Goud in Cannes voor SmartSuit van Samsung

Goud in Cannes voor SmartSuit van Samsung
  • Bureaus
  • 20 jun 2018 @ 11:27
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • ActivatieMobileCannesInnovatie

Het eerste Nederlandse goud is binnen in Cannes. Nederlands met een zwaar Aziatisch tintje, dat wel. Samsung Benelux en Cheil Amsterdam, beide met een Zuid-Koreaanse oorsprong, wonnen een gouden Leeuw in de categorie Mobile met het SmartSuit voor Sjinkie Knegt.

De mobiele Samsung-activatie won ook nog eens brons in diezelfde categorie. Ook KPN was in Mobile tweemaal succesvol: dubbel brons voor de 'Safe Lock'-campagne van N=5.

In een eerste reactie laat Thijs de Boer, executive creative director van Cheil Amsterdam, weten: 'Sponsoring is te vaak ongeïnspireerd smijten met geld en logo’s. Met het Samsung SmartSuit hebben we laten zien dat je zo veel meer uit sponsoring kunt halen. Meer relevantie voor je merk, meer aandacht en meer lol. En vandaag dus ook goud en brons in Cannes.'

In de categorie Design won Wieden+Kennedy Amsterdam een zilveren Leeuw met de Nike-campagne 'The Lioness Crest', voor de Oranje Leeuwinnen. Brons was er in deze categorie voor DDB & Tribal Amsterdam (voor 'Connecting Seats' van KLM), voor N=5 (KPN's succescase 'Evert_45') en tweemaal voor MediaMonks (voor de Nike React Game Of Go), die ook eenmaal brons haalde in de categorie Outdoor.  

Bekijk alle genomineerden en winnaars in ons Dossier Cannes 2018.



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken