Kids rule bij Young Originals
- Algemeen
- 17 dec 2015 @ 11:43
- Link
-
Sales
BBP Media - Branded content
- 17 dec 2015 @ 11:43
- Sales
Sinds juli 2014 is Nederland een nieuw kids en jongeren marketing communicatie bureau rijker: Young Originals. Nu ruim een jaar later heeft het jonge bureau fl inke stappen genomen.
“We zijn vorig jaar het bureau gestart met een hele mooie klantenportefeuille,” zegt Strategy Director en mede oprichter van het bureau, Hanneke Bouma. Het bureau is een afsplitsing van creatief bureau MOSES., dat sinds 2001 campagnes realiseert op gebied van o.a. branded content, reclame en internal branding. “We werken veel samen met media partners als het gaat om branded content, waardoor er ook veel contact is met de adverteerders direct.” Zo kwam het eerste contact met Intertoys via MTV Networks tot stand in 2003. Daarna volgden er meer klanten uit de hoek van de kids en jongerenmarkt. “Het specialistische karakter vroeg om focus. En uit eigen onderzoek bleek dat er behoe_ e was aan een gespecialiseerd kids en jongerenbureau.”
Het gevolg: Young Originals was geboren, met een dienstenpakket volledig gefocust op de doelgroepen binnen de lee_ ijd 0-18 en families. Young Originals is full-service en ontzorgt daardoor de klant tijdens de gehele campagne. Het dienstenpakket start bij research en onderzoek, strategie, concept&creatie, en (online) pr en social media management.
“Heel belangrijk, de doelgroep, de kids en jongeren, speelt bij ons op kantoor een belangrijke rol in onze strategische voorstellen. Doordat we dagelijks in contact staan met kids en jongeren weten we waar hun interesses liggen en waar en hoe ze te bereiken zijn, zowel online als offline.” De doelgroep is het uitgangspunt. Dat klinkt logisch, maar vaak wordt er bedacht voor, maar niet samen met de doelgroep. “Bij Young Originals doen we dit dus anders. Want, met juist deze doelgroep moet je levelen. Pas dan kun je je klanten bieden waar ze behoefte aan hebben: een strategie en een marketingcampagne die de doelgroep raakt, inspireert en aanzet tot actie. Hierdoor kunnen we effectief en proactief meedenken met onze klanten en partners.“
Er is altijd reuring bij Young Originals. Het is vaak een komen & gaan van kinderen en hun ouders. De maandelijkse panelsessies en het nieuwe YO insiders zijn initiatieven die vanuit het bureau worden georganiseerd. “De kennis en expertise die we opdoen zetten we in voor onze klanten. Wij supporten alleen merken en producten die staan voor een gezonde levensstijl voor de doelgroep en aan veiligheidsnormen voldoen. Daarnaast werken we ona_ ankelijk samen met en voor media-partners.”
Nu al kan Young Originals terugkijken op een mooi jaar met mooie cases. Zoals de recente samenwerking met de Cinemates en natuurlijk de campagne voor de introductie van Charmazing, een DIY sieradenlijn in opdracht van het internationale Wooky Entertainment. Deze campagne duurde 4 maanden en is een door Young Originals opgezette unieke marketing partnership met zowel Sanoma (Tina/Tina Dag XL) als BrandDeli (Nickelodeon) die geheel geïntegreerd is uitgerold naar TV (spot en activatie), print, social, DM, online en event, waarbij branding & experience doelstellingen zijn. “In deze case zijn we ook de samenwerking aangegaan met jonge vloggers, die actief de interactie aangingen via social en event met de doelgroep. Deze doelgroep, de ‘trend savvy tween’, is daardoor breed bereikt via de verschillende kanalen.” En het jaar is voor Young Originals nog niet voorbij. Op het moment van schrijven wordt er nog hard gewerkt aan een grote december-campagne voor een nieuwe klant, die geheel online en social wordt uitgerold. Daarover binnenkort meer.
“En in 2016 gaan we nog veel verder. Zo gaan we een nieuwe dienst starten waarbij kinderen een nog grotere rol krijgen en waarbij de combinatie online, social en pr nog belangrijker worden. We zijn erg trots op wat we tot nu toe hebben bereikt en dat danken we natuurlijk aan het vertrouwen dat onze klanten in ons hebben, het sterke jonge team van Young Originals en natuurlijk de kinderen en hun ouders. Want…kids rule at Young Originals!
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- ASN Bank kiest voor één krachtig merkbeeld
- Lego meest inspirerende onderneming van 2025
- Gut en The Valley reageren op Hertog Jan Leeuw
- Reframe presenteert DE&I-onderzoek binnen Nederlandse...
- Nieuwe Pride-campagne van KPN: eerbetoon aan generaties LGBTQIA+
- Bol en Tiny Miracles maken kunst tastbaar én sociaal met...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers