weer -...Nieuws Reclamecampagne vol droge humor te...Nieuws ASN Bank trapt rebranding af met...Nieuws Sire rekent af met vooroordelen...Nieuws Wefilm stelt jong creatief talent...
- ContentmarketingNieuws Stayokay speelt met vooroordelen in...Nieuws Decathlon viert zomerse klassiekers...Weblog [column] De generatie van alles en...Nieuws Fietsersbond lanceert campagne voor...Nieuws Libresse lanceert de Refresh Spot op...Nieuws ING steekt vrouwenvoetbal hart onder...
- DesignNieuws ‘Common Ground’ siert Nederlands...Weblog [column] De stad is het merkNieuws New Dutch Wave organiseert tour naar...Weblog [column] Waarom geluid blijft hangenNieuws Shebang komt met nieuwe kaart...Nieuws ADCN stelt nieuw Creative Board aan
- Food en RetailNieuws Nieuwe commerciële strategie Jumbo...Nieuws Albert Heijn en franchisenemers...Weblog [column] Food Inspiration Days...Nieuws Holie's introduceert de Sugar-ScoreNieuws Veggies First: van bijgerecht naar...Nieuws Praxis introduceert AI-hulp in app...
- MediaNieuws ‘Je moet de groenten van HAK hebben’...Nieuws Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna...Nieuws ACM akkoord met overname RTL...Nieuws Viaplay sluit zich aan bij ScreenforceNieuws Terug in de tijd met Google EarthNieuws Advertentiemarkt Nederland groeit...
- Online MarketingNieuws AI-modellen geven vergeten mode een...Nieuws Bijna helft Nederlanders lid van...Nieuws Parkeerbordjes-actie Klabats zet HR...Nieuws Wat als je advertenties inspelen op...Weblog [column] Digitale ontgiftingNieuws WhatsApp krijgt advertenties
- SponsoringNieuws Evian kiest Carlos Alcaraz als nieuw...Nieuws Odido nieuwe partner Esther Vergeer...Nieuws TCL wordt wereldwijde partner van...Nieuws Nieuwe Eredivisiebal eert...Nieuws FC Barcelona spelers kondigen...Nieuws Tadej Pogacar nieuwe merkambassadeur...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Laatste Nieuws
- AI-modellen geven vergeten mode een... 01-07-2025
- Bijna helft Nederlanders lid van... 30-06-2025
- Parkeerbordjes-actie Klabats zet HR... 27-06-2025
- Wat als je advertenties inspelen op... 24-06-2025
- WhatsApp krijgt advertenties18-06-2025
- VanMoof lanceert S6: krachtiger en... 11-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
- Toon alle events »
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers