KLM scoort positieve emotie met reislustige baby

KLM scoort positieve emotie met reislustige baby
  • Bureaus
  • 15 mrt 2019 @ 19:45
  • 16616 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • CampagnesCommercialsMerkenStorytelling

KLM versterkt zijn merk met een emotievolle commercial waarin een nieuwsgierige baby de hoofdrol speelt. Deze film van een kleine minuut is vanaf 15 maart te zien op televisie en in de bioscoop.

De commercial maakt deel uit van de nieuwe KLM-merkcampagne 'Maak je wereld groter', die is ontwikkeld door DDB Unlimited, het bureau dat voortkomt uit het samengaan van DDB & Tribal, Etcetera en Databay.

Femke de Zeeuw, director Marketing Communications & Brand van KLM Nederland: 'Op de Nederlandse markt is KLM de laatste jaren voornamelijk zichtbaar geweest met salescampagnes zoals Kofferpakkers, KLM Werelddeal Weken en KLM Package Deals. Maar er is ook het verhaal over de rol die KLM kan vervullen in het leven van heel veel Nederlanders. De focus in de campagne ligt dan ook op life-long loyalty. Dit wordt uitgebeeld door een baby, die laat zien dat KLM in elke fase van het leven een relevante rol kan spelen. En wat het reisdoel of de bestemming ook is, je vliegt natuurlijk met KLM. Of zoals we dat verwoorden in de campagne: Waar je in je leven ook heen wilt, we gaan er samen naartoe.'

Positieve emotie

Ter aanvulling zegt managing director Esther te Pas van DDB Unlimited: 'Omdat we niet elke dag een vliegticket kopen is ook een merkcampagne als deze belangrijk vanuit sales-oogpunt. Door het merk te koppelen aan een positieve emotie, blijft het langer in het geheugen én vergroten we de merkvoorkeur.'



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken