KLM scoort positieve emotie met reislustige baby
- Bureaus
- 15 mrt 2019 @ 19:45
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - CampagnesCommercialsMerkenStorytelling
- 15 mrt 2019 @ 19:45
- Jeroen Mirck
KLM versterkt zijn merk met een emotievolle commercial waarin een nieuwsgierige baby de hoofdrol speelt. Deze film van een kleine minuut is vanaf 15 maart te zien op televisie en in de bioscoop.
De commercial maakt deel uit van de nieuwe KLM-merkcampagne 'Maak je wereld groter', die is ontwikkeld door DDB Unlimited, het bureau dat voortkomt uit het samengaan van DDB & Tribal, Etcetera en Databay.
Femke de Zeeuw, director Marketing Communications & Brand van KLM Nederland: 'Op de Nederlandse markt is KLM de laatste jaren voornamelijk zichtbaar geweest met salescampagnes zoals Kofferpakkers, KLM Werelddeal Weken en KLM Package Deals. Maar er is ook het verhaal over de rol die KLM kan vervullen in het leven van heel veel Nederlanders. De focus in de campagne ligt dan ook op life-long loyalty. Dit wordt uitgebeeld door een baby, die laat zien dat KLM in elke fase van het leven een relevante rol kan spelen. En wat het reisdoel of de bestemming ook is, je vliegt natuurlijk met KLM. Of zoals we dat verwoorden in de campagne: Waar je in je leven ook heen wilt, we gaan er samen naartoe.'
Positieve emotie
Ter aanvulling zegt managing director Esther te Pas van DDB Unlimited: 'Omdat we niet elke dag een vliegticket kopen is ook een merkcampagne als deze belangrijk vanuit sales-oogpunt. Door het merk te koppelen aan een positieve emotie, blijft het langer in het geheugen én vergroten we de merkvoorkeur.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing