MarketingTribune is een vakblad voor de marketingprofessional. De primaire doelgroep bestaat uit beslissers in marketing zoals marketingdirecteuren en - managers, productmanagers en directieleden met marketing in hun portefeuille. Daarnaast is MarketingTribune interessant voor beïnvloeders in marketing zoals consultants en adviseurs.
Sales
[branded content] Animatie laten maken: Tips voor Succesvolle Video's
Animaties zijn een krachtige manier om via creatieve storytelling je doelgroep te betrekken bij je organisatie. Een goed doordachte animatievideo kan je publiek betrekken en je merkboodschap effectief overbrengen. De afgelopen jaren is uit verschillende onderzoeken gebleken dat video een uiterst effectieve marketing en communicatie manier is om in contact te komen met je doelgroep. Het is dan ook slim om van tevoren goed onderzoek te laten doen naar hoe de perfecte animatie voor jouw organisatie er uit ziet.
[branded content] Hoe Greenwheels scoort met PostNL
Greenwheels, pionier in deelmobiliteit, illustreert hoe samenwerking met PostNL en de inzet van een PostLab-sessie kan leiden tot significante verbeteringen in Direct Mail (DM)-campagnes en indrukwekkende conversieresultaten op de lange termijn.
[branded content] Sponsoring in de sport: goede reclamemogelijkheid of verspild budget?
In het spanningsveld tussen economisch succes en ethische verantwoordelijkheid rijst de vraag naar de effectiviteit van sportsponsoring. Bedrijven investeren aanzienlijke bedragen om hun merken te positioneren via sportpartnerschappen. Het debat over de effectiviteit van deze inzet laait echter steeds weer op. Critici vragen zich af of sportsponsoring eigenlijk wel een duurzame reclamestrategie is of gewoon een verspild budget.
[branded content] De marketing van CoinMart: de zoete smaak van cryptovaluta
CoinMart – gestart in juli 2023 - is een cryptovaluta exchange in Nederland en Spanje en heeft als doel om crypto-investeringen en handel voor iedereen te democratiseren. Actuele uitdaging is om snel meer naamsbekendheid te genereren en de doelgroep te motiveren om ze als merk/bedrijf serieus te overwegen als men in cryptovaluta wil stappen.
De toekomst van fysieke retail: innovatie en ervaring
In een tijdperk waarin de digitale golven het consumentengedrag blijven omvormen, staat de fysieke winkel voor nieuwe uitdagingen en kansen. Hoe blijven traditionele winkels aantrekkelijk in het licht van de online concurrentie? Het antwoord lijkt te liggen in het creëren van onvergetelijke winkelervaringen die verder gaan dan de beperkingen van het digitale domein.
[branded content] Online marketing bureau Noordwijk: uw partner voor digitale groei
In de huidige digitale wereld is een sterke online aanwezigheid essentieel voor bedrijven die willen groeien en concurreren. Noordwijk, een bruisende kustplaats in Zuid-Holland, is de thuisbasis van diverse bedrijven die zich richten op het maximaliseren van hun online potentieel.
[branded content] Dare To Drink Different: ‘We zijn elke dag met elkaar aan het leren’
Dare to Drink Different van Royal Swinkels daagt uit en verbreedt de smaakhorizon. Dit platform introduceert nieuwe smaken aan beginnende en ervaren bierliefhebbers en biedt zelfs niet-bierdrinkers verfrissende opties met gebrouwen craft soda’s. In samenwerking met Sidekix, die de logistiek en klantenservice op zich neemt, is Dare To Drink Different hard op weg om de Nederlandse markt te veroveren. Maar daar houdt de ambitie niet op.
[branded content] Versterk met PostLab de inzet van je mediamix
‘Direct mail is te zien als de vergeten groenten van de middelenmix’, zegt Maaike Ypeij van PostNL: heerlijk en gezond bij het goede recept. Daarvoor kunnen marketeers terecht bij PostLab. Met collega’s Roland Siebers en Peter Vervelde van PostNL bespreken we de nieuwste mogelijkheden. ‘Onze data en onze insights geven een goed kijkje achter de brievenbus.’
[branded content] Waarom SEO uitbesteden aan JG Webmarketing een slimme keuze is
Online marketing is tegenwoordig een belangrijk onderdeel van elk bedrijf. Veel bedrijven kiezen voor online marketing uitbesteden, omdat ze merken dat het zelf doen vaak tijdrovend is en gespecialiseerde kennis vereist. Een belangrijk onderdeel van online marketing is zoekmachine optimalisatie (SEO). Wij geven een aantal tips over wat bedrijven kunnen doen om hun website voor de Google zoekmachine te optimaliseren en waarom het uitbesteden van SEO aan experts zoals JG Webmarketing voordelig kan zijn.
[branded content] Geen contactcenter, maar partner in communicatie
In aanloop naar het tienjarig jubileum van WeCallForYou vertelt oprichter Monique Hoogkamer over de start en ontwikkeling van haar bedrijf. Wat begon als een freelanceproject in de IT-sector, groeide uit tot een succesvol communicatiebedrijf dat zich richt op zowel B2B als B2C. Met een focus op duurzaamheid en IT, voeren de medewerkers van WeCallForYou authentieke gesprekken met concrete antwoorden. Deze benadering, gecombineerd met technologische efficiëntie en flexibiliteit, heeft geleid tot een grote klanttevredenheid.
[branded content] De kracht van sport kan de toekomst van een kind bepalen
Dat sporten fysiek en mentaal gezond is, is geen nieuws. Maar vooral voor kwetsbare kinderen is sporten meer dan dat: sporten draagt bij aan de individuele ontwikkeling van het kind en zorgt voor meer zelfvertrouwen, meer eigenwaarde en meer sociale cohesie. Daarnaast zorgt de kracht van sport ervoor dat maatschappelijke problemen aangepakt kunnen worden en kinderen gelijke kansen krijgen, waarbij iedereen betrokken wordt.
[branded content] De ernstige gevolgen van een slechte sfeer op de werkvloer
Duizenden Nederlanders kampen met klachten die wijzen in de richting van een burn-out. Van alle werkende mensen heeft ongeveer één op de zes te maken met dergelijke klachten, in de leeftijdscategorie van 18 tot en met 34 jaar is dat zelfs één op de vier mensen. Soms wordt een burn-out veroorzaakt doordat mensen gedurende langere tijd een te hoge werkdruk ervaren. Ze nemen dan als het ware te veel hooi op hun vork, zoals het spreekwoord zegt. Maar vaak is het ook de sfeer op de werkvloer, die bepalend is voor het functioneren van de medewerkers.
[branded content] De vijf belangrijkste customer experience trends voor 2024
Ontdek de essentiële trends voor 2024 in het Customer Experience Trendrapport van Beeckestijn Business School. CX-expert Sonja Stalfoort neemt je mee in de focuspunten, uitdagingen en kansen die dit jaar ontstaan. De trends uit het rapport zijn gebaseerd op verschillende klantonderzoeken, CX-plannen, klantgesprekken, zowel B2C als B2B, aangevuld met interviews met experts werkzaam bij Van Lanschot Kempen en Homefashion Group.
[branded content] Thuiswerken en gezondheid: zorg voor je welzijn als marketeer
Na de corona crisis is thuiswerken het nieuwe normaal geworden. Zeker veel marketeers werken tegenwoordig gedeeltelijk of volledig vanuit huis. Veel mensen vinden het heerlijk om thuis te werken. Ze hoeven niet naar werk te reizen, ze zijn net iets flexibeler en je kunt gewoon werken in je comfortabele outfit: heerlijk! Als je thuiswerkt is het wel belangrijk dat je werk en privé goed gescheiden houdt. Ben je uitgeklokt? Laat die laptop dan ook echt liggen en geniet van je vrije tijd. Ben je aan het werk? Focus dan ook op de taak die voor je ligt en laat je niet afleiden door de huishoudelijke taken.
[branded content] Zo gebruik je de zomerperiode om je naamsbekendheid te verbeteren
Hoe maak je slim gebruik van de zomermaanden, om de naamsbekendheid van je organisatie te verbeteren?
[branded content] Merken in loyaliteitscrisis? Dit is de sleutel tot consumentenhart
In een wereld waar de economische onzekerheid regeert en de kosten van het levensonderhoud maar blijven stijgen, staat klantloyaliteit meer dan ooit onder druk. Het recente marktonderzoek uitgevoerd door Comarch in samenwerking met VOLT District, werpt een onthullend licht op deze uitdagingen.
[branded content] Congrescoach geeft ultieme hacks voor het organiseren van een congres
De afgelopen twee jaar won Koninklijke Jaarbeurs de award voor beste congreslocatie van Nederland. Toch weet lang niet iedereen dat de evenementenlocatie naast beurzen zowel grote en kleinschalige evenementen als congressen organiseert en faciliteert. Om dat nog meer voor het voetlicht te brengen introduceert Jaarbeurs de congrescoaches in haar nieuwste campagne.
[branded content] Hoe kun je een bedrijfsovername financieren
Wil je weten hoe je als bedrijf de overname van een ander bedrijf kunt financieren? Er zijn diverse manieren waarop je dit kunt doen. Je bank biedt meerdere opties aan om geld te lenen. Om te weten wat je precies nodig hebt en wat de voordeligste manier is in jouw situatie, zullen we in dit artikel behandelen. Mocht je op korte termijn een overname willen doen, dan weet je waar je moet zijn. Omdat je je aanvraag online kunt regelen, kun je al binnen aanzienlijke tijd het geld op je rekening hebben staan.
[branded content] Endeavour: ‘Marketeers moeten nog meer ondernemer worden!’
De full service digital agency Endeavour in Haarlem bestaat inmiddels 22 jaar. Met de inlijving van maar liefst 7 bureaus vanaf 2013 kan de agency zich inmiddels moeiteloos meten met alle grote spelers in de drukke digitale marketingvijver. In gesprek met de partners van de agency, Matthijs van Schendelen en Herwin van den Berg, over de missie van het bureau, de uitdagingen in marketing, de customer journey, de revolutie met AI en het terugbrengen van emotie in het merk. ‘Marketeers willen weten waar ze met hun merk over 7 jaar moeten staan, niet of hun SEO klopt.’
[branded content] De naadloze integratie van CSRD in de gehele keten
Verken de essentiële bijdrage van marketeers aan duurzaamheid en bewust consumeren, met een focus op het Net Positive concept en zijn invloed op bedrijfsstrategieën, waaronder die van IKEA.
[branded content] ‘Slim4 is het fundament onder onze inkoop’
AGU geniet brede bekendheid als oer-Hollands merk in fietskleding, regenkleding en fietstassen. Minder bekend is dat het ook een groothandelsbedrijf is. De variëteit in assortimenten en afzetkanalen stelt speciale eisen aan AGU’s voorraadbeheer.
[branded content] Emotionele journeys zonder frictie
Nieuwsgierig naar hoe bedrijven de klantreis verbeteren door het dichten van vaardigheidstekorten binnen marketingteams? Ontdek de cruciale rol van multidisciplinaire teams en Customer Data Platforms voor succesvolle full funnel strategieën.
[branded content] De Opkomst van de Algoritmische Media
Ontdek de nieuwste trends in digitale marketing en leer hoe algoritmen de advertentiewereld transformeren. Verfijn je vaardigheden voor 2024 door inzicht te krijgen in tracking, targeting en het optimaliseren van campagnes.
[branded content] Stijn Rohof (KPN): ‘Uiteindelijk gaat het erom de klant de beste kwaliteit te bieden’
KPN verwelkomt steeds meer nieuwe klanten op zijn netwerken. Dankzij de aanleg van glasvezel, nieuwe diensten en aantrekkelijke extra’s voor overstappers en bestaande klanten. Bepaald niet zonder succes, want de aanwas van nieuwe abonnees is nog nooit zo groot geweest.
[branded content] “Met één creatief team bedienen we de klant 360 graden”
Om klanten zowel offline als op social media vlak te kunnen bedienen, werkt het activatie bureau Hokra samen met de social creatives van zusterbureau Fresh Lemon. Waarom deze gouden combinatie zo goed werkt, vertellen Martin de Winter (directeur Hokra) en Nicole Roubos-van der Stelt (partner Fresh Lemon).
[branded content] Versterk je content met de alles-in-één neuromarketing AI-tool: Brainvine
Ben je op zoek naar een manier om met minimale inspanning maximale impact te realiseren? Maak kennis met Brainvine, jouw alles-in-één AI-oplossing.
[branded content] CX Essentials: leg een duurzaam fundament
In een tijd waarin klantbeleving of customer experience (CX) cruciaal is voor het succes van elk bedrijf, nodigt Aiden je uit voor een inspirerend webinar getiteld ‘CX Essentials: Hoe je het fundament legt voor een duurzame en winstgevende klantrelatie’. Dit online evenement vindt plaats op dinsdag 13 februari 2024 om 11.00 uur CET en biedt een diepgaande blik in de wereld van CX.
[branded content] Generatieve AI als onmisbaar hulpmiddel in jouw werkroutine
Ontdek de impact van generatieve AI op marketingbanen en de opkomst van innovatieve toepassingen, waaronder de Humane AI Pin. Leer hoe je je als marketeer kunt onderscheiden met diepgaande kennis en slim gebruik van AI, en vind praktische tips in het Digital Marketing Trendrapport 2024.
[branded content] CXbyEX brengt klanten én medewerkers verder
De gedachte dat tevreden medewerkers zorgen voor tevreden klanten is niet nieuw. Creative agency Lemon Scented Tea denkt het niet alleen, maar doet het ook: CXbyEX.
[branded content] AI-Revolutie bij Traveldeal: 19,48% Conversie stijging!
In de digitale winkelstraten is het een bekend fenomeen: klanten die eenmalig iets kopen en vervolgens verdwijnen. Het werven van nieuwe klanten kost veel, terwijl het behouden van bestaande klanten vaak waardevoller is. Maar hoe veranderen we deze voorbijgangers in loyale fans?
De vijf belangrijkste digital marketing trends voor 2024
Ontdek de essentiële trends voor 2024 in het Digital Marketing Trendrapport van Beeckestijn Business School.
[branded content] “We werken continu aan nieuwe manieren om onze maatschappelijke betrokkenheid te vergroten”
Als grote logistieke speler streeft PostNL naar een zo klein mogelijke impact op het milieu en tegelijkertijd een zo positief mogelijke invloed op mens en maatschappij. Hoe en waarom?
[branded content] Praktische Tips voor Customer Journey Mapping
Ontdek praktische tips voor het starten van customer journey mapping en verdiep je in de wereld van klant- en medewerkerbeleving tijdens deze nieuwe podcastaflevering met Kees Kerkvliet.
[branded content] De marketingkalender voor 2024: evenementen die je absoluut niet mag missen
De marketingkalender voor 2024 is nu beschikbaar om gratis te downloaden!
[branded content] Zo zorg je voor extra bereik: combineer de kracht van TV en Out-of-Home
Campagnes zijn bijna drie keer effectiever met de juiste mediamix. Het wordt steeds uitdagender om via één traditioneel kanaal zoals TV, de massa te bereiken. Dit komt doordat mensen minder frequent lineair TV kijken en er nog slechts een handvol programma’s zijn waarmee je in één klap een miljoenenpubliek bereikt. Hoe vul je het lagere TV-bereik effectief aan met (Digital) Out-of-Home?
- AlgemeenNieuws Herziene Code Telemarketing in...Nieuws 'Kwart 50-plussers kan niet meekomen...Nieuws ‘Met de kracht van sport geven we...Nieuws Onderzoek: 'Merken zijn geobsedeerd...Weblog [column] Succes van gisteren zegt...Nieuws [onderzoek] Duurzaamheid belangrijk...
- B2BNieuws Conservatorium Hotel en ADE...Nieuws IAA organiseert Benelux Leadership...Weblog [column] De tijd zal het lerenNieuws Sjaak Hoogkamer neemt na 12 jaar...Nieuws Beeckestijn en EarlyBridge fuserenNieuws De marketingtransfers van week 39,...
- BureausNieuws Monks: nieuwe visuele merkidentiteit...Nieuws ADC en Clever Franke bundelen...Nieuws The Agent-C introduceert The...Nieuws Monks nieuw bureau voor...Nieuws Selmore en DotControl winnen pitch...Nieuws Campagne Greenflag tegen digitale...
- ContentmarketingNieuws Laatste kans om ook te schitteren op...Nieuws Intertoys start campagne rondom NK...Nieuws Mens centraal op 12e Congres...Nieuws Patagonia brengt film The Last...Nieuws Iconische gebouwen kleuren rood voor...Nieuws Jongeren weten te weinig over...
- DesignNieuws Amsterdam Museum lanceert campagne...Nieuws “Big 5” kunstenaars van Den Haag in...Weblog [column] Hoe beschermen we muzikale...Nieuws Finale Mysteryland brengt ode aan...Weblog [column] Bedacht door een mensWeblog [column] De paradox van muzikale AI...
- Food en RetailNieuws Jan Bosselaers marketingdirecteur...Nieuws BUS whiskyroof: whiskyvat voor...Nieuws Fritz-kola opent bottelarij in BelgiëNieuws Dirk introduceert nieuwe producten...Nieuws Spar lanceert landelijke Spar...Nieuws Uniqlo opent flagshipstore op...
- MediaNieuws MediaMarkt kiest voor Publicis als...Weblog Column Digital advertising...Nieuws Speciale gast bij Joe RadioWeblog [column] Waarom keert LinkedIn je de...Nieuws Koning opent DPG Media-kantoor...Nieuws DPG Media brengt Europees...
- Online MarketingNieuws Van Den Bosch van Newcraft naar iONieuws Apple nieuwe nummer 1 van Twinkle100 Nieuws Consumentenbond: 'Banken leveren...Nieuws Consumentenbond: Meta laks in aanpak...Nieuws Vernieuwde Kruidvat app zet in op...Nieuws ANWB verbreedt online aanbod met...
- SponsoringNieuws Puma: Formule-1 coureur Leclerc...Nieuws Musea Amsterdam lanceren eenduidige...Nieuws DPG Media en FC Twente verlengen...Nieuws Essent terug in schaatssport met...Nieuws Heineken bundelt krachten met ADENieuws De Luisterlijn en Beter Horen...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Laatste Nieuws
- Puma: Formule-1 coureur Leclerc... 11-10-2024
- Musea Amsterdam lanceren eenduidige... 10-10-2024
- DPG Media en FC Twente verlengen... 04-10-2024
- Essent terug in schaatssport met... 02-10-2024
- Heineken bundelt krachten met ADE26-09-2024
- De Luisterlijn en Beter Horen... 24-09-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing
- Toon alle events »