[DeMediaBelofte 2016] Genomineerd: Sharon Goldstoff | Isobar, Social Embassy
- 14 nov 2015 @ 11:02
- Bas Vlugt
Sharon Goldstoff is creatief bij Isobar | Social Embassy. Zij is een van de tien genomineerden voor DeMediaBelofte 2016. Wij spreken haar.
Dag Sharon, gefeliciteerd met jouw nominatie! Hoe is het met je?
Het gaat goed. Ik voel me ontzettend vereerd met de nominatie!
Je doet zowel art als copy. Hoe noem je wat je bent en waarop spreken bureaus en opdrachtgevers je aan?
Mijn officiële functie is copywriter, maar ik bestempel mezelf liever als creative. Mijn passie ligt bij conceptontwikkeling. Ik vind het eigenlijk best achterhaald dat veel bureaus nog zo ingesteld zijn op het werken met vaste teams bestaande uit een art director en een copywriter. Opvallend dat juist in een branche waar verwacht wordt ‘out of the box’ te denken er qua werkwijze nog heel erg in hokjes wordt gedacht.
Je werkte eerder voor Saatchi & Saatchi, Indie en TBWA/NEBOKO. Dat laatste bureau heb je eind oktober verlaten. Wat deed je bij TBWA?
Bij TBWA werkte ik als copywriter samen met mijn vaste teammaatje Jimmy Mars (art director). We werkten op verschillende klanten zoals Vodafone, Heineken en McDonald’s. Ik ben ontzettend blij met de campagnes die we neergezet hebben. Een van de laatste campagnes was bijvoorbeeld voor Holland Casino, waarbij we online banners weer spannend hebben weten te maken door ze te laten inhaken op nieuwsberichten waar je op kon wedden. Het is tof om te spelen met media en die op een nieuwe manier in te zetten, waardoor het weer leuk wordt.
Waar ga je naartoe, en juist waarom daarheen? En wat ga je daar doen? Vertel alles!
Ik begin vanaf 1 december bij Isobar | Social Embassy en ga daar aan de slag als creative. Isobar heeft ontzettend veel digitale kennis in huis, dat is iets wat ik bij mijn voorgaande werkzaamheden soms miste. Social Embassy is heel erg ontwikkeld in het creëren van content en het is mijn doel om die content nog creatiever te maken. Mijn visie over het werk dat ik wil maken sluit precies aan bij de visie van Isobar | Social Embassy, dat vind ik erg belangrijk. Verder hebben ze gewoon toffe klanten en goeie vrijdagmiddagborrels...
Naast werk dat je doet voor bureaus, werk je ook als zelfstandige. Hoe is dat?
Ik raad elke creatief aan om af en toe een eigen project uit te voeren. Of je nu een foto-expositie houdt of een nieuw product verzint.. de energie die je daar uit haalt is ongelofelijk. Het is fijn om de regie in eigen handen te hebben en iets neer te zetten van het begin tot het eind. Je leert er ontzettend veel van. Zelf heb ik bijvoorbeeld ‘Puntjes’ bedacht, een doosje met tien mini-hoorntjes gevuld met chocola. Dit idee is ontstaan omdat ik altijd het puntje van het Cornetto ijsje het lekkerst vond, dus waarom niet alleen het lekkerste gedeelte verkopen?
Wat zie jij als de grote uitdagingen voor de komende jaren voor creatieven en reclamebureaus?
Het medialandschap wordt steeds drukker. Nieuwe mediakanalen schieten als paddestoelen uit de grond. Ik denk dat het een uitdaging voor creatieven en bureaus is om relevant gebruik te maken van die mediakanalen. Je ziet nu nog te vaak dat een commercial klakkeloos wordt doorvertaald naar een ander medium. Kijk naar de gemiddelde YouTube pre-roll en je ziet wat ik bedoel. We mogen wat mij betreft vaker denken in oplossingen voor business problemen, i.p.v. ‘traditioneel’ (ook al betreft het nieuwe media) reclame te maken.
Wat moeten adverteerders doen en waar moeten ze mee ophouden?
Adverteerders moeten niet iets willen zijn of uitstralen dat ze niet zijn, dan val je als merk al snel door de mand. Verder vind ik dat adverteerders vaker lef mogen tonen. Je merkt toch dat veel adverteerders bang zijn om iets anders te doen dan de rest. Dat is jammer want daardoor zul je nooit opvallen. Oh ja en ze mogen wat mij betreft meer vertrouwen tonen in reclamebureaus :).
Wat zijn jouw ambities?
Allereerst zou ik het ontzettend tof vinden om voor Isobar | Social Embassy spraakmakend werk te maken. Daarnaast is het mijn ambitie om ervoor te zorgen dat er meer wordt gedaan aan talent ontwikkeling van beginnende reclamemakers. Met RA*W organiseren we maandelijks events om dit te bewerkstelligen, maar het is ook mijn ambitie om er voor te zorgen dat dit binnen bureaus meer gebeurd.
Wat is het laatste nieuws?
Op dit moment ben ik bezig met een tof eigen project, maar daar kan ik helaas nog niet te veel over zeggen.
@SGoldstoff
www.sharongoldstoff.com
Het overzicht van de genomineerden voor DeMediaBelofte 2016 staat hier
-
Bas Vlugt
- Werkt bij: Nederlands MediaNetwerk
- Functie: Eigenaar
- Website:http://www.nederlandsmedianieuws.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- [onderzoek] Bijna helft van Nederlanders wil AI-content...
- Heineken kiest Hagens als strategisch PR-partner
Laatste Nieuws
- Dappr pleisters voor buitenspelen... 30-06-2025
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert... 30-06-2025
- Popal kiest Umfang na pitch30-06-2025
- Aldi scoort met nieuwe XXL-fancampagne30-06-2025
- All Response Media werkt voor... 27-06-2025
- Digitale bureaus toonden veerkracht... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation