Goud in Cannes voor SmartSuit van Samsung
- Bureaus
- 20 jun 2018 @ 11:27
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - ActivatieMobileCannesInnovatie
- 20 jun 2018 @ 11:27
- Jeroen Mirck
Het eerste Nederlandse goud is binnen in Cannes. Nederlands met een zwaar Aziatisch tintje, dat wel. Samsung Benelux en Cheil Amsterdam, beide met een Zuid-Koreaanse oorsprong, wonnen een gouden Leeuw in de categorie Mobile met het SmartSuit voor Sjinkie Knegt.
De mobiele Samsung-activatie won ook nog eens brons in diezelfde categorie. Ook KPN was in Mobile tweemaal succesvol: dubbel brons voor de 'Safe Lock'-campagne van N=5.
In een eerste reactie laat Thijs de Boer, executive creative director van Cheil Amsterdam, weten: 'Sponsoring is te vaak ongeïnspireerd smijten met geld en logo’s. Met het Samsung SmartSuit hebben we laten zien dat je zo veel meer uit sponsoring kunt halen. Meer relevantie voor je merk, meer aandacht en meer lol. En vandaag dus ook goud en brons in Cannes.'
In de categorie Design won Wieden+Kennedy Amsterdam een zilveren Leeuw met de Nike-campagne 'The Lioness Crest', voor de Oranje Leeuwinnen. Brons was er in deze categorie voor DDB & Tribal Amsterdam (voor 'Connecting Seats' van KLM), voor N=5 (KPN's succescase 'Evert_45') en tweemaal voor MediaMonks (voor de Nike React Game Of Go), die ook eenmaal brons haalde in de categorie Outdoor.
Bekijk alle genomineerden en winnaars in ons Dossier Cannes 2018.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- HvA-opleidingen vernieuwen... 15-12-2025
- Mini-Vlammetje centraal in Warmste... 12-12-2025
- Heks’nkaas kiest voor digital-first... 12-12-2025
- Hulphond Nederland draait... 12-12-2025
- ACT beloont 12 internationale... 11-12-2025
- Nieuwe merkcampagne voor Trainline10-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

